پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برنامه ریزی پیشرفته زنجیـره تأمین در صنعت سرامیک

برنامه ریزی پیشرفته زنجیـره تأمین در صنعت سرامیک

برنامه ریزی پیشرفته زنجیـره تأمین در صنعت سرامیک

در اکثر فرآیندهای تولید سنتی سرامیک، برنامه ریزی محصول نهائی با یک رویکرد ساخت برای انبار کردن  (make-to-stock)  صورت می گیرد که بیش از همه با تعداد بالای حداقل اندازه های بچ از طریق خط مشی های انبارش که به خوبی طراحی شده اند، مشخص می شود.

برای اطمینان از مقادیر به قدر کافی بالا و کاهش تأثیر هزینه های راه اندازی بر قطعات منفرد، تولید سرامیک همیشه برای محصولات پخته نیم ساخته که از کوره ها خارج می شوند، سیاست های بچ بندی سفارشی را اعمال کرده است. این به رغم این واقعیت است که یک اندازه بچ بزرگتر به صورت ناموجهی مقادیر بالا و گران موجودی و پوشش موجودی انبار را ایجاد می کند.

تکامل سامانه های نرم افزاری برای بهبود عملکرد معرفی فرایند برنامه ریزی پیشرفته و نرم افزار برنامه نویسی تولید کمک کرده است تا این وضعیت حل شود و عملکرد بهبود یابد (برای مثال، فراهم آوردنِ سطح بالاتری از خدمات در حالی که به صورت همزمان، موجودی و کل زمان های تغییر سایز کاهش می یابد).

یکی از این نرم افزارهای تخصصی مدیریت یکپارچه زنجیره تامین، نرم افزار  COMPASS 10است که توسط Plannet  توسعه یافته است؛ یک بسته نرم افزاری برای برنامه ریزی یکپارچه، زمانبندی و تولید با ظرفیت محدود (MES) و کنترل تدارکاتی که توسط مشتریان متعدد در بخش سرامیک پذیرفته شده است.

این بسته نرم افزاری شامل توابعی است که به صورت ویژه برای تولیدکنندگان کاشی سرامیکی توسعه داده شده است که مکمل ابزارهای سنتی(MPS APS ، زمان بندی ظرفیت محدود با چند قید،MES  با یکپارچه سازیِ مستقیم کارخانه بر اساس اصول ۰.۴ Industry و غیره) است.

یکی از مهم ترین توابع، برنامه ریزی با گروه های اقلام است که تجزیه و تحلیل تقاضای مورد انتظار برای هر محصول نهایی را در بر می گیرد تا به طور خودکار، ترکیب و مقدار محصول ِ نهایی را که باید تولید شود، تعیین نماید.

این امر موجب برآورده شدن تقاضای بازار می شود؛ و در همان حال پوشش موجودی انبار برای هر کالای مشخص را به حداقل می رساند و حداقل مقادیر مقرون به صرفه را در فرآیند پس از پرس/کوره تضمین می کند.

برنامه ریزی پیشرفته زنجیـره تأمین در صنعت سرامیک

رواج اسلب ها و کاشی های سایز بزرگ

در سال های اخیر، صنعت سرامیک، رواج سریع کاشی ها و اسلب های بزرگ و بسیار بزرگ را شاهد بوده است؛ یک نوآوری در محصول که با توسعه فناوری های تولیدِ جدید و انقلابی مرتبط است.

از منظر مدیریتی، این نوآوری منجر به یک مفهوم “محصول نیم ساخته نهائی” (Finished-semi finished product) شده است، یک محصول سایز بزرگ می تواند در انبار ذخیره شود و سپس در بچ های کوچک یا قطعات منفرد (روند تک قطعه ای) فرآوری شود تا ترکیب های مختلفی از محصولات نهائی از لحاظ سایز و /یا پرداخت بر اساس درخواست های ویژه مشتری به دست آید.

مدل های برنامه ریزی و زمان بندی تکامل یافته اند و مزایای قابل توجهی را برای برنامه ریزی تولید به همراه آورده اند، از جمله معرفی خط مشی های انبارش محصول نیم ساخته خام (به جای کالای نهائی منفرد) و بلاتکلیفیِ کمتر در تقاضایی که لازم است برای آن برنامه ریزی شود (پیش بینی های فروش و ذخیره احتیاطی).

 این امر شرکت های سرامیکی را قادر می سازد تا به سمت مدل های برنامه ریزی مختلط تغییر مسیر دهند که متشکل از رویکرد تولید برای انبارکردن(make-to-stock)  برای اسلب های خام و یک رویکرد تولید بر اساس سفارش  (make-to-stock)برای محصولات نهائی است.

به این ترتیب شرکت ها بعدا می توانند تصمیم بگیرند که چگونه اسلب نیم ساخته را با توجه به نمونه کارهای سفارش داده شده فرآوری کنند و در نتیجه به طور قابل توجهی موجودی انبار محصول نهائی، بچ های حداقلی و زمان های تحویل کاهش می یابد.

برنامه ریزی پیشرفته زنجیـره تأمین در صنعت سرامیک

اهداف، نتایج و پیشرفت ها

با وجود عقب ماندگی در دیگر بخش های صنعتی مانند صنعت مکانیک و مواد غذایی و نوشیدنی، معرفی سامانه های پیشرفته برنامه ریزی و برنامه نویسی تولید با ظرفیت محدود و ابزارهایی مانند  COMPASS 10  در صنعت سرامیک، شرکت ها را قادر می سازد تا:

به صورت مداوم، عملی بودن سفارش مشتری را پایش نماید و به طور قابل توجهی سطح خدماتی را افزایش می دهد که با توجه به روندهای جدید بازار دائما باید بهبود یابند، (آن هم) اغلب هنگامی که موجودی کلیِ محصول نهائی کاهش می یابد؛

بهینه کردن بهره وری کارخانه از طریق کاهش ِزمان های راه اندازی با استفاده از الگوریتم های زمان بندی که قادر هستند تا اصول بهینه سازیِ توالی کار (sequencing) و مدیریت همه قیدها و قوانین برای فرایندی از این نوع را به کار ببندند؛

 بهینه کردن تحویل کالاهای مختلف درخواست شده توسط یک مشتری منفرد در همان بسته و در نتیجه کاهش تعداد نگهدارنده های استفاده شده (جعبه ها یا قفسه ها)؛

خودکار کردنِ تبادل داده ها با سرپرستان کارخانه، هماهنگ کردن برنامه تولید به طور بیوقفه؛

کاهش دادن زمان اختصاص داده شده به برنامه ریزی، به ویژه به خاطر سرعت پردازش و ظرفیت شبیه سازی سامانه های از این نوع (تجزیه و تحلیل)  ]چه می شد اگر؟ [what if?

این مزایا توسط شرکت هایی که از مجموعه نرم افزاری ارائه شده توسط Plannet  استفاده می کنند، تأیید شده است.

گوئیدو قِدوزی  Guido Gheduzzi مدیر تدارکات و زنجیره تأمین در Panariagroup Industrie Ceramiche میگوید:

تولید اسلب های بزرگ شامل معرفی عملیات فرآوری جدید و روش های جدید در چرخه تولید می شود. Panariagroup  مثل همیشه موفق شده است تا با نوآوری و سرمایه گذاری به منظور سازگار شدن با چالش های جدید تولید و تدارکات، جلوتر از منحنی باقی بماند.

در این زمینه تولیدی،  Compass 10ما را در زمان ِ بندی ِ کوتاه مدت خطوط نصب فایبرگلاس در قسمت پشت، بُرش، رکتیفای کردن و سورت از ما پشتیبانی می کند. این نرم افزار جدید کنترل بیشتری بر تمام عملیات فرآوری مورد بحث و منابع موجود (ماشین آلات، تجهیزات و نیروی کار ماهر) فراهم می کند. سپس طرح زمان بندی شده به صورت خودکار برای سامانه جابجائی اسلب ارسال می شود. وضعیت پیشرفت برنامه و سطح خدمات ارائه شده می تواند به طور بی وقفه پایش شود.

Compass 10 توسط Ceramiche Florim نیز مورد تأیید قرار گرفته است. همان طور که دوروان سازی(Dorvan Sazzi)   مدیر کنترل و برنامه ریزی راهبردیِ زنجیره تأمین توضیح می دهد:

این نرم افزار برای برنامه ریزی تولید اسلب سایز بزرگ در کارخانه واقع در موردانو (بولونیا) و برای زمان بندی خطوط برش و چیدن در کارخانه Spezzano (مودنا) مورد استفاده قرار میگیرد.

زمان بندیِ خط بُرش حداکثر مدت زمان تحویل ۳ روز را در نظر می گیرد و معیارهایی را برای بهینه سازیِ نگهدارنده های گران قیمت مورد استفاده برای جابجایی اسلب اعمال می کند.

برنامه تولید ایجاد شده توسط Compass 10  تعداد جعبه ها/قفسه های مورد استفاده برای انجام سفارشات برای یک مشتری معین را طبق تاریخ های تحویل درخواستی بهینه سازی می کند. سپس برنامه به طور خودکار به سامانه جابجائی اسلب و به خطوط برش و/ یا چیدن فرستاده می شود.

چهار کارخانه گروه Cooperativa Ceramica d’Imola نیز برنامه ریزی متمرکز را بر پایه Compass 10  اجرا کرده اند. مارکو مونته وِکی  (Marco Montevecchi)از واحد برنامه ریزی توضیح می دهد:

این سامانه از خط مشی های برنامه ریزی که به طور خاص، بخش سرامیک را مد نظر دارد، اقتباس می کند. این سامانه شامل بچ های حداقلی و چندگانه بر اساس گروه های کالاها و اقلام منفرد، ذخیره احتیاطی با متغیر زمانی و روزهای پوشش موجودی با توجه به تقاضا که باید برای آن برنامه ریزی شود، می باشد. تاریخ تحویل پیش بینی شده به طور خودکار برای هر خط در دفتر سفارش مشتری و مطابقِ طرح زمان بندی شده تهیه می شود.

درباره کارخانه:

PLANNET   یک تأمین کننده پیشرو راه حل های نرم افزاری برنامه ریزی و اجرای زنجیره تأمین برای شرکت های تولیدی است. به لطف برتری فناورانه ای، کامل بودن عملکردی و قابلیت پیکر بندی مجموعه نرم افزاری Compass10  خود، این شرکت قادر به ارائه یک سرویس کامل برای توسعه و اجرای برنامه ریزی پیشرفته، زمان بندی و تولید ظرفیت محدود  (MES)و خرید سامانه های کنترلی است.

Compass 10  با روش های ساده و تعاملی خود، قادر به انجام عملیات شبیه سازی و تجزیه و تحلیل به روشی بسیار منطقی و بصری است. تهیه پاسخ سریع که در زمینه های پویا و دائما در حال تکامل بسیار ضروری است، توسط الگوریتم هایی با کارآیی بالا و با استفاده از پردازش IN-RAM تضمین می شود.

رویکرد پیمان های (مدولار)، حداکثر مقیاس پذیری  (scalability)و قابلیت پیکربندی برنامه کاربردی (اپلیکیشن) را به منظور قادر ساختن آن به سازگار شدن با زمینه خاص شرکت تضمین می کند.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments