پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش نصب سرامیک اسلب + فیلم

آموزش نصب سرامیک اسلب

آموزش نصب سرامیک اسلب + فیلم

کاشی های سایز بزرگ (اسلب ها) به کاشی هایی که عرض یا طول آن (یا هردو) اندازه ای بیشتر از ۴۰ سانتی متر داشته باشد، گفته می شود.

این راهنما یک دستورالعمل مفید برای نصب است اما جایگزین روش های حرفه ای کاشی کاران و کتابچه های راهنمای نصب و راه اندازی ارائه شده نمی شود.

 خرید سرامیک (اسلب) از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

زیر سازی مناسبِ سطح

قبل از نصب و راه اندازی، کنترل کنید که ساختار سطح کاملا مناسب و مطابق با استاندارد های صنعت ساختمان باشد، این استاندارد ها هم برای کاشی و سرامیک و آجر و هم برای نصب سنگ ها و محاسبه بار های مرده و زنده موجود هستند.

تمام سطوح باید از لحاظ ساختاری سالم و بدون آلودگی هایی نظیر روغن، خاک، گریس، رنگ، سیلر یا سایر مواد شیمیایی باشند و همچنین باید دمایی بین ۴ تا ۳۲ درجه سانتی گراد داشته باشد.

قبل از نصب، هر گونه مواد اضافی را از سطح خود حذف کنید. همچنین اسلب بتنی باید ۲۸ روز بدون هیچ تغییری و فشار هیدرواستاتیک نگهداری شود. قبل از نصب باید هرگونه ترک، دفورمگی و نقصی تعمیر گردد و از هرگونه گرد و غبار اضافه و یا رطوبت بیش از حد عاری شود.

حداکثر تغییرات سطح در هنگام اندازه گیری از نقاط سطح بالا با یک مقطع عرضی (به اصطلاح محاسبه نیمرخ عرضی)، نباید بیش از ۰.۳ × ۲۵ سانتی متر و ۰.۱۵ ×۶۰ سانتی متر باشد. در غیر این صورت کف ممکن است نیاز به تعمیراتی جهت صاف کردن سطح داشته باشد.

  • درز انبساط

به طور کلی این درزها برای تامین امکان انقباض و انبساط ناشی از تغییرات درجه حرارت، به طوری که در نقاط مختلف ساختمان ترک خوردگی و در مقاطع سازه تلاش ‌های ثانوی زیاد، ایجاد نشود تعبیه می ‌گردند.

عملکرد این درز‌ها باید به گونه ‌ای باشد که انبساط و انقباض طرفین درز کاملا همساز شوند، لازمه چنین درزهایی این است که هیچگونه پیوستگی در طرفین درز برقرار نباشد، چنین درزهایی باید با کمترین مقاومت در مقابل انقباض و انبساط قادر به باز و بسته شدن باشند.

عموما این درزها در تمام قسمت‌ های سازه به طور پیوسته قرار گرفته و از کف تا سقف ادامه می‌ یابند، برای حصول اطمینان از جدایی کامل دو قسمت مجاور، رعایت این مسئله ضروری است.

درز انبساط برای جلوگیری از خراب شدن روسازی ‌ها در اثر فشار بیش از حد، فراهم ساختن امکان تعمیر قسمتی از جدول ‌های بتنی پیاده ‌روها و نظایر آن تعبیه می ‌شود.

برای جزئیات بیشتر می توانید دستورالعمل TCNA و بخش EJ-171: درز های جنبش – عمودی  یا مشخصات ANSI A108.01-3.7: الزامات جابجایی درز ها مطالعه کنید تا درز های انبساط سطح را با چسب کاشی نپوشانید.

  • ارتفاع لبه ها

ارتفاع لبه ها در شرایطی به وجود می آیند که یک لبه کاشی بالاتر از کاشی های مجاور است، وجود این ارتفاع ظاهر کاملا نامناسب و نازیبایی در شکل نهایی کاشی کاری ایجاد می کند که خطر عبور و مرور را هم در پی دارد.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله کاشی اسلب چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

—————————————

 استانداردهای ANSI A108.02 می گویند که طول لبه ی قابل قبول برای کاشی های کفپوش با فاصله ملات به عرض ۰.۱۵سانتی متر و کمتر از  ۰.۶سانتی متر ، ۰.۰۳ سانتی متر به علاوه مجذور مقدار گسست ذاتی کاشی است. در نظر گرفتن این مقادیر، کار را برای اندازه گیری و محاسبه صحیح لبه ها دشوار می سازد. در نتیجه برای رسید به میزان ارتفاع لبه ها پیشنهاد می شود از یک دستگاه کنترل کننده ارتفاع لبه ها از قبیل دستگاه Raimondi Flooring Leveling استفاده کنید.

  • نصب و راه اندازی

ابتدا باید یادآور شویم که برای جزئیات بیشتر به ANSI 108.5 و راهنمای نصب TCNA مراجعه کنید. تکنیک کار با ماله و انواع ماله مورد استفاده بر اساس نوع چسب یا ملات و حتی نوع کاشی نصب شده تفاوت دارد. در این دستورالعمل های کاملا تخصصی می توانید روش مناسب برای ساخت چسب کاشی انتخاب کنید و توصیه های ساخت چسب کاشی را در هنگام مخلوط کردن و روش نصب صحیح پیدا کنید.

اگر کاشی های بزرگ در محل نصب می کنید،از ماله های با شیارهایv  شکل پهن استفاده کنید. شیارهای پهن، نوارهای کلفت و عریضی از مواد چسبی یا ملات را بر سطح کف باقی می گذارند که کاشی های بزرگ با کمک آنها بهتر خواهند چسبید. در بیشتر کاشی کاری های رایج از ماله هایی با شیار های ۶ میلی متری استفاده می شود.

با استفاده از روی ماله مقداری چسب از داخل سطل بردارید و آن را روی سطح کف در قسمتی که میخواهید کاشی نصب کنید پخش کنید. لبه صاف ماله باید با سطح زمین زاویه ۳۰ الی ۳۵ درجه داشته باشد.

چسب کاشی را تا زیر خط گچی بکشانیداما مراقبت باشید که روی خط پوشانده نشود تا هم برای نوبت های بعدی چسبکاری و هم برای نصب کاشیها یه عنوان خط راهنمامورد استفاده قرار گیرد.اگر در نقطه ای از مواد پهن شده حباب هوا وجود دارد با کشیدن ماله بر روی آن ناحیه مواد را پخش کنید و حباب را از بین ببرید.

حال مواد چسبی گسترده شده بر راستای کف اتاق را با قسمت شیاردار ماله در حالی که ماله را با زاویه ۴۵ درجه نگه داشته اید شانه بزنید. این شانه زدن را دو بار در هر قسمت انجام دهید تا این روند تکمیل شود. همین عمل را در جهتی عمود بر جهت اول هم انجام دهید. حاصل کار پدید آمدن سطحی هموار ولی پوشیده از نوارهای باریک و اندکی برجسته است که بصورت متقاطع در دو جهت کشیده شده اند.

در هر نوبت کاری فقط قسمت کوچکی از سطح کاشی کاری را با مواد چسبی بپوشانید تا قادر به کنترل آن باشید و بتوانید اشتباهات احتمالی را تصحیح کنید.

برخی مواد چسبی پس از چند دقیقه آماده پذیرش کاشی می شود،حال آنکه برخی دیگر به محض مالیده شدن قادر به گرفتن وچسباندن کاشی می باشند. برای آگاهی بیشتر در مورد ماده چسبانده ی مورد استفاده خود به بروشور کارخانه سازنده ی آن و یا دستورات روی قوطی مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که زمان بین زدن چسب کاشی با ملات کردن باید حداقل ۷۲ ساعت باشد. همچنین حداقل اندازه فاصله بین کاشی ها ۰.۳ باشد.

  • توصیه های برش کاشی با دستگاه

قبل از استفاده، اطمینان حاصل کنید که تیغه به صورت صحیح و ایمن بروی دستگاه نصب شده است. همین طور مطمئن شوید که جهت پیکان روی تیغه با جهت چرخش تیغه مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که دستورالعمل مخصوص هر دستگاه قبل از راه اندازه باید کاملا مورد بررسی قرار گیرد.

۱-برای برش اره را روی کاشی قرار دهید و ارتفاع تیغ را به اندازه مورد نیاز تنظیم کنید. مطمئن شوید که از اینکه محور (A) بالاتر از سطح مواد شما است (B).

۲- ارتفاع تیغه را می توان با استفاده از تراز کنندهکه در تصویر بالا مشخص شده است تنظیم کرد. هنگامی که عمق برش مطلوب به دست می آید، محکم آن را به سمت پایین فشار دهید.

۳- با نصب و تنظیم صفحه راهنما، می توانید برش مطلوب را انجام دهید. همچنین صفحه راهنما از تکان خوردن کاشی محافظت می کند و که در کاشی های سایز بزرگ زیاد اتفاق می افتد.

۴- تنظیم کننده زاویه را به راحتی می توان بر روی قالب های بزرگ و یا ورق های ضخیم انجام داد. زاویه را همانطور که در پایین نشان داده شده تنظیم کرده و پیچ آن را محکم کنید. ارتفاع تیغه را همانند مرحله بالا تنظیم کنید.

۵- شیر آب را وصل کنید و آن را به وسیله سوئیچ نشان داده شده، آزمایش کنید.

۶- این دستگاه برای هر دو حرکت به سمت جلو و یا عقب طراحی شده است. کاهش حرکت به سمت عقب، موجب کاهش خستگی کاربر می شود و به شما اجازه می دهد که خط و علامت برش را ببینید. انتخاب این حرکات صرفا ترجیح مشتری است.

  • الگو های چیدمان برای کاشی های سایز بزرگ

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments