پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با مزایا ، معایب و کاربردهای سرامیک شیشه‌ای آشنا شوید!

سرامیک و کاشی شیشه ای

با مزایا ، معایب و کاربردهای سرامیک شیشه‌ای آشنا شوید!

کاشی های موزاییکی شیشه ای بیشتر در به عنوان پیشخوان ها، کاشی های بین کابینتی و کاشی دیواره های حمام کاربرد دارند. در هر مکانی کاشی های موزاییکی شیشه ای می توانند فضا را به محیطی لوکس تبدیل کنند. با توجه به ظرافت بالای این کاشی های شیشه‌ای، این کاشی ها می توانند با هر نوع سبک و فضایی هماهنگ شوند.

خریداری و نصب کاشی های شیشه ای می تواند پر هزینه باشند و تعمیر و نگهداری، به خصوص در مناطق با ترافیک بالا، واقعا دشوار است. بنابراین این کاشی ها مناسب برای هر نوع پروژه ای نیست. مهمترین نکته این است که قبل از تصمیم گیری، ویژگی های ذاتی این ماده را بشناسید.

این کاشی ها می توانند تقریبا به هر اندازه ای باشند و در استاندارد به اندازه ۵ در ۵ سانتی متر و یا ۱۰ در ۱۰ سانتی متری در دسترس باشند. مربع ها و مستطیل ها شایع ترین اشکال آنها هستند، اما کاشی های موزاییکی انواع مختلفی دارند. در برخی از کاشی کاری ها، موزاییک شیشه ای را با انواع دیگر کاشی، مانند کاشی های استیل یا سنگی ترکیب می کنند.

کاشی و سرامیک شیشه ای

مزایا کاشی شیشه ای

طراحی زیبا

احتمالا بزرگترین مزیت استفاده از موزاییک های شیشه ای به عنوان کفپوش، زیبایی فضا است که می توان با یک نصب مناسب به دست آید. شما می توانید بین استفاده از کاشی های تک رنگ و چند رنگ، استفاده از الگو های ساده و یا پیچیده انتخاب کنید. برخی از تولیدکنندگان نیز پشت این کاشی ها، مش (یا صفحات توری شکل) به کار می برند و در نتیجه نصب و استفاده از این کاشی ها را بسیار تسهیل می کنند.

تمیز کردن آسان

انواع کاشی های شیشه ای مقاوم در برابر انواع لکه ها، قارچ ها، و کپک ها هستند. با این حال گرد و غبار روی این کاشی ها به راحتی نمایان خواهد شد. بنابراین لازم است شما به صورت مداوم این کاشی ها را تمیز کنید. این کاشی ها همچنین در برابر آسیب های شیمیایی بسیار مقاوم بوده و متخلخل نیستند؛ بنابراین لازم نیست نگرانی در مورد سوراخ شدن سطح و تغییر ساختار کاشی داشته باشید.

کاشی و سرامیک شیشه ای

همین طور آن ها برای تمیز کردن بسیار راحت هستند و می توانند با یک پارچه مرطوب یا با آب گرم پاک به‌آسانی شوند. در صورت بروز لکه های عمیق تر، می توان از راه حل سرکه رقیق شده، استفاده کرد.

یک محصول سازگار با محیط زیست

انرژی کلی که برای تولید یک کاشی شیشه ای استفاده می شود، تقریبا نصف انرژی مورد نیاز برای تولید کاشی سرامیکی در اندازه های مشابه است. شما همچنین می توانید از کاشی های شیشه ای بازیافتی استفاده کنید. در این روش از شیشه هایی که قبلا یک بار استفاده شده، دوباره کاشی تولید می کنند.

ظاهر درخشان

همه ی کاشی های موزاییکی شیشه ای این گونه هستند اما حتی تیره ترین کاشی های شیشه ای همچنان تمایل دارند که نور را به جای جذب، منعکس کنند. این اتفاق می تواند باعث شود که قطعات موزاییک، ظاهر درخشان تری نسبت به سایر کفپوش ها داشته باشد.

کاشی شیشه ای کراس کد(g1/2) سفید طلایی 30*30 کاشی آرسینا
کاشی شیشه ای کراس کد(g1/2) سفید طلایی ۳۰*۳۰ کاشی آرسینا
کاشی شیشه ای 2010 سرمه ای طلایی 10*5 بهینا تایل
کاشی شیشه ای ۲۰۱۰ سرمه ای طلایی ۱۰*۵ بهینا تایل

معایب کاشی شیشه ای

هزینه بالا

یکی از بزرگترین اشکالات استفاده از کاشی موزاییکی شیشه ای قیمت بالای آن‌ها است. شما ممکن است کاشی های شیشه ای ارزان قیمت تر را پیدا کنید، اما طرح های واقعا جذاب آن بسیار گران قیمت خواهد بود.

نصب و راه اندازی سخت

بر خلاف کاشی های سرامیکی یا سنگ طبیعی، نصب موزاییک های شیشه ای واقعا کار سخت و دشواری است. اگر شما مراقب نباشید چسب پشت کار، روی ظاهر کاشی هم نمایان می شود. 

به جز مواردی که شما واقعا در نصب موزاییک های شیشه ای تخصص داشته باشید، بهتر است از یک کاشی کار حرفه ای در هنگام نصب این کاشی ها مشورت بگیرید. این قضیه ممکن است بسیار هزینه بر باشد، اما هزینه خرید این کاشی ها به مراتب بیشتر است و شما بدون شک نمی خواهید با انجام یک اشتباه، ظاهر نهایی کاشی کاری را خراب کنید.

حساسیت به خراش

در حالی که موزاییک های شیشه ای مقاوم در برابر ایجاد لکه ها هستند، آن ها نسبت به خراش حساس می باشند. با گذشت زمان، خراش ها در یک کفپوش موزاییک شیشه ای جمع می شوند و بعد از گذشت چندین سال از زمانِ نصب، این کاشی ها باید جایگزین شود. محصولاتی وجود دارد که می تواند ضایعات ناشی از ایجاد خراش را پنهان کنند.

شکسته شدن

در حالی که کاشی های کفپوش شیشه ای کاملا دوام دارند، مواردی نیز ممکن است به وجود بیاید که در هنگام عبور یک جسم سنگین و یا سقوط آن از ارتفاع زیاد، کاشی ترک بخورد و یا شکسته شود. این مسئله می تواند برای هر فردی که از آنجا عبور می کند، خطرناک باشد برای هر کسی که پا را با پاهای برهنه روی زمین می گذارد، چون لبه های شکسته کاشی تیز هستند.

نصب-بلوک-شیشه-ای

لغزنده بودن موزاییک های شیشه ای 

در حالی که موزاییک های شیشه ای مدرن به صورتی ساخته می شوند که اصطکاک ایجاد کنند، اما هنوز هم سطح آن صاف است و در بعضی از محیط ها، مانند محیط های مرطوب، خطر لغزش ایجاد می کند. می توان از دکوراسیون بافتی به کاشی ها استفاده کرد، و خطوط جرقی می تواند برخی از کشش ایجاد کند، شیشه هنوز سطح نسبتا صاف است. در بعضی از محیط ها، به خصوص مرطوب، می تواند خطر لغزش را ایجاد کند. استفاده از قالیچه ها و فرش ها می تواند تا حدودی این لغزش را جبران کند.

موارد کاربرد کاشی شیشه‌ای کدام هستند؟

 سرویس بهداشتی و حمام

برای استفاده از کاشی شیشه ای در حمام و سرویس بهداشتی تنها کافی است که شما قبل از خرید ذهینت خود را در روی کاغذ آورده و یادداشت کوچکی برای خود داشته باشید. تا به‌راحتی با ترکیب کاشی شیشه ای با سرامیک و لوازم دکوری و یا انواع روشویی مد نظر خود را انتخاب کنید.

سونا، جکوزی و استخر

یکی از محیط هایی که می توان در آن‌ها از کاشی شیشه ای استفاده کرد محیط های استخری و سونا جکوزی و سالن های ماساژ هستند. شیشه ذاتا شفاف هست و این شفافیت در زیر آب دو چندان خواهد شد.

بنابراین در اماکن لوکس و محیط های شخصی برای بالا بردن شکوه و زیبایی محیط می توان از کاشی شیشه ای در استخر و سونا جکوزی استفاده کرد. اگر بخواهیم فقط  فضاهای خاصی را درنظر بگیریم می توانیم تمام محیط را از کاشی استخری استفاده کنیم و در ستون ها و سکو ها و دیوارها و کف،بعبارتی در فضاهایی که بسیار چشم گیر و در دید هستند را با کاشی شیشه ای اجرا کنیم تا جلوه خاصی را به محیط بدیم.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاشی و سرامیک

با سرام پخش راحت خرید کنید!

مزایای کاشی شیشه‌ای درمقایسه با سرامیک

اگرچه اغلب سرامیک ماده انتخابی برای کاشی کاری های آشپزخانه است، تولید آن به انرژی زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، کاشی‌های شیشه‌ای بازیافتی نسبت به کاشی‌های سرامیکی بسیار زیست‌محیطی‌تر هستند و چند مزیت ازلحاظ زیبایی‌شناسی و سهولت نگهداری ارائه می‌دهند.

کاشی‌های شیشه‌ای اغلب اندکی شفاف هستند و نور زیادی را بازتاب می‌کنند، بنابراین آن‌ها حمام یا آشپزخانه شما را به نظر بزرگ‌تر از کاشی سرامیکی مات می‌سازند. آن‌ها همچنین منافذ کمتری نسبت به سرامیک دارند، که به مقاومت در برابر لکه‌ها و همچنین کپک‌ها و بادزدگی‌ها کمک می‌کند.

بااین‌حال، کاشی‌های شیشه‌ای نقاط ضعف کمتری ارائه می‌دهند. آن‌ها معمولاً گران‌تر از سرامیک‌ها هستند و یک کار دوغاب ریزی بد ممکن است زیبایی را از بین برد که کاشی‌های شیشه‌ای ارائه می‌دهند. اگرچه آن‌ها نسبتاً بادوام هستند، کاشی‌های شیشه‌ای مستعد خراشیدگی هستند. معمولاً کاشی‌های شیشه‌ای گران‌تر از سرامیک‌ها هستند.

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

جمع‌بندی

کاشی‌های شیشه‌ای ازجمله مصالح دکوراتیو ساختمانی محبوب مصرف کنندگان هستند که مانند هر محصولی مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما با مطالعه این مقاله دید جامعی نسبت به سرامیک شیشه‌ای پیدا خواهید کرد. برای مشاهده انواع مدل‌های سرامیک شیشه‌ای به فروشگاه آنلاین سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. همچنین درصورت داشتن هرگونه سوالی با کارشناسان فروش سرام پخش در ارتباط باشید.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments