پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برش کاشی و سرامیک (قسمت اول)

برش-کاشی

برش کاشی و سرامیک (قسمت اول)

برش کاشی و سرامیک

برش کاشی و سرامیک | کاشی و سرامیک یک سطح بادوام و جذاب برای استفاده در کفپوش ها و دیوارها ست. نصب کاشی و سرامیک موضوعی بسیار مهم است چراکه تنها در صورت کاشی کاری و نصب صحیح، کاشی می تواند به زیبایی فضا کمک کند.

همچنین یک کاشی کاری اصولی باعث کاهش در هزینه ها می شود. اگر شما دوست دارید در آینده، کاشی کاری را حرفه ای دنبال کنید و از کیفیت کارتان اطمینان حاصل کنید، ابتدا باید یاد بگیرید که به چه ابزارهایی نیاز دارید و چگونه بهترین استفاده از آن را برای ایجاد برش های مختلف در کاشی ببرید.

کارهای کاشی سرامیکی در سایز کوچک و متوسط ​​یک پروژه است که بیشتر مربوط به پروژه های DIY است. با اندازه گیری دقیق، ابزار مناسب و توجه زیاد به جزئیات، صاحبخانه می تواند نتایج رضایت بخش را به دست آورد. اما انجام درست کارها می تواند وقت گیر باشد.

حتی ساده ترین پروژه های کاشی کاری چه برای تکمیل و تنظیم لبه های سطح و یا برای دور زدن موانع، نیاز به برش چند کاشی دارد. برش کاشی ها، کاری ست که نیاز به اندازه گیری دقیق و استفاده صحیح از ابزار دارد.

برای اطمینان از اینکه پروژه شما به صورت درست انجام می شود، بهتر است قبل از اینکه زمان و هزینه زیادی را صرف خرابی کنید، به نکاتی در مورد برش ها توجه کنید.

برش-کاشی-و-سرامیک

در پروژه های متفاوت به انواع مختلفی از برش ها نیاز دارید. برای بسیاری از پروژه ها، شما تنها به ایجاد یک برش مستقیم نیاز دارید؛ برای برخی دیگر، شما ممکن است نیاز به قطع کاشی در قطر یا برش یک گوشه یا ایجاد یک منحنی در کاشی داشته باشید.

هر نوع برش شامل روش ها و ابزارهای مختلف است. همانطور که طرح و الگوی کاشی خود را طراحی می کنید، تعیین کنید شما به چه نوع برشی نیاز دارید؛ سپس شرایطی که به بهترین شکل، کار شما را انجام می دهد مشخص کنید. در یادداشت زیر در مورد نحوه برش ها بر روی کاشی به شما کمک می کند.

مواد و ابزار مورد نیاز برای برش کاشی:

• عینک مخصوص برای محفاظت از چشم
• دستکش مخصوص
• مداد
• کاتر شیشه بُری
• کاردک
• سمباده
• انبردستی مخصوص کاشی کاری
• ابزار بُرش کاشی دستی
• دستگاه کاشی بُر مرطوب ثابت

قبل از اینکه شروع به کاشی کاری کنید باید بدانید هر پروژه کاشی کاری که در دست ساخت دارید، در فرآیند کلی یکسان است: کاشی کاری بر روی سطح بالای (لعاب) کاشی انجام می گیرد و می توانید با وارد کردن ضربه ناگهانی و یا استفاده از ابزار آلات مخصوص برش کاشی آن را تقسیم کنید، سپس لبه ها را با سمباده صاف کنید.

اگر شما تنها یک بار میخواهید پروژه ای انجام دهید که نیاز به ابزار بُرش کاشی دستی یا دستگاه کاشی بُر مرطوب ثابت دارد، بهترین کار اجاره کردن دستگاه است؛ برای اجاره این ابزار از فروشگاه های لوازم ساختمانی مراجعه کنید.

اگر قبلا هرگز از این ابزارها استفاده نکرده اید و یا کاشی کاری نکرده اید، قبل از اینکه به طور جدی شروع به انجام نصب کاشی و سرامیک کنید، می توانید کمی بر روی کاشی های یدکی یا قراضه تمرین کنید.

توجه داشته باشید که تقسیمات زیر فقط دستورالعمل های کلی و عمومی هستند: برای برخی از کاشی کاری ها، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از ابزارها و تکنیک ها گفته شده استفاده کنید. مهمتر از همه، قبل از شروع هر پروژه بُرش کاشی لازم است از عینک محافظ چشم و دستکش مخصوص استفاده کنید!

برش کاشی و سرامیک

کارهای کوچک با برش های مستقیم

اگر شما می خواهید چند کاشی را برش بزنید و نیازی به برش های منحنی یا زاویه ای ندارید، احتمالا می توانید این کار را با یک گونیای نجاری و کاتر شیشه بُری انجام دهید. این ابزار کم هزینه است و می توانید در همه ی فروشگاه های ابزار فروشی و فروشگاه آنلاین سرام پخش نیز پیدا کنید.

با استفاده از یک ضربه محکم و ناگهانی به کاشی می توانید کاشی را برش دهید. اگر با بودجه محدود، به دنبال یک گزینه هستید که کار با آن نیز آسان باشد، کاتر شیشه بُری انتخاب بسیار خوبی است.

مرحله ۱:

برای انجام هر نوع برشی بر روی کاشی، ابتدا باید کاشی را آماده کرد. به منظور انجام این کار، کاشی را بر روی یک سطح صاف، مانند یک میز کار یا یک تکه تخته سه لا قرار دهید. ابتدا کاشی را اندازه گیری کنید و سپس کاشی هایی که می خواهید برش دهید، را علامت گذاری کنید. می توانید برای این کار از یک مداد استفاده کنید.

مرحله ۲:

تیغه کاتر شیشه را کمی به خط مشخص شده خود نزدیک کنید تا کاتر شیشه بری روی کاشی در جای مناسب قرار گیرد. سپس کار برش را از لبه کاشی شروع کنید، تیغه دستگاه را روی خط بگذارید و بطور محکم با فشار دادن دستی(یا اهرم) آن در طول کاشی بکشید. در حین انجام این کار، شما باید یک سر و صدا خراشیده بشنوید که نشانه ای است که کاشی واقعا شکسته شده است.

مرحله ۳:

اگر شما از انبردست استفاده می کنید، دسته های آن را از هم باز کنید و کاشی را در بین این دو دسته قرار دهید، به طوری که تیغه انبردست به طور مستقیم زیر خط شما که در بالای کاشی قرار می گیرد سپس انبردست را فشار دهید.

اگر از یک برش شیشه استفاده می کنید، از یک سیم برای نشانه در طول کاشی و یا سایر مواد مناسب اندازه گیری را پایین خط اصلی قرار دهید، سپس به هر دو طرف خط مشخص شده بر روی کاشی ضربه بزنید؛ و چند بار تیغه کاشی بُری را بکشید تا هنگامی که کاملاً کاشی تقسیم شود.

مرحله ۴:

پس از اینکه شما برش را انجام دادید، باید زائده های آن را از بین ببرید. همین طور اگر لبه برش کاشی بسیار تیز و بُرنده شده است، آن را با یک سمباده صاف کنید.

 

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید



اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments