پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

افزایش قیمت مسری است/ چشمک تجار سوری به کاشی و سرامیک ایران

افزایش قیمت مسری است/ چشمک تجار سوری به کاشی و سرامیک ایران

افزایش قیمت مسری است/ چشمک تجار سوری به کاشی و سرامیک ایران

افزایش قیمت مسری است

چشمک تجار سوری به کاشی و سرامیک ایران

رییس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد: مشتریان و تجار سوری وارد بازار کاشی و سرامیک ایران شده اند و در حال رصد بازار و انتخاب محصول هستند.

به گزارش بورس نیوز، اخیرا شرکت تولیدی کاشی تکسرام از افزایش نرخ ۲۰ درصدی محصولات خود خبر داد. اکثر سهم های گروه کاشی و سرامیک به دنبال این خبر با فشار تقاضا و افزایش قیمت مواجه شده اند.

مصطفی گودرزی رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تهران در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: افزایش نرخ کاشی و سرامیک توسط چند شرکت تولیدکننده اعمال شده و سایر شرکت ها نیز ظرف روزهای آینده اقدام به افزایش نرخ محصولات خود می کنند.

وی افزود: میزان افزایش نرخ در شرکت های مختلف و در محصولات و ابعاد متفاوت، متغیر است. برخی محصولات ۱۰ درصد و برخی ۲۰ درصد یا بالاتر افزایش نرخ خواهند داشت. به هر حال افزایش هزینه تامین مواد اولیه و هزینه های پرسنلی، افزایش نرخ کاشی و سرامیک منطقی است.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در ادامه ضمن اشاره به اخبار خوشایند صادرات به سوریه اظهار داشت: مشتریان و تجار سوری وارد بازار کاشی و سرامیک ایران شده اند و در حال رصد بازار و انتخاب محصول هستند. اگر چه هنوز بازار سوریه مانند بازار عراق پذیرای تمام انواع محصولات ایرانی نشده؛ ولی به نظر می رسد بازار سوریه می تواند در آینده ای نزدیک بازار مناسبی برای صادرات مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک باشد.

گودرزی در خاتمه تاکیدکرد: یکی از چالش های صادرات به سوریه و عراق، صادرات ریالی است. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که محدودیت های نقل و انتقال ارز و تحریم ها برطرف شده و کل درآمد صادراتی بدون مشکل و مانع، به صورت ارزی وارد گردد. اما به هر شکل، گشایش بازار سوریه و امکان صادرات کاشی و سرامیک، فعلا بهترین اتفاق ممکن برای صنعت است.


منبع: بورس نیوز

پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments