پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های سیمانی

کاشی سیمانی

کاشی های سیمانی

تاریخچه کاشی های سیمانی

کاشی های سیمان و یا کاشی های هیدرولیکی کاشی های رنگارنگ و دست سازی هستند که به عنوان کفپوش و کاشی دیوار استفاده می شود. آنها در دهه ۱۸۵۰ در کاتالونیا (اسپانیا) ظاهر شدند و به طور گسترده ای در اروپا و امریکا مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع این کاشی ها آغازگر استفاده از کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش هستند؛ زیرا آنها بسیار ارزان تر، با دوام تر و راحت تر از کاشی های سرامیکی و دستساز قبل از خود بودند. به همین ترتیب در بیشتر ساختمان ها از آن ها استفاده می شد.

همچنین کاشی های سیمانی الگوی تزئینی فراوانی را در دسترس معماران قرار می داد. آنها در پایان قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم رواج داشتند و بعد از آن از دهه ۱۹۶۰ به تدریج تکنولوژی جدیدتری جایگزین آنها شد، از قبیل نسل جدید سنگ های تراورتن، سنگ آهک و غیره، که این سنگ ها عملاً طرح تزئینی خاصی نداشتند اما ارزان تر بودند.

آنها اغلب در سراسر جهان به عنوان کاشی های سیمانی شناخته می شوند. کاشی های سیمانی پخته نمی شوند لایه لعاب روی سطح کاشی وجود ندارد. آنها دوام خود را از ترکیب لایه ای از سیمان رقیق شده و لایه ای از شن و سیمان می گیرند. لایه رنگدانه به صورت هیدرولیکی به سطح فشرده شده و بخشی از کاشی می شود.

نحوه ساخت این کاشی را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید:

 

تولید دست ساز کاشی های سیمانی تکی صورت می پذیرد، یعنی این که برای تولید هر کاشی یک بار از رنگدانه های معدنی، ریختن سیمان، قالب زنی و فشار هیدرولیک باید انجام شود. قالب های فلزی به صورت دست ساز با طرح های خاصی طراحی شده است. ترکیب رنگدانه مخلوطی از رنگدانه سفید با کیفیت بالا، پودر سنگ مرمر، ماسه های زیبا و رنگ های طبیعی و معدنی می باشد. انتظار می رود که کاشی های سیمانی که دست ساز هستند، دارای نقایص جزئی باشند، که آنها را نسبت به دیگر کاشی های مصنوعی متمایز می کند.

تولید کنندگان متعددی در سراسر جهان این کاشی را می سازند. تفاوت اصلی بین تولیدکنندگان در استفاده از روش هیدرولیکی است. شرکت های کوچک از پرس هیدرولیک دستی استفاده می کنند؛ بنابراین کیفیت کاشی به علت فشار نامتجانس متفاوت است. تولید کنندگان بزرگتر از دستگاه های الکتریکی هیدرولیک استفاده می کنند که یک محصول با کیفیت و ثابت تولید می کنند. فشار بالا (۱۵۰۰ PSI) اجازه می دهد لایه های سیمانی کاملا بهم فشرده شوند. لایه رنگی معمولا ۳-۴ میلی متر ضخامت دارد.

کاشی سیمانی
کاشی سیمانی

تفاوت دیگر در کیفیت رنگدانه ها است. تولید کنندگان با کیفیت بالا تنها از رنگدانه های معدنی استفاده می کنند.

کیفیت کاشی سیمان از تولید کننده با تولید کننده دیگر متفاوت خواهد بود، بر اساس ۳ تفاوت عمده:

۱.تیز بودن الگوی و رنگ: این به مهارت و خاصیت لایه رنگی بستگی دارد، الگوها در کاشی سیمان در جزئیات روشن و واضح خواهد بود. همچنین با توجه به نحوه تولید این کاشی ها، تنوع رنگ در سطح کمتر می شود.

  1. ضخامت لایه رنگ: کاشی سیمان اساسا دارای ۲ بخش است: لایه رنگی -شامل سیمان سفید و رنگدانه های معدنی- و بدنه کاشی که شامل سیمان خاکستری می شود. انقباض و عرض هر دو لایه زمانی متفاوت است و همین توزیع، رفتار کاشی را در برابر آب و هوا یا دما معین می کند. کاشی با لایه رنگ ضخیم تر – حداقل ۲.۵ تا ۳ میلی متر معمولا عملکرد بهتری دارند.
  1. سختی سطح لایه رنگ: که با توجه به میزان کیفیت سیمان سفید، جذب آب و مقاومت کاشی های سطحی اندازه گیری می شود. اگر کاشی دارای سطح سخت تر است، طول عمر بیشتری دارند. در مقابل، سطح لایه رنگی نازکتر خیلی زود با ترافیک شدید، خراب می شود.

#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments