پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سرامیک چیست؟

کاشی سرامیک چیست

کاشی سرامیک چیست؟

کاشی سرامیک یکی از قدیمی ترین انواع هنر تزئینی هستند

تاریخچه کاشی های سرامیکی با قدیمی ترین تمدن ها آغاز می شود. با توجه به دوام کاشی و ویژگی های فنی و غنای بصری، به طور گسترده ای در معماری مورد استفاده قرار گرفته اند. کلمه “کاشی” از واژه فرانسوی “tuile” می آید، که از واژه لاتین “tegula” مشتق شده است، به این معنی که کاشی های سقفی پخته شده خاک رس است. همانطور که برای کلمه “سرامیک”، آن را از کلمه یونانی “keramikos”، که به معنای “از سفال” یا “برای سفال” است، و این مربوط به کلمه هندو اروپایی “cheros”، که به معنی “گرما” است.

کاشی های سرامیکی در ساختمان های سراسر جهان از قرن نهم قبل از میلاد استفاده می­شده است.


کاشی ها برای  مصریان در هزاره چهارم پیش از میلاد  شناخته شده بودند. مصریان از کاشی آبی برای تزئین خانه های خود استفاده می­کردند. آجر های لعابی نیز در بین النهرین بسیار رایج بودند.  برای هزاران سال کاشی فقط برای تزئین ساختمان های عمومی مهم و یا برای خانه های ثروتمند استفاده می­شد. بسیاری از سبک های کاشی مورد استفاده در تمدن های باستانی، از جمله رومی ها، یونانی ها و مصری ها، هنوز هم استفاده می شوند. این سبک ها  شامل موزاییک، کاشی و کاشی کاری است.


پس از آن، هنر به بالاترین سطوح هنری در جهان اسلامی (منشاء در ایران) و در غرب( منشاء در ایتالیا) رسید. در حالی که این دو سبک متمایز، در محتوا به شدت متفاوت بودند، آنها هر دو بسیار ابتکاری در انتخاب فن آوری و مواد عمل می­کردند.

از لحاظ تاریخی، استفاده گسترده از کاشی های سرامیکی ممکن است به این واقعیت مربوط باشد که رس، یک ماده طبیعی موجود در دسترس، می تواند با یک روند تولید نسبتا ساده پخت از خمیر  به کاشی تبدیل شود. این کاشی بسیار با دوام، طولانی و جذاب بود. همچنین این نکته مشخص می­کند که چرا کاشی ها در طول تاریخ و امروزه نیز محبوب بوده است.علاوه بر سرامیک، کاشی نیز با استفاده از سنگ، سنگ مرمر و لعاب نیز ساخته شده است.

—————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت کاشی و سرامیک را مطالعه بفرمایید.

—————————————–


اما روندی که این کالای لوکس را وارد صنعت کرد ، مهاجرت اروپاییان به آمریکا بود. در اواخر قرن هجدهم، آمریکایی های ثروتمند کاشی های گران قیمت را برای نصب در خانه های خود، وارد می­­کردند . در آن زمان  ساخت شومینه های کاشی­کاری شده بسیار متداول بود. هنگامی که انقلاب صنعتی ظهور کرد، هزینه تولید کاشی بسیار کاهش پیدا کرد و بنابراین  طرح های متنوع همراه با ویژگی های زیاد شروع به گسترش کردند .در اوایل ۱۹۰۰، کاشی مترو معرفی شد که استفاده از آن در سالن ها و راه رو ها و فضای خانه، حمام و آشپزخانه در خانه های طبقه متوسط ​​متداول گشت. طولی نکشید که این کاشی ها به سبک کاشی مد روز بدل شد، زیرا کاشی را به عنوان یک محصول بهداشتی و بهداشتی معرفی کرد. موزاییک های سفارشی تنها به ساختمان های مهم و کلیساها محدود نمی­شدند. مکان های عمومی مانند ایستگاه مترو تایمز میدان در شهر نیویورک از کاشی کاری های زیبایی برای دلنشین کردن فضا استفاده می­کرد.

هم اکنون انواع کاشی ها در دنیای اطراف ما هستند تا همه بتوانند از زیبایی های آن لذت ببرند. آنها در مساجد و اماکن مذهبی، رستوران ها و مغازه ها، بیمارستان ها و خانه ها استفاده می شود. از کاشی ها در فضاهایی همچون دیوارها و کف، سقف و پیاده رو، مبلمان و شومینه استفاده می­گردد.

——————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله ایده کاشی کاری مدرن را مطالعه بفرمایید.

——————————————-

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments