پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع چسب های سرامیک

انواع چسب های سرامیک

انواع چسب های سرامیک

انواع چسب‌های سرامیک:

این چسب‌ها در دو نوع پودری و خمیری تولید می‌گردند.

۱- چسب‌های پودری

این محصولات بر اساس و پایه مواد معدنی و شیمیایی تولید می‌گردند و با استفاده از آنها می‌توان کاشی، سرامیک و سنگ را بر روی سطوح صاف، آجری، کاشی، موزائیک، سیمانی و سنگی نصب نمود، به‌دلیل نوع ترکیبات و فرآوری‌های صورت گرفته در زمان تولید پیشنهاد می‌گردد از به‌کار بردن چسب‌های پودری بر روی سطوح گچی خودداری شود.
جهت استحکام بهتر و افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی چسب از موادی به نام پرایمر یا همان چسب بتن استفاده می‌گردد، که در مطالب بعدی درباره خواص و کاربرد آنها توضیحات بیشتری ارائه می‌گردد.
۲- چسب‌های خمیری
این دسته از محصولات دارای خواص چسبندگی بیشتری نسبت به چسب پودری هستند و به‌واسطه داشتن ترکیب شیمیایی متفاوت نسبت به چسب پودری و دارا بودن پایه شیمیایی، از این محصول می‌توان علاوه‌بر استفاده روی سطوح سنگی، سرامیکی، کاشی، موزائیک، سیمانی و غیره بر روی سطوح گچی نیز قابل استفاده است. هم‌چنین به‌دلیل جذب آب بالای کاشی‌های دیوار و جهت جلوگیری از تغییر رنگ در سطح لعاب کاشی توصیه می‌گردد جهت نصب این محصولات از چسب خمیری استفاده گردد.
هم‌چنین در صورت نیاز به نصب در محل استخر، حمام، دستشوئی و محل‌های مرطوب می‌توان ضمن به‌کار بردن پرایمر یا چسب بتن به‌عنوان پوشش زیر کار از این نوع چسب جهت استحکام و هم‌چنین عایق نمودن محل از رطوبت استفاده نمود.

چسب پودری کاشی و سرامیک

مشخصات این تیپ چسب ها به این صورت است پودر چسب کاشی وسرامیک بر پایه سیمان ، مواد روان کننده و امولسیونی و سایر مواد شیمیایی متشکله تولید شده و به منظور نصب کاشی و سرامیک در کف یا دیواره های سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد .
خواص : پودر مورد بحث ، در مقابل نفوذ آب مقاوم بوده و به همین سبب می تواند جهت نصب کاشی وسرامیک در کف آشپزخانه ، حمام ، دستشویی، نمای ساختمان و هر محلی درداخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد .
شرایط کار : به دلیل وجود مواد شیمیایی تا ۵+ درجه سانتیگراد قابل مصرف می باشد و در صورت کم بودن درجه حرارت ، یا احتمال کاهش دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده ، باید از اجرای کاشی کاری صرف نظر نموده و یا محیط را گرم نگه داشت ، پودر کاشی و سرامیک پس از خشک شدن دارای مقاومت در برابر حرارت از ۳۰- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد می باشد .
مقدار و طریقه مصرف : برای مصرف چسب پودری ، باید قبلا یک پیمانه آب را داخل ریخته و سه پیمانه پودر را در حال بهم زدن اضافه نموده و پس از ۱۵ دقیقه ، خمیری صاف و یکدست بدست می آید . زمان منتظر ماندن پیشنهادی تا ظاهر شدن خواص مواد مختلف شیمیایی که در چسب پودری و جود دارد ضروری است .
توصیه لازم : چسب آماده شده در مدت کمتر از ۳ ساعت ، باید مصرف شود ، در غیر اینصورت خشک شده وخراب می شود . مقدار مصرف ، بستگی به صاف یا ناصاف بودن زیر کار دارد ولی در حالت معمولی ۷ کیلوگرم برای یک متر مربع می باشد پس از انتقال بر روی سطح حداکثر تا ۲۰ دقیقه باقی خواهد ماند پس از آن به علت تشکیل پوسته مخصوص بر روی آن حالت چسبندگی را از دست می دهد. ماله مورد نیاز چسب پودری و خمیری شانه ای مخصوص بوده و از طرف شرکت سازنده تحویل می گردد. چسب پودری سرامیک در کیسه های ۲۰ و ۲۵ کیلویی به بازار عرضه می شود.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments