پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

صادرات کاشی از ایران به عراق

صادرات به عراق

صادرات کاشی از ایران به عراق

فهرست مطالب

دو کشور ایران و عراق سالهاست که مراودات تجاری بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و یکی از علت های آن پیشرفت و توسعه روز افزون این کشور است.

هر کشور رو به توسعه ای رونق فراوانی را در بخش مسکن و ساخت و ساز تجربه می کند و همین امر باعث شده است مصالح ساختمانی بازار بسیار بزرگ و قدرتمندی را در این کشور به خود اختصاص دهد به این واقعیت این نکته را هم اضافه کنید که ایران در زمینه تولید کاشی و سرامیک بسیار پیشرو است و البته در فاکتور رقابت قیمت هم حرفی برای گفتن دارد پس واضح است که مراودات قابل توجهی را در این بازار شاهد هستیم.

کشور عراق همسایه جنوب غربی ایران است و مرز زمینی طولانی با ایران دارد و بعلاوه نزدیکی فرهنگ و آداب و رسوم نیز در سالهای اخیر این کشور را به بازار بسیار جذابی برای تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط گمرک ایران مبلغ صادرات کاشی به عراق در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۴.۰۳۹.۲۴۷ دلار بوده است که بعد از سیمان بالاترین رقم صادراتی به عراق به شمار می رود.

دریافت خدمات صادرات کاشی به عراق

چنانچه در امور صادرات کاشی به عراق نیاز به مشاوره و استفاده از نظر متخصصان در این حوزه را دارید می توانید هم اکنون سوال خود را از مشاوران سرام پخش بپرسید به منظور دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۶۱۶۶۵۸۸ تماس حاصل فرمایید. و امور صادرات کاشی و سرامیک به عراق را با خیال راحت به سرام پخش بسپارید. همچنین برای دریافت خدمات و مشاوره در زمینه صادرات به کشور ترکیه، روسیه، گرجستان، قطر، عمان، بحرین، ارمنستان، بلژیک و …. با کارشناسان ما در سرام پخش تماس بگیرید.

علت علاقه بازرگانان ایرانی و خریداران عراقی به این مراوده تجاری این است که عموما تولیدکنندگان کاشی در ایران نیم نگاهی به سلیقه و بازار مصرف عراق دارند و محصولاتی باب طبع مردمان کشور همسایه نیز در سبد محصول خود قرار می دهند و این معاملات چنان گرم است که در خیلی کارخانجات و بین فعالان صنف کاشی نام نوعی از طرح به نام کاشی عراقی کاملا آشنا و جا افتاده است. این نوع کاشی معمولا رنگ های تند و گل و طرح های درشت را شامل می شود و بیشتر در تم رنگی قرمز یا قهوه ای و کرم تولید می شود و البته با توجه به خواست بازار عراق مبنی بر قیمت رقابتی عموما بحث قیمت تمام شده بسیار بیش از کیفیت مورد توجه بازرگانان فعال در عراق هست. در ادامه نمونه هایی از این طرح های موسوم به کاشی عراقی را می بینیم.

بهترین راه صادرات کاشی به عراق چیست؟

با توجه به هم مرز بودن ایران و عراق و تعدد پایانه های مرزی این دو کشور یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش های حمل استفاده از مرزهای زمینی مخصوصا مرز مهران بسیار هوشمندانه است

فعال ترین صادرکنندگان به عراق کدام کشورها هستند؟

کشوهای ترکیه، آمریکا، کره جنوبی و چین و همچنین ایران بزرگرین صادرکنندگان به کشور در حال توسعه عراق هستند که درصد عمده ی صادرات ایران به این کشور مواد غذایی و سیمان و کاشی و سرامیک است.

چرا بازار صادرات کاشی به عراق گرم است؟

۱. دارا بودن مرز زمینی

۲. روابط سیاسی خوب و درنتیجه ایجاد سهولت در تعرفه های گمرکی

۳. بازسازی و ساخت ساز فعال و در نتیجه نیاز رو به رشد به مصالح ساختمانی

۴. فاصله بسیار کم و کاهش هزینه هایی حمل

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments