پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معماری پایدار، از آلاینده ها تا انعکاس زیبای آنها

معماری پایدار، از آلاینده ها تا انعکاس زیبای آنها

معماری پایدار، از آلاینده ها تا انعکاس زیبای آنها


توضیح:

پروژه ” یک ظاهرِ زیبا و جدید از آلاینده ها”، از سال ۱۹۷۲ تا اکنون. این پروژه توسط کمیسیون نصب و راه اندازی شهری گروهی ایریس سرامیکا (Iris Ceramica Group) و به طراحی ماریو کوزینلا، معمار ایتالیایی و دانشگاه SOS راه اندازی شده است.

دهه هفتاد میلادی زمان رونق فرهنگی و اقتصادی بزرگ در شهر بولونیای ایتالیا شناخته می شود: کارخانه های زیادی در این شهر تأسیس شدند و صنعت ساخت و ساز این شهر در حال افزایش رابطه در سطح بین المللی بود.

با توجه به این تغییرات عمده در حوزه شهری، از ۸ تا ۱۴ اکتبر سال ۱۹۷۲ در مرکز این شهر، از ایده ایریس سرامیکا (Iris Ceramica)، که به عنوان پروژه ای به نام “آلاینده ها، یک ظاهر زیبا و جدید از آنها”  معرفی شد، مورد استقبال واقع گشت.

این پروژه در واقع  یک جنبش هنری با هدف آگاهی بخشیدن در مورد آلاینده های شهری از طریق اعلامیه سیاسی، اجتماعی و محیط زیستی شروع به کار کرد. این پروژه با رهبری ۲۶ هنرمند و معمار مطرح بود که تفسیر مفهومی و اساسی خود را از “محیط زیست و راه های مدیریت تغییرات محیط زیست” از طریق خلقِ اثرِ عظیمی در یکی از میدان های معروف شهر با استفاده از ۱۰.۰۰۰ کاشی سرامیکی نشان دادند.

پس گذشت از ۴۶ سال، رومانو مینوززی، رئیس گروه Iris Ceramica، تصمیم گرفت تا همین ایده رو دوباره در Cersaie 2018 به نمایش بگذارد. او با همکاری معماران ماریو کوزینلا و دانشکده SOS، یک پروژه جدید برای نصب موقت یک اثر دیگر سرامیکی در شهر راه اندازی کرد. حالا و در همین میدان، گروه Iris Ceramica با برجسته کردنِ پیشرفتی که تاکنون در حرکت تا رسیدن به “آسیب زیست محیطی” صفر در فرآیند تولید سرامیک صورت گرفته، همان پیام احترام به محیط زیست را تکرار کرده است.

معماری پایدار، از آلاینده ها تا انعکاس زیبای آنها

پروژه “آلاینده ها” که در سال ۱۹۷۲ ایجاد شد، یک رویداد بنیادی بود که بازدید کنندگان را از خطرات زیست محیطی و عواقب تغییرات در محیط زیست آگاه ساخت؛ “آلاینده های سال ۲۰۱۸″، پروژه ایست که بازدیدکنندگان نتایج شهودی آن را مشاهده می کنند. اگر در سال ۱۹۷۲، ایجاد یک قطعه زمین پوشیده شده با کاشی های سرامیکی نماد اعلامیه باشد، در سال ۲۰۱۸، طبیعت به طور قابل ملاحظه ای با محصولات مصنوعی خود، هماهنگ می شود تا دوباره بتواند فضای خود را پس بگیرد و بدین ترتیب کیفیت زندگی اجتماعی در فضاهای شهری ارتقا پیدا می کند.”


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

منبع: سایت IFDM

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments