پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تمیز کردن بندکشی به آسانی و با مواد در دسترس

تمیز کردن بندکشی کاشی سرامیک

تمیز کردن بندکشی به آسانی و با مواد در دسترس

اولین کار برای رهایی از بندکشی و ملات کثیف فهمیدن روش های تمیزکردن آنهاست. این مقاله به شما طرز ساخت چند پاک کننده سازگار با محیط زیست، ایمن، ارزان و طبیعی را ارائه می کند که در صورت تمایل می توانید آن ها را برای تمیزکردن بندکشی ها استفاده کنید.

البته به دلیل ماهیت شیمیایی، این مواد بهتر است برای لکه هایی که به صورت روزانه ایجاد می شوند، به کار برده شود.

بهترین محلول های تمیز کردن بندکشی ها

اولین محصول انتخابی ما مخلوط سرکه سفید با آب در نسبت برابر یا همان ۱: ۱ است. این محلول بیشتر برای لکه های ضعیف _لکه هایی که ph نرمالتری دارند_ کارایی بیشتری دارد. با وجود ph تقریبا نرمالی که این پاک کننده دارد، این محلول را می توان به صورت منظم هم استفاده کرد. از همه مهمتر آنکه این محلول در هنگام ریخته شدن روی سطح هیچ گونه مواد شیمیایی را آزاد نخواهد کرد و به دستگاه تنفسی شما آسیب نمی رساند.

ابزار توصیه شده برای تمیزکردن بندکشی ها با محلول سرکه سفید، یک برس با الیاف سفت می باشد.

تمی کردن بندکشی ها

نحوه تمیز کردن بندکشی کاشی سرامیک

 استفاده از محلول سرکه به صورت مستقیم

 بعد از مخلوط کرد سرکه و آب را به میزان برابر، برای استفاده می توانید از اسپری یا یک پارچه آغشته به محلول استفاده کنید. البته برای سطوح عمودی (مانند دیوار ها) اسپری کردن بهترین راه است.

  • بعد از ریختن محلول سرکه روی سطح، حدود ۱۰ دقیق صبر کنید.
  • برای تمیز کردن بندکشی ها همیشه از سرکه سفید استفاده کنید.

بعد از ۱۰ دقیقه، از یک بُرس کوچک، مانند مسواک، برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. جهت جلوگیری از خراشیده شدن و تخریب شدن ملات، برس را از پایین به بالا بکشید.

پارچه خشک را روی سطح خیس شده بکشید و اجازه دهید تا سطح کاملا خشک شود. سطح را ارزیابی کنید اگر سطح نیاز به تمیز کردن بیشتری داشت، روش دیگری را امتحان کنید.

 استفاده از جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب (یا حدود ۱۵ میلی لیتر) مخلوط کنید. مخلوط نباید بیش از حد رقیق باشد، اگر مخلوط رقیق شد، کمی جوش شیرین و در صورت سفت شدن زیاد، کمی آب اضافه کنید. هرچه مخلوط چسبناکتر باشد، تمیز کردن بندکشی راحتتر انجام می شود.

خمیر آماده شده را روی بندکشی ها بزنید. ساده ترین راه برای اینکار، زدن خمیر با انگشت است. سپس محلول آب و سرکه را مانند حالت قبلی آماده کنید.

  • برای جلوگیری از خراب شدن ملات و نفوذ رطوبت به آن، این کار را بیشتر از ۲ بار در هفته انجام ندهید.
  • اگر قصد تمیز کردن بندکشی در حمام خانه را دارید، بهتر است بعد از استفاده از حمام این کار را انجام دهید.

محلول را روی خمیر جوش شیرین اسپری کنید به صورتی که خمیر حالت خیسی پیدا کند. در این مرحله حباب های کوچکی هم به وجود می آید که حاصل واکنش سرکه با جوش شیرین است. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا سرکه و جوش شیرین کاملا با هم واکنش دهند.

مانند سری قبل برای از تمیز کردن سطح از مسواک سفت و محکم استفاده کنید و مراقب باشید تا به خود بندکشی ها آسیب وارد نشود.

کل سطح را با استفاده از یک پارچه یا حوله مرطوب پاک کنید، به صورتی که سطح عاری از هرگونه سرکه و یا جوش شیرین شود.

 ساختن یک پاک کننده

محلول اول) مخلوطی شامل ۳.۵ فنجان (۸۲۸ میلی لیتر) آب گرم، ۲/۱ فنجان (۱۷۰ گرم) جوش شیرین، ۶/۱ فنجان (۴۰ میلی لیتر) سرکه و ۳/۱ فنجان (۸۰ میلی لیتر) آب لیمو در یک بطری بریزید. سطح را کاملا تمیز کند. محلول را روی سطح اسپری کنید. بعد از گذشت زمانی حدود یک ساعت، کل سطح را می توانید با یک اسفنج نرم پاک کنید.

محلول دوم) ۴/۱ فنجان (۲۱ گرم) نمک، ۴/۱ فنجان (۲۱ گرم) جوش شیرین و ۴/۱ فنجان سرکه (۶۰ میلی لیتر) را در یک لیوان یا کاسه کوچک ترکیب کنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با یک قاشق کوچک آن را روی بندکشی ها بزنید. بعد از گذشت چند دقیقه سطح را با استفاده از مسواک و حوله تمیز کنید.

محلول سوم) مخلوط ۳.۵ فنجان (۸۲۸ میلی لیتر) آب گرم، ۴/۱ فنجان (۲۱ گرم) جوش شیرین ، ۳/۱ فنجان (۸۰ میلی لیتر) آمونیاک و ۳/۱ فنجان (۶۰ میلی لیتر) سرکه. مخلوط را در یک بطری بریزید و حدود ۶۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را روی سطحی که می خواهید پاک شود، اسپری کنید. برای حذف پاک کردن می توانید از اسفنج تمیز استفاده کنید.

اگر قصد دارید بندکشی های ترک خورده منزل خود را تعمیر کنید پیشنهاد  می کنم مقاله ترمیم بندکشی کاشی و سرامیک را مطالعه بفرمایید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments