پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید | فرض بگیرید تصمیم گرفته‌اید که چیدمان حمام کوچک منزل خود را تغییر دهید و به دنبال ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی آن می‌گردید. متاسفانه اکثر مطالب منتشر شده در اینترنت با خساست خاصی به سمت حمام‌های با ابعاد بزرگ و استفاده از تجهیزات پیشرفته رفته‌اند. به عنوان مثال در برخی از این ایده‌ها شاهد استفاده از وان‌ها و جکوزی‌هایی هستیم که اندازه آنها از اندازه حمام یک آپارتمان بزرگتر است.

این نشان می‌دهد که ما هنوز هم نسبت به دکوراسیون حمام کوچک ایرانی و چیدمان حمام کوچک شناخت کافی نداریم و بیشتر به دنبال طراحی‌های آرمانی هستیم. اما امروز در این مطلب می‌خواهیم به شکل متفاوتی چیدمان این حمامها را بررسی کنیم و از چند اصل ساده و در عین حال کاربردی معرفی کنیم.

چیدمان حمام کوچک سخت‌تر است

این یک واقعیت است که هرچه فضای داخلی ساختمان کوچک‌تر باشد پیدا کردن گزینه‌های دکوری و تجهیزات برای آن سخت‌تر باشد. به عنوان مثال شما در طراحی دکوراسیون حمام کوچک نمی‌توانید از یک کابین دوش هوشمند یا دیجیتالی استفاده کنید. شما حتی برای استفاده از کابین دوش دست ساز یا برای استفاده از وان و جکوزی‌ها محدودیت زیادی دارید و ممکن است در برخی موارد حتی با برخی از این تجهیزات حمام را حذف کنید.

پس اولین کاری که می‌کنید یک برگه سفید برمی دارید و در آن ابعاد حمام خود را به شکل دقیق می‌نویسید. از جمله وسایل ضروری برای حمام عبارتند از:

شیرآلات بهداشتی و علم دوش
استفاده از پنل دوش به صورت یک ست کامل
استفاده از کابین دوش دست ساز کوچک
استفاده از کابین دوش پیش ساخته در ابعاد متناسب با ابعاد حمام
استفاده از توالت فرنگی در صورت مشترک بودن حمام و سرویس بهداشتی
استفاده از روشویی و شیر بهداشتی مخصوص در صورت مشترک بودن حمام و سرویس بهداشتی
استفاده از وان حمام کنج به عنوان بهترین گزینه برای حمام کوچک
استفاده از وان حمام بچه گانه یا وان حمام دست ساز سرامیکی به عنوان یک راه فرار
استفاده از کابینت روشویی برای استفاده بهینه از فضا.
حالا شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و همچنین با توجه به ابعاد حمام به این گزینه‌ها چند مورد اضافه کنید یا حتی چند مورد از آنها را حذف کنید تا به یک جمع بندی کامل برسید.

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید

استفاده از آینه‌ها برای بزرگتر نشان دادن فضای حمام

حتماً به میوه فروشی‌ها مراجعه کرده‌اید که در پشت محصولات خود از یک آینه بزرگ استفاده می‌کنند که حجم میوه فروشی را بزرگتر نشان می‌دهد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی از این فضا برای طراحی بخش داخلی آپارتمان‌های کوچک و همچنین طراحی بخش داخلی حمام‌های کوچک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید هم در پشت روشویی و هم در پشت کابین دوش از آینه‌های بزرگ قدی استفاده کنید که فضای حمام کوچک خود را بزرگتر نشان دهید.

استفاده از رنگ سفید و تجهیزات سفید رنگ

رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌هایی است که شما می‌توانید در چیدمان حمام کوچک خود به کار ببرید. این رنگ از جمله رنگ‌هایی شناخته می‌شود که هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد و در عوض در حفظ بهداشت و نظافت محیط بسیار مهم است. خوشبختانه اکثر تجهیزات استفاده شده در حمام به رنگ سفید هستند، اما شما می‌توانید برای سرامیک کف و کاشی دیوار از رنگ سفید خالص یا رنگ سفید مرمری استفاده کنید به نوعی ذهن فرد را به خود درگیر می‌کنند و مسئله کوچک بودن حمام کمتر خودنمایی می‌کند.

برای چیدمان حمام کوچک خود به این اصول پایبند بمانید

 

استفاده از ابزارهای چند کاره به جای استفاده از تک تک وسایل

حتماً ست کاسه روشویی با کابینت روشویی و شیر روشویی را در بین محصولات ما دیده‌اید. شما به جای این که به صورت تکی همه این وسایل را خریداری کنید و در کنار یکدیگر فضای مشخصی برای آنها تعریف کنید می‌توانید با توجه به نیاز خود و فضای حمام و سرویس بهداشتی به سراغ گزینه‌هایی بروید که در مجموع اندازه آن‌ها با چیدمان حمام کوچک شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال شما به جای انتخاب شیر بهداشتی و علم دوش به صورت تکی سعی کنید از پنل دوش استفاده کنید که هم در دکوراسیون داخلی حمام‌های کوچک کاربرد دارد و هم فضای کمتری را اشغال می‌کند.

کابین دوش دست ساز

این بهترین ایده برای کسانی است که از حمام و سرویس بهداشتی مشترک بهره می‌برند. شرکت‌های تولید کننده تجهیزات حمام نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند که محصولات آنها تنوع بالایی داشته باشد و بتواند فضاهای بزرگ و کوچک را پوشش دهد. اما باید قبول کنیم که هیچ کدام از این اندازه‌ها مانند طراحی‌های دست ساز با چیدمان حمام کوچک همخوانی ندارد. استفاده از کابین دوش دست ساز این فرصت را به شما می‌دهد که یک قسمت مشخص و از پیش تعیین شده را به عنوان فضای دوش تعریف کنید و سایر فضای باقی مانده را در اختیار تجهیزات دیگر مانند توالت فرنگی یا کابینت روشویی قرار دهید.

در انتخاب بین کابین دوش و وان حمام اولویت با کابین دوش است

استفاده از وان حمام و جکوزی محبوبیت بالایی برای خانواده‌ها و به طور ویژه برای خانواده‌های دارای فرزند دارد. اما باید قبول کنیم که محدود بودن فضای حمام آپارتمانها امکان استفاده از این تجهیزات دوست داشتنی را برای ما محدود می‌کند. باید قبول کنیم که وان و جکوزی از جمله تجهیزات یک حمام لوکس محسوب می‌شوند و حتماً نیازی به وجود آنها نیست. اما کابین دوش به ما کمک می‌کند که فضای مشخصی از حمام را جدا کنیم و هم یک فضای مستقل برای دوش به وجود می‌آورد که به چیدمان سایر وسایل کمک می‌کند.

وان حمام کنج بهترین انتخاب در صورت استفاده از وان

اگر به استفاده از وان حمام در حمام کوچک خود اصرار دارید بهتر است به سراغ گزینه‌ها یک نفره یا به سراغ وان حمام کنج بروید. اصولاً وان‌های یک نفره اندازه کوچکی دارند و با کمی اغماض می‌توان از آنها به صورت دو نفره یا حتی به عنوان بچه گانه هم استفاده کرد. در کنار آنها وان حمام کنج بهترین گزینه ممکن برای استفاده از فضاهای محدود و فضاهای بسته است. به عنوان مثال اگر حمام شما در فضای زیر راه پله ساخته شده باشد یا فضای کوچکی در اتاق خواب به آن اختصاص داده باشید می‌توانید یک گوشه از حمام را به استفاده از این وان‌های زاویه دار اختصاص دهید و از فضای باقی مانده برای تکمیل چیدمان حمام کوچک خود استفاده کنید

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:بهتام

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments