پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کف آشپزخانه تراورتن

کف آشپزخانه تراورتن

کف آشپزخانه تراورتن

کف آشپزخانه تراورتن

کف آشپزخانه یک بخش حیاتی از دکوراسیون داخلی خانه است زیرا به همان اندازه نیاز به زیبایی دارد، نیاز به ایجاد راحتی هم در آن احساس می شود. طراحی و ایجاد سبک در کف آشپزخانه را می توان از بقیه کفپوش های خانه متمایز کرد. همچنین می توانید در انتخاب کف آشپزخانه کمی تنوع به خرج دهید تا ظاهر جدیدی به آشپزخانه شم اضافه شود. به همین دلیل انتخاب کاشی یک انتخاب کلیدی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. مواد کاشی، بافت و اندازه آن فاکتورهای اصلی هستند که قبل از تصمیم گیری نهایی باید در نظر گرفته شوند.

کف آشپزخانه بدین منظور طراحی شده اند که راحت و در عین حال شیک به نظر برسند. همچنین فضا باید بسیار کارآیی داشته باشد تا مانع از فعالیت های روزمره درون آن نشود. کاشی کف باید صاف و غیر لغزنده باشد. می توان گفت تمام فاکتور های مثبت و جذاب در کاشی کف آشپزخانه خلاصه می شود.

تعدادی از موادی که برای تولید کاشی های با کیفیت بالا برای کف پوش بکار می رود شامل سنگ مرمر، گرانیت و سنگ تراورتن هستند. برخی از مواد مصنوعی مانند وینیل و پرسلان نیز در میان گزینه های رایج در حال حاضر برای کف پوش استفاده می شود. تمام این مواد دارای بافت های متفاوت و درجه بندی های مختلفی از قدرت هستند. هزینه آنها نیز بسته به مواد اولیه و فرآیند تولید متفاوت است. سازه های قدیمی تر با کاشی های طبیعی ساخته شده اند اما طرح های مدرن امروزه مواد مصنوعی زیادی را در بر می گیرند.

کاشی های کف تراورتن دارای تمام ویژگی های مثبت برای انتخاب مناسب در آشپزخانه هستند. آنها کاشی های متخلخل با بافت های زیبا هستند که از خانواده سنگ های رسوبی تشکیل شده اند. سنگ توسط واکنش بین مواد معدنی تحت حرارت شدید و فشار زیاد تشکیل شده است. بافت اصلی بسیار متخلخل است که قبل از نصب پر می شوند. آنها همچنین برای دکوراسیون فضاهای بیرونی نیز پیشنهاد می شوند، زیرا یک فضای کلاسیک را ایجاد می کنند و سروصدای زیادی هم ندارند.

کاشی های تراورتن دوام خوبی دارند. آنها در مقایسه با کف وینیل، پرسلان یا چوبی، یک جایگزین اقتصادی مناسب برای کسانی هستند که کف سنگ ترجیح می دهند. هنگامی که مراقبت و تعمیر و نگهداری مناسب آنها رعایت شود، کاشی های تراورتن می توانند برای مدت زمان طولانی باقی بمانند. آنها یک ظاهر غنی و جذاب دارند. نصب و مراقبت مناسب می توانند عمر طولانی تراورتن را تضمین کند.

کاشی تراورتن همچنین با محیط زیست سازگار است. اما در نهایت انتخاب آن ها به ترند های موجود و سلیقه مشتری بستگی دارد. برای انتخاب کف آشپزخانه ابتدا باید یک سبک کلی در طراحی خانه مشخص شود که این مسئله بر روی طراحی آشپزخانه هم نکته ای تعیین کنند است. در نهایت مطابق دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، نوع کف آشپزخانه نهایی می شود.

سطح کاشی کف تراورتن به طور عمده به چهار دسته تقسیم می شوند:

تراورتن لهستانی:

منافذ در سنگ حداکثر ممکن پر شده اند و پولیش دادن آن باعث لغزنده شدن سطح می شود، اما در عین حال همین کار، زیبایی سنگ را افزایش می دهد. کاشی های پولیشی برای دیواره ها و نیز کفپوش ها توصیه می شود. کاشی های پولیش شده و براق احساسات بیشتری نسبت به فضا دارند.

کف آشپزخانه تراورتن

تراورتن چسبانده شده:

تمام منافذ آنها پر شده اند، اما فرآیند پولیش دادن آن ها کمی ضعیف تر است. شکل ظاهری مات به شمار می رود اما براقیت بسیار کمی هم دارند. کاشی های سنگ تراورتن طلایی رنگ بسیار محبوب هستند زیرا ترند استفاده از سنگ های مات در ساختمان مدرن و طراحی داخلی افزایش یافته است. تعمیر و نگهداری آنها آسانتر از تراورتن لهستانی است چون رنگ کاشی همواره باقی می ماند. هنگامی که به خوبی نگهداری شوند، کاشی های تراورتن نیز احساسات خنثی و آرامش بخش را در محیط ایجاد می کنند.

تراورتن خرد شده:

 این نوع در لبه ها و گوشه ها کمی انحنا دارند و همراه با سنگ های دیگر استفاده می شوند. ظاهر قدیمی آن ها همیشه احساسی کلاسیک به فضا می بخشد. این نوع احساس مناسبی برای استفاده در فضاهای باز است، اما می تواند برای طراحی یک آشپزخانه به سبک کلاسیک و قدیمی نیز طراحی شود. برای مشتریانی که سبک سنتی دوست دارند، تراورتن خرد شده می تواند تصمیم خوبی باشد.

تراورتن براق:

آنها ساده ترین و ظریف ترین کاشی های تراورتن هستند. خطر نابودی آن ها بسیار بالاست. ظاهری کاملا مات دارند و بیشتر در فضای باز از آنها استفاده می شود. زیرا نمی توانند در دکوراسیون داخلی خوب به نظر برسند.

تراورتن سنگ سنگینی ست و بنابراین جزء کاشی های سنگین وزن هستند. به دلیل وزن اضافی، آنها نیاز به مراقبت ویژه ای دارند. همچنین حمل و نقل ها نیز تا حدودی دشوار است. با این حال این وزن بر ارزش آنها تاثیری نمی گذارد و نصب می تواند توسط متخصصان انجام شود.

کاشی های تراورتن به دلیل یکی دیگر از ویژگی های خاص انتخاب خوبی برای آشپزخانه است. آنها قادر به تحمل درجه حرارت متفاوت هستند. همچنین آنها غیر قابل اشتعال هستند. و علاوه بر طراحی و رنگ های نفیس در کف، ایمنی را هم تامیین می کنند. کاشی های مصنوعی ممکن است بعد از جذب گرما شکست شوند و یا ترک بردارند، اما تراورتن در حداکثر گرما به طور صاف و کاربردی باقی می ماند. این ویژگی جذب گرما برای مکان هایی مانند آشپزخانه بسیار مهم است.

منبع: سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments