پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون (قسمت سوم)

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون (قسمت سوم)

کاشی های سنگ آهک

ایده های دکوراسیون

معایب و مزایا

همانطور که پیشتر گفته شد، سنگ آهک سنگی بسیار زیبا و بادوام است که برای استفاده به عنوان کاشی های آشپزخانه، کاشی های حمام و کفپوش سالن مناسب می باشد. برخی از مزایا و معایب کاشی های سنگ آهک به شرح زیر است. خواندن این نکات به شما کمک می کند تا در انتخاب نهایی کاشی مطمئن عمل کنید.

کاشی آهک

مزایای کاشی های سنگ آهک

هزینه: هزینه های مربوط به نصب کاشی های سنگ آهک بسیار ارزان تر از سایر سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر و گرانیت می باشد. به همین دلیل کفپوش سنگ آهک گزینه ای عالی برای کسانی است که نمی توانند از سنگ گرانیت و یا سنگ مرمر استفاده کند، اما هنوز هم می خواهند از جذابیت طبیعی و بی بدیل سنگ طبیعی بهره ببرند.

دوام: سنگ آهک دارای ترکیبات معدنی زیادیست که کاشی های کف را بسیار با دوام می کند. این سنگ طبیعی ثابت کرده است که برای استفاده های طولانی مدت بسیار مناسب است. کاشی های سنگ آهک در صورتی که به درستی آب بندی و نگهداری شوند، طول عمر بالایی دارند. به همین دلیل به تازگی، محبوبیت آن برای استفاده به عنوان کاشی های حمام افزایش یافته است.

زیبایی های طبیعی: کفپوش های سنگ آهک با ویژگی های طبیعی خود می تواند دکوراسیون خانه را از یک محیط معمولی به محیطی زیبا و بی نظیر تبدیل نمایند. سنگ آهک به دلیل جذابیت خیره کننده اش در طول قرن ها در خانه ها و کاخ ها و سایر اماکن تاریخی استفاده شده است. همچنین سنگ آهک نیز در انواع رنگ و طیف های مختلف موجود است که به شما این امکان را می دهد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انعطاف پذیری: یکی دیگر از ویژگی های سنگ آهک این است که در سایزهای بسیار متنوع موجود است. سنگ آهک در مقایسه با سایر سنگ های طبیعی سنگ نرم محسوب می شود و به این معنی است که می توان آن را به اندازه دلخواه بُرش داد. از سایز های بسیار کوچک گرفته تا اسلب های بزرگ سنگ آهک، همگی در بازار موجود هستند.

سازگاری با محیط زیست: با افزایش آگاهی های عمومی درباره حفظ محیط زیست طبیعی سیاره زمین، بحث های زیادی در مورد استفاده از مواد طبیعی در برابر محصولات مصنوعی انجام شده است. استفاده از سنگ آهک با استانداردهای محیط زیست مطابقت دارد. فرآیند تولید و پرداختِ آن، در مقایسه با کاشی های مصنوعی، ساده و کوتاه است. همچنین کاشی های مصنوعی سوخت بیشتری مصرف می کنند و به طبع، زباله های بیشتری تولید می شود.  در حالی که سنگ آهک نیاز به فرآیند تولید گسترده در کارخانه ندارد و به همین دلیل  در مصرفِ انرژی، صرفه جویی می شود و از آلودگی های محیط می کاهد.

ایمنی: کاشی های سنگ آهک حتی نمی توانند آتش بگیرند زیرا آن ها جزو مواد غیر قابل اشتعال طبقه بندی می شوند. همچنین ایمنی، یک دلیل بسیار مهم برای این است که سنگ آهک را به یکی از گزینه های رایج کفپوش تبدیل می کند. این کاشی گزینه ویژه ای مخصوصا برای آشپزخانه هایی است که در آنها خطر آتش سوزی وجود دارد.

کاشی سنگ آهک

کاشی های مصنوعی ممکن است پس از جذب گرما شکسته شوند.

معایب کاشی سنگ آهک

تعمیرات و نگهداری: از سنگ آهک باید به طور مرتب نگهداری شود در غیر این صورت خطر آسیب دیدن را به همراه خواهد داشت. سنگ آهک متخلخل است، بنابراین باید آن را نیز به دائماً آب بندی (سیلر) کرد تا از لکه ها محافظت شود. سنگ آهک های نرم تر نیاز به مراقبت بیشتری دارد که در بلند مدت می تواند هزینه ها را افزایش دهد.

نرمی: همانطور که قبلاً گفته شد سنگ آهک نسبت به سایر سنگ های طبیعی نرم تر محسوب می شود و به این معنی است که آنها می توانند به راحتی در مناطقی که دارای رفت و آمدِ زیادی هستند مانند آشپزخانه های تجاری ترک خورده و یا خرد شوند. به منظور کاهش آسیب یا خراش باید کاشی ها را به صورت منظم آب بندی کرد.

وزن سنگین: سنگ آهک سنگی بسیار سنگین است و بنابراین جزو کاشی های با وزن بالا محسوب می شود. به دلیل وزن اضافی، آنها نیاز به مراقبت ویژه ای دارند و بنابراین حمل و نقل این سنگ ها، دشوار است. با وجود آن که  وزن آن ها اصلا مناسب به شمار نمی رود اما در بسیاری از طرح های خانه های مسکونی بکار برده می شوند.

کاشی سنگ آهک

تمیز کردن و نگهداری از کاشی های سنگ آهک

تمیز کردن منظم کاشی های سنگ آهک، طول عمر بالا و ماندگاری بهتر این کاشی را تضمین می کند. بافت طبیعی سنگ به پنهان کردن هر لکه دائمی کمک می کند. با کمی مراقبت در استفاده و نحوه تمیز کردن صحیح، می توان ظاهر اصلی سنگ را کاملا تضمین کرد. پاک کردن مداومِ مایعات بروی کاشی های سنگ آهک یک راه حل مناسب برای این منظور است. در غیر این صورت برای تمیز کردن به طور منظم، استفاده از مقدارِ کمی آب کافی است.

از آنجا که سنگ آهک عمدتا از کربنات کلسیم تشکیل شده است، لازم است آگاه باشید که مواد اسیدی و حتی مواد غذایی به عنوان آبمیوه می توانند باعث آسیب و تاثیر جدی در سنگ آهک شوند.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87-3/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”سوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments