پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

احیای فضای بیرون خانه در روز های ‌کرونایی

احیای فضای بیرون خانه

احیای فضای بیرون خانه در روز های ‌کرونایی

احیای فضای بیرون خانه

ذات انسان ها عموما طبیعت دوست هستند و یکی از تفریح‌های عمده افراد در آخر هر هفته طبیعت گردی است. رفتن به طبیعت به انسان ها نیروی تازه‌ای می‌بخشد تا بتوانند انرژی برای آغاز هفته پیشرو خود را داشته باشند.

اما در حال حاضر و با وجود قرنطینه های موجود ، از این نعمت محروم هستیم اما راه حلی وجود دارد که فضای سبز محدود را در پشت بام مهندسی و طراحی کرد که باعث بهبود سلامت روانی و جسمی ساکنین و افزایش کیفیت زندگی درشرایط کنونی می‌شود. البته شما با احیای فضای بیرون خانه خود میتوانید شروع به ایجاد فضای سبزی زیبا کنید .

روف گاردن

روف گاردن

روف گاردن یکی از مواردی است که برای احیای فضای بیرون خانه می توانید در برنامه های خود قرار دهید. روف گاردن به معنای باغ بام یا همان باغ در بام است، روف گاردن در واقع خلق فضای سبز برروی پشت بام می باشد و به هر نوع فضای سبزی که روی پشت بام ساخته می‌شود روف‌گاردن گفته می‌شود که شامل مجموعه‌ای‌ از گیاهان سبز، آبنما، آلاچیق، سایبان، مبلمان، محصولات کشاورزی و امکانات دیگری که با توجه به مساحت بام و سطح مقاومت ساختمان متغیر است و همه ی این موارد در احیای فضای بیرون خانه موثر خواهد بود.

به این نکته باید توجه داشت که در تمام بام ها امکان طراحی روف‌گاردن وجود ندارد و طراحی باغ بام به سطح مقاومت ساختمان بستگی دارد.

در احیای فضای بیرون خانه اگر پشت بام نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند باعث نشست سقف می شود و خسارت هایی را برای ساختمان ایجاد می کند.

باغ بام یا همان روف گاردن بر طبق میزان تأسیسات مورد نیاز، عمق متوسط کشت و همین طور سیستم اجرایی در سه دسته مدولار، متمرکز و گسترده تقسیم بندی می شود.

روف گاردن
مصالح و متریال مناسب برای روف گاردن

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب مصالح و حتی نحوه اجرای آنها نقش مهمی دارد، محدودیت وزن است و با وجود اینکه روف گاردن بسیار شبیه محوطه سازی می باشد، اما برای هر نوع تغییراتی که در مصالح داده می شود، باید وزن آن را در نظر گرفت.

تمام مهندسان در زمان ساخت بناهای مختلف وزن برف روی بام را به صورت تقریبی برای هر متر مربع۵۰ کیلو گرم  در نظر می گیرند و با کمک این محاسبات می توان وزن اضافی ناشی از ساخت روف گاردن بر روی پشت بام را در نظر گرفت.

نکته مهمی که در احیای فضای بیرون خانه باید به آن توجه کنید، تقسیم بندی وزن المان ها و تجهیزاتی است که در روف گاردن قرارمی گیرند، زیرا آنچه مهندسان برای برف محاسبه می کنند، به صورت یکنواخت بر روی کل بام است، اما ممکن است در بعضی از نقاط روف گاردن، بار به صورت متمرکز اعمال شود. بنابراین تقسیم بندی وزن در تمام نقاط به صورت یکنواخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است شما حتما باید به این نکات هنگام احیای فضای بیرون خانه خود دقت فرمائید.

روف گاردن

مزایای روف‌گاردن

• گسترش فضای سبز

• کاهش اثرات گرمایی

• کاهش آلودگی هوا

• کاهش دی‌اکسید کربن

• کنترل دمای شهری

• زیباسازی منظر شهری

• افزایش عمر بام

• عایق صوتی

• کاهش انتقال حرارت از طریق ذخیره انرژی ساختمان

• افزایش ظرفیت گرمایی بام

• حفظ رطوبت هوا

• استفاده از فضا

• ترویج سلامتی و بهزیستی

معیار انتخاب متریال ‌کفسازی، دیوار و آبنما :

درهنگام انتخاب متریال توجه به اقلیمی که در آنجا زندگی می‌کنید بسیار اهمیت دارد. چون متریال کف و دیواره در فضای باز قرار دارد و باید با آن اقلیم هماهنگ باشد.

به طور مثال در شهر اردبیل به دلیل سرما و بارش برف باید متریال در برابر رطوبت و سرما مقاوم باشند، یا در شهر یزد به‌دلیل اختلاف زیاد دمای شب و روز، متریال کفسازی باید دربرابر شوک حرارتی مقاوم باشد که مانع ترک‌خوردکی کفسازی شود.

دقت داشته‌ باشید انتخاب هوشمندانه، مانع هزینه‌های بیهوده درگذر زمان خواهد بود.  درواقع برای احیای فضای بیرون خانه خود میتوانید از خرید آنلاین از شرکت سرام‌پخش استفاده فرمائید سرام پخش شما عزیزان را در این انتخاب هوشمندانه کمک خواهد کرد .

اگر با مطالعه این مقاله قصد ساخت روف گاردن را دارید، می‌توانید متریال کفسازی، دیوار، کاشی، آبنما که متناسب اقلیم و خواسته‌های کاربران ‌گرامی توسط شرکت سرام‌پخش فراهم شده است را خریداری فرمائید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments