پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انجمن صنفی: کاشی سرامیک چه روندی را طی می کند؟ (بخش دوم)

انجمن صنفی: کاشی سرامیک چه روندی را طی می کند؟

انجمن صنفی: کاشی سرامیک چه روندی را طی می کند؟ (بخش دوم)

محبوب ترین رنگها کدام هستند؟ آیا این موضوع در مناطق مختلف با هم فرق دارد؟

مینتی :

رنگهای واضح در سال ۲۰۱۸ در سراسر دنیا محبوب هستند. با استفاده از آنها نه تنها می توان سبک و سیاق هر فضا را شخصی تر نمود بلکه می توان به راحتی به آن فضا روح بخشید. برای مثال، رنگ آبی در تاریخ طراحی حمام یکی از محبـــوب ترین رنگ ها محسوب می شود. امســال این رنگ مجدداً مورد توجه قرار گرفته زیرا مردم در حال فاصله گرفتن از رنگهای خنثی هستند.

کارلین :

رنگهای سفید و خاکستری به ویژه در ایالت های بوستون و دی ســی محبوب ترین رنگها در سال ۲۰۱۸ بوده اند. همچنین شاهد افزایش استفاده از رنگ های مشکی و طلایی با هم هستیم. به همین علت در مورد مجموعه های متالیک خود از قبیل متالیکا Metallica ذوق و هیجــان داریم. نکته دیگر اینکه محبوبیــت رنگ ها از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت اســت. برای مثال سفید و خاکستری بیشتر مختص پایتخت نشــین هاست و تقریباً همیشه در مناطق شهری در صدر قرار داد. امــا در مناطق دیگر مانند منطقه رِدَبنکRed Bank  ایالت نیوجرسی شاهد افزایش محبوبیت مجموعه های سرامیکی الهام گرفته از سواحل مانند مجموعه کِیپ کاد  Cape cad(نام شبه جزیره ای در ایالت ماساچوست) هستیم.

جونز :

گرایش پرشــور به کاشــی و به طورکلی بــه طراحی درحال جریان است که در آن حتی رنگهای خاکستری نیز مورد توجه هستند. همچنین شاهد کششی سرشــار از انرژی به سمت به کارگیری رنگ بیشــتر هم در محیط های کاری و هم مســکونی هستیم. مجموعه رترو اَکتیــو۲  Retro Active.02 که به تازگی به بازار عرضه کردیم با داشــتن ۱۳ رنگ پاسخگوی علاقه و اشتیاق بازار به رنگهای متنوع و متضاد است. اما لازم به ذکر است که نماهای کلاسیک و ساده ای مانند چوب، سنگ و بتون که بارها به کار رفته، می تواند پاسخگوی نیازتان باشــد. این نماها اگر با  جنش پرسلانی جفت هم قرار گیرند، محصولی جذاب خلق خواهند کرد.

ســاباتینو :

به نظر می آید رنگ مایه های خاکســتری همچنان در فضاهای مشترک و همگانی صدرنشین هستند. رنگ مایه های سنگ مرمر کارارا محصولی اصلی اســت که هنوز رایج می باشد و کاشی های جدیدی که تقلیدی از این نما هســتند، مورد توجه قرار دارند. به نظر من رنگ مایــه های چوب و رنگهای آلی رنــگ گریج (رنگ بین بژ و خاکستری) محبوب تر خواهند شد. زیرا شاهد ترقی نمای مختصر و مفیدی از نوگرایی آلی (ارگانیک) هستم. گرایش به سمت خطوط ساده با بافت و رنگ مایه های ارگانیک شکل می باشد.

ایریکات :

انواع خاکستری همچنان پیشتاز گرایشات رنگ هستند. اما امسال شاهد آغاز تبلور رنگهای فامی بسیار زیبا به خصوص انواع آبی هستم. آبی هایی فوق العاده دلنشین که هم برای کاشی کاری کف و هم دیوار به کار می رود. رنگ سفید هنوز اهمیت دارد اما اکنون بیشتر در قالب قسمت های متفاوت و برجسته (اَکسنت) به چشم می خورد. مصرف کنندگان کنونی نسبت به پیشینیان زندگی جالب تری دارند. در گذشته مردم ذهنشان درگیر فروش مجدد ساختمانها بود و رنگهای خنثی را انتخاب می کردند اما امروزه افراد به دنبال شــخصی ســازی محیط زندگی شان هستند و استفاده از رنگ و طرح و الگو به آنها اجازه می دهد مالکیت محیط زندگی خود را به دست گیرند.

مورتون :

هنوز شــاهد موارد زیادی رنگ های خنثی، خاکستری، سفید و مــواردی از آبی ملایم یا قرمز مایل به نارنجی هســتیم. در نیویورک مردم از رنگ های واضح و ترکیب های به شدت متضاد استفاده می کنند. در پروژه های کوچکتر، مشــتریهایی وجود دارند که مشتاق هستند در ورودی هــای خانه یا نقطه اصلی راهرو، دیواری متفاوت با دیوارهای دیگری داشته باشند.

هانساکر :

محبوبیت کاشــی های چندرنگ که در آنها جهت خلق طرح و الگو، سفال کار گذاشته شــده همچنان در حال افزایش است. با این وجود، رنگها همان رنگ های قبلی باقی مانده و بیشــتر تقاضاها برای سبک انکاستیک (موم اندود) به رنگهای قدیمی سفید، مشکی و خاکستری می باشد. در این مورد که مردم هر منطقه چه طرح کاشــی را می پســندند گفته می شــود که تمایلات مربوط به کاشــی با نمای چوب جنگلی اغلب از دسته بندی سطح چوب جنگلی پیروی می کند. برای نمونه، گرایشات متداول در ساحل غربی به خاطر وجود نقشه پلان های بازتر به ســمت الوارهای بزرگتر و عریض تر چوب جنگلی متمایل اســت.

کاشــی های نمای چوب جنگلی نیز در منطقه ساحل غربی طرفدار دارند. اما در شمال شرقی کاشی های کوچکتر محبوب تر هستند. در مناطقی مثل آریزونا و تگزاس گرایش به سمت رنگهای متوسط به سمت تیره تر با ســبک ســاده و خالی از ظرافت همانند مجموعه پتریفاید هیکوری Petrified Hickory می باشــد. در فلوریدا و دیگر مناطق ســاحلی جنوبی مجموعه های شرکت شــاو فلورز Shaw Floors از قبیل آرکیتکچر پالیشــد Architecture Polished به خاطر رنگ مایه های روشــن ترشان بیشتر مورد پسند هستند.

در قسمت کف و صفحه پشت شیرهای آب شاهد رواج دوباره رنگ های آبی به عنوان عنصر طراحی مورد گرایش هستیم. این رنگ های آبی هم اکنون به عنــــوان رنگ های روشن تر و تصنعی ظاهر شده اند. جانسون : محصولات ســیوارا  (Civara) به رنگ نارنجی، رادی چیو (Radicchio)  بنفش ســیر، کوکینگ اپل گرین (Apple Cooking Green) سبز نعنایی، سنت ژیلز بلو (Blue Giles. St) آبی شفاف، لایــف ایزگود Life) is Good ) رنگهای طبیعی و کژوآل دی (Casual Day) آبی روشــن.

اگر در نیواِنگلند (۶ ایالت شمال شرقی آمریکا) به دنبال رنگی تیره تر باشید، به علت شرایط آب و هوا گزینه های زیادی در اختیارتان نخواهد بود.

آیا در طرح های کاشی ها، بافت های بیشتر و لعاب کاری های بهتر از قبل به چشم می خورد؟

ایریکات :

بحث بافت دار جالب اســت. امســال بافت بتونی در صدر جای دارد اما بافت دارهای مارپیچ، چرمی و شــبیه کاغذ همانطور که در مجموعه سرامیکی شینجو Shinju می بینیم، مورد توجه هستند. طراحان به دنبال طرح هایی الهام بخش هســتند و نقطه اصلی الهام برایشان، الیاف نساجی می باشد.

مورتون:

صد در صد الگو، چاپ نقش و شــبیه ســازی ماهرانه شکل ظاهری مواد دیگر خیلی بهتر شده که باعث چند وجهی و ماندگار شدن محصول کاشی می گردد.

 ســاباتینو :

بله. شــاهد تعداد زیادی بافــت دار و لعاب هستم. نمای محصولات برای طراحی دیوار زیباست و به کاشی جایگاه پوششــی برای دیوارهای خارج از دیوارهای آشــپزخانه و حمام ساختمان های مسکونی می دهد. کارلین : گزینه های بافت دار مدرن تری در دسترس است و روانه بازار می شود. چاپ دیجیتال به درستی باعث ارتقاء کیفیت ترسیم خطوط خاص با تقلید از طرح و شــکل مواد طبیعی شده که این روند مرتب در حال خالص تر شــدن است. از طرح چوب گرفته تا سیمان و حتی سنگ مرمر، هم اکنون مجموعه های پرسلانی و سرامیکی با چاپ های بهبود یافته دیجیتالی وجود دارد که امکان دست یابی به نماهای مورد علاقه را فراهم می کند.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%d8%b5%d9%86%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%da%a9-%da%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%db%8c-%d9%85/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%d8%b5%d9%86%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%da%a9-%da%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%db%8c-%d9%85-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


منبع: مجله الماس

گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments