پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهکارهای پیشتازان بازار در راستای موفقیت کسب و کار سازمان ها

راهکارهای پیشتازان بازار در راستای موفقیت کسب و کار سازمان ها

راهکارهای پیشتازان بازار در راستای موفقیت کسب و کار سازمان ها

دکتر مایکل تریسی

از صاحب نظران برجسته در زمینه راهبرد و دگرگون سازی شرکت های بزرگ و دکتر فرد ویزرما از کارشناسان به نام مسایل راهبردی طی بررسی ها و مطالعات خود  بر روی شرکت های موفق در محیط های پر رقابت توام  با تغییرات سریع به این نتیجه رسیدند که در دنیای نوین رقابت، چهار موضوع ذیل زمینه ساز موفقیت کسب و کار سازمان ها می باشد:

۱- شرکت ها دیگر نمی توانند برای جبران هزینه های سنگین، قیمت کالاها و خدمات خود راذ بالا ببرند لذا ناچارند تا برای هماهنگی با انتظارات روز افزون مشتریان، تا حد امکان هزینه های خود را کاهش دهند.

۲- شرکت ها بایستی فراورده هایی عرضه کنند که واقعا بی دردسر باشند.چراکه امروزه مشتریان از همه فرآورده ها کارکردی راحت، بی نقص و فوری می خواهند.

۳- شرکت ها نباید به خدمات در حد مطلوب کفایت کنند چراکه امروزه مشتریان خواستار خدمات عالی هستند و این توقع روز به روز افزایش

می یابد.

۴- شرکت ها دیگر نمی توانند به کیفیت خوب و کارایی فرآورده هایشان متکی باشند، آنها بایستی فرآورده هایی را عرضه کنند که از برتری و نوآوری چشم ها را خیره کنند.(تریسی و ویرزما ، ۱۳۷۵ ،۳۱)

آن ها طی بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که شرکت های پیشتاز یکی از سه راهکار بنیادی ذیل را انتخاب کرده و تمام کوشش خود را بر آن راهکار متمرکز می کنند. البته این به معنی نادیده نگاشتن دو راه کار دیگر نیست. این راه کارها عبارتند از:

۱- راهکار عملکرد عالی

۲- راهکار فراورده بی همتا

۳- راهکار مشتری نوازی

منظور از عملکرد عالی، آماده نمودن کاالا یا خدمتی قابل اعتماد با قیمتی مناسب و تحویل به مشتری با کمترین دردسر و ناراحتی می باشد.

مشتری نوازی روشی است که حل کامل مساله را به عهده می گیرد و از این بیش از فروش یک کالا و خدمت می باشد.(همان منبع)


منبع: کتاب راهبردهای رقابتی ایران در بازارهای هدف (صنعت کاشی و سرامیک )

گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments