پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

موفقیت کاشی و سرامیک لئون با اتکا سیستم بازاریابی مدرن

موفقیت کاشی و سرامیک لئون با اتکا سیستم بازاریابی مدرن

موفقیت کاشی و سرامیک لئون با اتکا سیستم بازاریابی مدرن

مدیرعامل جوان و موفق شرکت کاشی و سرامیک لئون و یکی از پیشتازان صادرات کاشی و سرامیک ایرانی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین ‌المللی کاشی و سرامیک، رمز موفقیت این برند را اتکا به سیستم بازاریابی مدرن دانست.

به گزارش ایسنا، امیر ملکی، مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک لئون با بیان اینکه این شرکت با وجود جدیدالورود بودن در بازار کاشی و سرامیک- و سابقه فعالیت حدود ۵ ساله – از موفقیت و وجه خوبی در این بازار برخوردار است، اظهارکرد: رمز موفقیت برند لئون طی مدت نسبتاً کوتاه حضور در بازار کاشی و سرامیک، اعتماد به قدرت خلاقیت و انگیزه بالای مدیران جوانی است که در این شرکت گرد هم آمده‌ اند و با تمام توان در جهت اعتلای برند کاشی و سرامیک لئون تلاش می‌ کنند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کاشی و سرامیک در کشور از کیفیت مطلوب برخوردار است، افزود: برخلاف بخش تولید صنعت کاشی و سرامیک که طی سال‌ های اخیر گام ‌های بلند رو به جلویی برداشته و تولیدات ایرانی استانداردهای کیفی لازم را کسب کرده‌اند، بخش مارکتینگ این صنعت نتوانسته به رشد قابل قبول دست یابد.

ملکی تصریح کرد: برند لئون با استفاده از متخصصان جوان توانست از این خلأ استفاده کند و با ارائه یک سیستم بازاریابی قوی و مدرن جایگاه خود را در بازار محکم کند.

ضرورت تفکیک حوزه تولید و فروش در صنعت کاشی و سرامیک

مدیرعامل کاشی و سرامیک لئون بابیان این‌که معتقدم در صنعت کاشی و سرامیک حوزه تولید باید از حوزه تجارت جدا باشد، اظهارکرد: صنعت‌گر تولیدکننده کاشی و سرامیک لزوماً تاجر و فروشنده و صادرکننده موفق و هوشمندی نیست اما متخصصان دو حوزه تولید و تجارت کاشی و سرامیک می ‌توانند دست ‌به ‌دست هم داده و از توانمندی‌ های یکدیگر بهره لازم را ببرند.

وی افزود: اگر برند لئون امروز یکی از پیشتازان صادرات کاشی و سرامیک در کشور است به دلیل کار تخصصی در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی است که به موفقیت انجامیده و ما تاکنون در حوزه تولید ورود نکرده ‌ایم اما در حال بررسی و تحقیق در حوزه تولید نیز هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک با راه ‌اندازی کارخانه و اتکا به فرآیندهای تولید محور حضور پرقدرت ‌تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

حمایت برند لئون از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک باکیفیت

ملکی ارتباط شرکت کاشی و سرامیک لئون با تولیدکنندگان برتر کاشی و سرامیک را ارتباطی مثبت و نزدیک توصیف کرد و افزود: ما در شرکت لئون خود را حامی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک مرغوب ایرانی می ‌دانیم و این حمایت را در قالب ارائه مواد اولیه، ارائه ماشین ‌آلات و تجهیزات مدرن، تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان و ایجاد یک شبکه قدرتمند بازاریابی و فروش داخلی و بین ‌المللی تحت برند لئون که در خدمت تولیدکنندگان است، انجام می ‌دهیم.

بازاریابی سنتی؛ پاشنه آشیل صنعت کاشی و سرامیک

وی با اشاره به نقطه‌ ضعف بخش بازاریابی و فروش صنعت کاشی و سرامیک تصریح کرد: بازاریابی در جهان طی سال‌ های اخیر پیشرفت ‌های شگرفی کرده ولی صنعتگران کاشی و سرامیک ایران عمدتاً به روش ‌های بازاریابی سنتی که در آن خلاقیتی در دیزاین و ارائه محصول به مشتری دیده نمی ‌شود و همچنین از خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت محصول خبری نیست، متکی هستند.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک لئون ادامه داد: من همیشه به مدیران و پرسنل شرکت لئون تأکید می‌ کنم ما علاوه بر محصول، سلیقه و احساس خوب را نیز به مشتری می‌ فروشیم بنابراین باید در زیبایی  ‌شناسی و سلیقه هم پیشرو باشیم. موضوع دیگری که در شرکت کاشی و سرامیک لئون همیشه در اولویت قرار دارد خدمات پس از فروش است.

ملکی با تأکید بر اینکه ما هرگز قائل به این نیستیم که به مشتری خود فقط کالا بفروشیم، تصریح کرد: در بازاریابی مدرن، خیال مشتری باید در هنگام خرید محصول از بابت تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش آسوده باشد، بر این اساس ما در شرکت کاشی و سرامیک لئون سیستم کنترل کیفیت مضاعف بر محصولاتی که بازاریابی و فروش آن را به عهده می ‌گیریم، برقرار کرده ‌ایم و محصولی که به مشتری ارائه می ‌دهیم با عبور از فیلتر کنترل کیفیت داخلی شرکت لئون، قطعاً دارای تضمین کیفیت است.

استفاده از فناوری و بازاریابی مدرن؛ شرط تداوم فعالیت

وی با اشاره به تغییرات بازار کاشی و سرامیک در ایران افزود: معتقدم بازار کاشی و سرامیک با وجود رکودی که چند سال در صنعت ساختمان وجود داشت، توان و ظرفیت فوق ‌العاده خود را حفظ کرده است و اگر تولیدکنندگان با علم روز به نیازهای مشتریان پاسخ بدهند و کالای با کیفیت تولید کنند رکود تأثیر چندانی بر آن‌ها نخواهد داشت.

مهندس ملکی با بیان اینکه بازار کاشی و سرامیک تا یک دهه پیش غالباً به محصولات ارزان ‌قیمتی که با فناوری قدیمی و باکیفیت نازل تولید می‌شد گرایش داشت، اظهارکرد: اکنون بازار دچار تحول اساسی شده و فقط شرکت‌ هایی که بتوانند محصول باکیفیت با فناوری مدرن تولید کنند در این بازار امکان فعالیت و رقابت دارند، ضمن آن که پیش ‌از این محصولات وارداتی ایتالیا و اسپانیا و کشورهای دیگر اروپایی حرف اول را در کیفیت می ‌زدند اما در حال حاضر تولیدکنندگان ما محصولاتی تولید می‌ کنند که در کیفیت چیزی از رقبای اروپایی کم ندارد و بازارهای صادراتی نیز به چنین محصولات با کیفیتی روی خوش ‌نشان می‌دهد.

تغییر ماهیت کاشی و سرامیک از کالای مصرفی به کالای تزئینی

وی در مورد سلیقه و گرایش حاکم بر طرح‌ های کاشی و سرامیک در بازار داخل و خارج کشور گفت: کاشی و سرامیک طی سیر تحولی که در بازار و سلیقه متقاضیان اتفاق افتاده از یک کالای مصرفی به یک کالای تزئینی تغییر ماهیت داده و فعالان صنعت سرامیک باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. بر اساس بازخوردی که از بازار داخل در سراسر کشور دریافت کرده ‌ایم حدود ۷۰ درصد تقاضای بازار به کاشی و سرامیک با طرح‌ های مدرن گرایش دارد و حدود ۳۰ درصد تقاضای بازار نیز به محصولات با نقش و نگارهای برگرفته از هنر اصیل ایرانی گرایش دارد.

ملکی ادامه داد: در مورد بازار صادراتی خصوصاً بازار کشورهای عربی مثل عراق و قطر وضعیت متفاوت است و در بازار صادراتی ۵۰ درصد مشتریان متقاضی محصولات کاشی و سرامیک با طرح‌ های مدرن و ۵۰ درصد دیگر متقاضی محصولات با طرح ‌های ایرانی هستند.

ارزآوری مناسب صادرات کاشی و سرامیک در صورت حمایت دولت

مهندس ملکی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از وضعیت بازارهای صادراتی کاشی و سرامیک ایرانی چیست، اظهارکرد: طبق ارزیابی ‌هایی که انجام دادیم بازارهای صادراتی که شرکت لئون در آن‌ها فعالیت کرده از جمله بازار عراق، قطر، عمان، سوریه، پاکستان، افغانستان، کشورهای حوزه cis و … همه از پتانسیل بالایی برخوردارند و این پتانسیل به‌گونه ‌ای است که اگر دولت در کنار صادرکنندگانی مثل شرکت کاشی و سرامیک لئون قرار بگیرد و از ما حمایت کند، ارزآوری بسیار خوبی در شرایط تحریمی برای کشور ایجاد می ‌شود.

وی افزود: مشکلی که در بازارهای صادراتی مشاهده می‌شود این است که بسیاری از صادرکنندگان ایرانی مدل کسب ‌و کار جامعی برای ورود و فعالیت در بازارهای صادراتی ندارند و با صادرات کالاهای فاقد گارانتی کیفی و همچنین کالاهای فاقد خدمات پس از فروش، به اعتبار و خوش‌ن امی محصولات ایرانی صدمه می ‌زنند.

ملکی تصریح کرد: البته همان‌طور که پیشتر ذکر کردم ما در شرکت لئون با بیزینس مدل جامع در بازارهای صادراتی حضور داریم و با ارائه کالای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش، در این بازارها وجه مطلوبی کسب کرده‌ ایم.

وی با بیان اینکه دولت باید با ارائه تسهیلات به صادرکنندگان موفق، زنجیره تولید را به‌صورت هدفمند تقویت کند، یادآور شد: صادرکنندگان موفق با تولیدکنندگان برتر آشنایی تخصصی دارند و توانمندی ‌های شرکت‌های تولیدکننده را می‌شناسند و تسهیلات دریافتی را صرف حمایت و تأمین مالی و تقویت تولیدکننده محصول با کیفیت می ‌کنند اما اگر این تسهیلات بدون توجه به ظرفیت و توانمندی تولیدکنندگان پرداخت شود، خطر انحراف این تسهیلات و از بین رفتن منابع کشور وجود دارد.

ملکی با اشاره به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک خاطرنشان کرد: شرکت‌ های برتر کشور در حوزه کاشی و سرامیک در این نمایشگاه حضور دارند و طرف‌ های تجاری داخلی و خارجی نیز از نمایشگاه استقبال خوبی کرده ‌اند.

مدیرعامل کاشی و سرامیک لئون خاطرنشان کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای ایجاد شبکه بین فعالان صنعت کاشی و سرامیک و هم ‌افزایی و شناخت بازارها و نیازهای بازار است و مجموعه کاشی و سرامیک لئون نیز از این فرصت در جهت برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان داخلی و خارجی به‌خوبی بهره ‌برداری می‌کند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی و سرامیک در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین ‌المللی تهران در حال برگزاری است و علاقه‌ مندان می‌توانند تا تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ از غرفه شرکت کاشی و سرامیک لئون واقع در سالن ۸ و ۹ بازدید کنند.


منبع: ایسنا

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments