پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نصب کاشی های سرامیکی و ضد اسید صنعتی

نصب کاشی های سرامیکی و ضد اسید صنعتی

نصب کاشی های سرامیکی و ضد اسید صنعتی

به منظور پوشش سطح در هر محیطی ضمن انتخاب کاشی های سرامیکی زیبا و مرغوب می بایست به این نکته توجه کرد.

که کالای مناسب به تنهایی نمی تواند به ساختمان شما زیبایی و استحکام لازم را بدهد این استاد کار نصاب است که می تواند با رعایت نکات ذیل و نصب صحیح کاشی های سرامیکی جلوه و استحکام محیط شما را فراهم نماید:

 قبل از نصب، کالیبر و نوانس (SHADE) کاشی ها را کنترل نموده و برای نصب کاشی ها به صورت یک رنگ در یک فضای پیوسته از کاشی های هم کالیبر و با نوانس (SHADE) رنگ یکسان استفاده نمایید. در صورتیکه طراحی کاشی کاری به گونه ای است که از رنگهای متفاوت استفاده می گردد، لازم است کالیبر رنگ های مختلف با یکدیگر یکسان باشد و هر یک از رنگ ها نیز دارای نوانس (SHADE) رنگ واحد باشند.

 از آنجا که برخی از کاشی ها دارای طرحهای رندوم (طرحهایی که گرافیک یا نقش چاپ شده برروی هر کاشی قسمتی از یک طرح به مراتب بزرگتر است) بوده و برخی دیگر دارای طرحهای هندسی می باشد، لازم است قبل از نصب، کاشی های حداقل دو کارتن مختلف را کنار هم و به صورت موقت (بدون استفاده از ملات) برروی زمین چیدمان نموده تا درک بهتری نسبت به طرح پیدا نموده و چیدمان مطلوب تری را برای نصب آنها انتخاب نمایید.

قبل از نصب ، از اجرای مناسب زیر سازی سطح مورد کاشی کاری اطمینان حاصل نمایید. در اجرای زیر سازی به نکاتی مانند میزان بار وارده بر سطح کاشی کاری، عایق کاری مناسب، شیب بندی، زهکشی و … توجه فرمایید.

قبل از نصب مشخصات فنی و توضیحات درج شده برروی بسته بندی محصولات را مطالعه فرمایید.

 برای نصب کاشی ها (به ویژه کاشی های با طرح های رندوم که کاشی های مختلف آن دارای ظاهر نسبتا متفاوت می باشند) ابتدا محتویات چند کارتن را با هم مخلوط نموده و سپس نسبت به نصب، اقدام نمایید.

برای نصب کاشی ها از ملات یا چسب مناسب استفاده نمایید. اکیداً توصیه می گردد از چسب مناسب به جای ملاتهای سنتی استفاده فرمایید.

  نکته : استفاده از چسب ویژه کاشی های پرسلان برای محصولات با جذب آب کمتر از ۵/۰ % که برروی کارتن آنها گروه جذب آب BIa درج گردیده است                                           الزامی می باشد.

در استفاده از چسب، پودر و خمیر بندکشی به دستورالعمل ها و توصیه های سازنده توجه فرمایید.

در هنگام نصب، بسته به سایز کاشی حداقل بند ۳ الی ۵ میلی متر رعایت گردد. تعبیه بندهای عریض تر به منظور زیبایی سطوح کاشی کاری امکان پذیر است.

برای دستیابی به سطح همتراز به ویژه در ارتباط با کاشی های سایز بزرگ، استفاده از ابزار ترازبندی سطح (Leveling Tools) اکیداً توصیه می گردد.

هنگام نصب کاشی ها مخصوصاً برای کف ها و دیواره های صنعتی، کف پارکینگ ها و به طور کلی محل هایی که در طول دوران بهره برداری در معرض وارد آمدن بارهای سنگین یا ضربه قرار می گیرند، از پر شدن سطح زیر کاشی و باقی نماندن فضای خالی زیر آن اطمینان حاصل فرمایید.

در صورت نیاز به نصب کاشی ها به صورت آجری، چیدمان کاشی ها را به گونه ای انجام دهید که پیش آمدگی یک کاشی نسبت به کاشی ردیف قبل از آن حداکثر به اندازه یک سوم طول کاشی ردیف قبلی قرار گیرد. به عبارت دیگر امتداد لبه (عرض) کاشی در وسط طول کاشی ردیف مجاور قرار نگیرد.

 برای نصب کاشی برروی نمای ساختمان های مرتفع از روش نصب خشک که اجرای آن توسط تیم متخصص انجام شود استفاده نمایید. در صورتیکه ارتفاع ساختمان زیاد نباشد استفاده از چسب ویژه نصب کاشی های پرسلان برروی نما و اسکوپ نمودن کاشی ضروری می باشد.

 برای نصب کاشی برروی نمای ساختمان ها، علاوه بر اعمال چسب ویژه کاشی های پرسلانی مخصوص نمای ساختمان برروی دیواره نما، لازم است پشت کاشی نیز به میزان کافی آغشته به چسب شده و سپس عملیات نصب انجام شود.

جهت نصب کاشی ها در مناطق سردسیر به ضوابط نصب کاشی در این گونه مناطق توجه ویژه نمایید.این اطلاعات را از وب سایت (قسمت آموزش ها) مطالعه نموده یا بروشور مربوطه را از نمایندگی های شرکت کاشی مرجان دریافت فرمایید.

برای کاشی کاری در فضاهایی که در معرض تفاوت دمای محیط در ساعات مختلف قرار می گیرد و به خصوص فضاهای باز که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند اجرای درز انبساط الزامی میباشد. فواصل اجرای درز انبساط بسته به شرایط محیطی بین ۳ تا ۵ متر از هر جهت و عرض آن ۸ تا ۱۱ میلی متر می باشد. لطفاً توجه فرمایید درز انبساط بایستی تا ضخامت کامل بستر ادامه یافته و برای پر کردن آن از مواد پرکننده با خاصیت شکل پذیری مانند فوم پلی اورتان استفاده شود.

پس از نصب کاشی ها و به محض ایجاد امکان تردد برروی کاشی های کف یا امکان اعمال فشار برروی کاشی های نصب شده برروی دیوار یا نما، نسبت به تمیز کردن سطوح کاشی کاری از باقی مانده اضافات ملات یا چسب اقدام نمایید.

بندکشی کاشی ها را زمانی انجام دهید که عملیات بند کشی منجر به لق شدن یا به هم خوردن تراز کاشی ها نگردد. برای بندکشی از خمیر یا پودرهای ویژه بندکشی استفاده نمایید و تا حد امکان از بندکشی به روش ریختن دوغاب سیمان و پودر سنگ برروی سطح کاشی کاری شده احتراز نمایید.

برای بندکشی کاشی های نما در مناطق سردسیر از خمیر بندکشی ضد آب استفاده فرمایید.

برای بندکشی استخرها از خمیر بندکشی ضد آب استفاده فرمایید.

پس از بندکشی و قبل از سخت شدن اضافات آن برروی سطوح کاشی کاری، به نحوی که به بندکشی آسیبی وارد نگردد نسبت به زدودن اضافات خمیر باقی مانده برروی سطح کاشی ها با استفاده از اسفنج مرطوب اقدام فرمایید.

به هیچ عنوان سطوح کاشی های متالیک را آغشته به دوغاب سیمان ننمایید.

برای نصب کاشی در خارج ساختمان های واقع شده در مناطق سردسیر، استفاده از درپوش برروی دیوارها، جان پناه بام و تراس ها ضروری بوده و در زیر لبه درپوش تعبیه شیار آب چکان الزامی است.

نصب صحیح کاشی های ضد اسید صنعتی: نکات و ترفندها

قبل از نصب، کالیبر و نوانس (SHADE) کاشی ها را کنترل نموده و برای نصب کاشی ها به صورت یک رنگ در یک فضای پیوسته از کاشی های هم کالیبر و با نوانس (SHADE) رنگ یکسان استفاده نمایید.

قبل ازنصب،ازاجرای مناسب زیرسازی سطح مورد کاشیکاری اطمینان حاصل نمایید. دراجرای زیرسازی به نکاتی مانندمیزان باروارده برسطح کاشیکاری، عایقکاری مناسب، شیب بندی و … توجه فرمایید.

قبل از نصب مشخصات فنی و توضیحات درج شده برروی بسته بندی محصولات را مطالعه فرمایید.

استفاده از ملات / چسب ضداسید جهت نصب کاشی های ضد اسید صنعتی ضروری می باشد.

برای کسب نتیجۀ مطمئن و افزایش زمان بهره برداری از محصولات، استفاده از مشاورین نصب کاشی ضد اسید در پروژه توصیه می گردد.

در استفاده از ملات/چسب و خمیر بندکشی ویژه کاشی های ضد اسید به دستورالعمل ها و توصیه های سازنده آنها توجه فرمایید.

در صورتی که کاشی های ضد اسید صنعتی در محل هایی به کار روند که در مجاورت اسید قرار نگیرند یا به عبارت دیگر خاصیت ضد اسید بودن آنها مدنظر نباشد می توان برای نصب کاشی ها از چسب ویژه کاشی های پرسلانی استفاده نمود. لیکن اکیداً توصیه می گردد بند کشی ها با خمیر بند کشی ضد اسید انجام گردد.

در هنگام نصب، بسته به سایز کاشی حداقل بند ۳ الی ۵ میلی متر رعایت گردد.

هنگام نصب کاشی ها مخصوصاً برای کف ها و دیواره های صنعتی، کف پارکینگ ها و به طور کلی محل هایی که در طول دوران بهره برداری در معرض وارد آمدن بارهای سنگین یا ضربه قرار می گیرند، از پر شدن سطح زیر کاشی و باقی نماندن فضای خالی زیر آن اطمینان حاصل فرمایید.

برای کاشی کاری در فضاهایی که در معرض تفاوت دمای محیط در ساعات مختلف قرار می گیرد و به خصوص فضاهای باز که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند اجرای درز انبساط الزامی میباشد. فواصل اجرای درز انبساط بسته به شرایط محیطی بین ۳ تا ۵ متر از هر جهت و عرض آن ۸ تا ۱۱ میلی متر می باشد. لطفاً توجه فرمایید درز انبساط بایستی تا ضخامت کامل بستر ادامه یافته و برای پر کردن آن از مواد پرکننده با خاصیت شکل پذیری مانند فوم پلی اورتان استفاده شود. دیواره های درز انبساط باید به گونه ای با ملات / چسب ضد اسید پوشش داده شود که از نفوذ اسید به سطح زیرین کاشی کاری جلوگیری شود.

از آنجا که زمان گیرش ملات / چسب و خمیر بندکشی ویژه کاشی ضد اسید ( شامل چسب های اپوکسی ) بسیار پایین بوده و پس از گیرش بسیار سخت گردیده و امکان جداسازی آنها از سطوح، بدون وارد آمدن آسیب به سطح کاشی وجود ندارد، لذا ضروری است در هنگام نصب و بند کشی نسبت به پاک کردن اضافات ملات / چسب و خمیر بند کشی ویژه کاشی ضد اسید اقدام گردد.

بندکشی کاشی ها را زمانی انجام دهید که عملیات بند کشی منجر به لق شدن یا به هم خوردن تراز کاشی ها نگردد. برای بندکشی از خمیر های مخصوص ضد اسید استفاده نمایید.

استفاده از خمیر بندکشی ویژه کاشی های ضد اسید باید به نحوی اجرا گردد که هیچ گونه منفذ و روزنه ای در بین آن باقی نماند. نفوذ اسید از بند کاشی ها باعث تخریب و خوردگی بستر زیرین کاشی می گردد.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:شرکت کاشی مرجان

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments