پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه سیلر کردن سطح کاشی و سنگ

نحوه سیلر کردن سطح کاشی و سنگ

نحوه سیلر کردن سطح کاشی و سنگ

توضیح مختصری درباره اینکه سیلر چیست: سیلر یک پوشش مایع است که روی سطوح متخلخل کاشی و یا ملات قرار می گیرد تا از اکسیداسیون، خسارات طبیعی و استفاده ی هر روزه کاشی و ملات محافظت کند. به طور معمول، استفاده از سیلرها برای محافظت از کاشی های غیر لعابی و ملات ها در برابر جذب لکه ها بکار می رود. ( همواره می‌توانید جهت مشاهده مقاله کامل” سیلر چیست ” مطالعه فرمائید. )

 

  1. ابتدا یک سیلر مناسب انتخاب کنید. اگر کفپوش شما از سنگ طبیعی است، به دنبال سیلر مخصوص سنگ باشید و از سیلر نفوذی استفاده کنید، نه سیلر سطحی (یک پوشش پلاستیکی ایجاد می کند) چراکه نوع دوم به راحتی روی سنگ خرد می شود.
  2. درب ها و پنجره ها را باز کنید و مطمئن شوید که تهویه فضای شما به خوبی کار می کند. سیلرهای نفوذی در هنگام استفاده می تواند گازهای مضر تولید کند.
  3. در یک مقیاس کوچک از کفپوش، مقدار کمی از سیلر را آزمایش کنید و اجازه دهید سیلر ۲۴ ساعت بماند. این کار برای آن است که ببیند آیا ظاهر نهایی و کیفیت سیلر مطابق با انتظارات شماست یا خیر.

برای آزمایش میزان کیفیت سیلر، پس از ۲۴ ساعت، چند قطره آب را به کاشی و یا سنگ سیلر شده، بریزید. بعد از پنج تا ده دقیقه سطح را بررسی کنید. اگر سطح کفپوش ظرف پنج دقیقه خشک نشود، سیلر از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

  1. برای سیلر کردن سطح از یک پارچه نرم استفاده کنید. برای صرفه جویی در وقت خود برای سطوح بزرگتر، از یک رول یا یک برس نرم استفاده کنید. منافذ سطح را کاملا اشباع کنید، اما از ریختن بیش از حد سیلر روی کفپوش اجتناب کنید.
  2. تمام برآمدگی هایی که سیلر روی سطح ایجاد کرده، از بین بروید. اگر این برآمدگی ها خشک شدند از یک پارچه خشک یا برس زبر کمک بگیرید. این برآمدگی ها اگر خشک شوند، باعث ایجاد لکه روی کفپوش می گردند.
  3. اجازه دهید سیلر کاملا خشک شود، سپس لایه دوم را بزنید. بیشتر سطوح متخلخل حداقل به دو لایه سیلر نیاز دارند. تعداد لایه های مورد نیاز هر سطح در کاتالوگ محصول درج شده است.

توصیه: برای آزمایش سیلر، چند قطره آب را در چندین نقطه از کفپوش بریزید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند. اگر سطح در عرض دو یا سه دقیقه خشک نشود، کفپوش به یک پوشش سیلری دیگر نیاز دارد.

  1. صبر کنید تا کفپوش کاملا خشک شود. اطمینان حاصل کنید که سیلر زمان زیادی برای خشک شدن قبل از استفاده دارد. اگر سیلر خیلی زود خشک شود، احتمال رگه دار شدن و ترک خوردن سیلر افزایش می یابد.
  2. رگه های ایجاد شده رو سطح را با استفاده مجدد از سیلر، حذف کنید. این یک روش خیلی ساده برای حذف رگه ها است. بعد از آن اضافه کردن سیلر، سطح را با یک پارچه بپوشانید. این کار باعث طولانی شدن زمان خشک شدن سیلر و کاهش رگه ها می شود.

#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments