پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

جذب آب در کاشی و سرامیک

جذب آب در کاشی و سرامیک

جذب آب در کاشی و سرامیک

هنگامی که یک خاک برای استفاده در تولید کاشی و سرامیک مورد بررسی قرار میگیرد پارامتر های مهمی را در کاشی و سرامیک تولید شده رقم میزند که یکی از مهمترین تاثیرات نوع خاک میزان جذب آب کاشی و سرامیک است :

میزان جذب آب در هر کاشی متفاوت است. و هنگام انتخاب محصول بسیار مورد اهمیت و بررسی قرار می‌گیرد .
میزان جذب آب کاشی به شما می گوید که برای کدام منطفهی آب و هوایی و کدام قسمت از ساختمان مناسب تر است؟و کدام نوع کاشی و سرامیک  برای کدام قسمت از منزل بهتر از بقیه ی کاشی هاست؟

در دسته بندی انواع تولیدات با توجه به میزان جذب آب، این محصول به چهار دسته تقسیم می شود :

که به وسیله ی آزمایشی بسیار ساده  دسته بندی می‌شود قبل از انجام آزمایش وزن سرامیک اندازه گیری می‌شود و پس از قرار داده شدن سرامیک در داخل آب میزان جذب آب ان در مقیاس وزن کاشی سنجیده می‌شود .

کاشی غیر شیشه ایی:

این نوع کاشی بیشتر از ۷ درصد از وزن خود را آب جذب میکند و برای فضا های بیرونی بسیار سرد و مرطوب و فضاهای داخلی مرطوب مانند حمام و… مناسب نیست.

 کاشی نیمه شیشه ایی:

این نوع کاشی بین ۳تا ۷ درصد از وزن خود را آّب جذب میکند و فقط برای فضاهای داخلی خشک ساختمان مناسب است و برای فضاهای بیرونی ساختمان مناسب نیست .

  کاشی شیشه ایی:
این نمونه کاشی غفط تا ۰.۵و ۳درصد وزن خود را آب جذب می‌کند .

 : کاشیهای غیر قابل نفوذ

که کمتر از ۰.۵درصد وزن خود را آب جذب میکند و معمولا قیمت آن به نسبت کاشی های دیگر اندکی بیشتر است.
کاشی هایی که در دسته های شیشه ای قرار می‌گیرند سرامیک نامیده می‌شوند و کاشی هایی که در دسته ی غیر قابل نفوذ قرار می‌گیرند پرسلان نامیده می‌شوند.
کاشی و سرامیک غیر قابل نفوذ برای مناطق مرطدب و سردسیر بسیار مناسب است زیرا در سرما و بارندگی هیچ گونه آبی را به خود جذب نمی کنند و موجب ترک خوردن کاشی ایجاد نمی شود .


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments