پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت؟

سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت

سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت؟

برای کف پذیرایی و حال سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت؟

یکی از سؤالاتی که اغلب در سرام پخش از ما می پرسند این است که برای کف پذیرایی و حال سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت؟

در این مطلب می خواهیم نگاهی به این سه نوع کفپوش محبوب (سرامیک، موکت و پارکت) بیاندازیم تا شما بتوانید راحتتر تصمیم گیری کنید. همچنین پنج فاکتور بودجه، پیچیدگی نصب، دوام کفپوش، میزان تحمل بار و تعمیرات و نگهداری مورد نیاز برای هر یک از کفپوش ها را بررسی می کنیم.

موکت

موکت نیاز به مقدمه زیادی ندارد، بیشتر ما به اندازه عمرمان با این محصول آشنا هستیم و حداقل یک بار از آن استفاده کردیم.
سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت

سطح زیرین

سطح زیرین برای موکت کاری باید کاملا با کیفیت، هموار و غیر مرطوب باشد. استفاده از موکت به توجه به این که سطح زیرین خانه، مرطوب است، هرگز یک بستر خوب را ایجاد نخواهد کرد.

بودجه

قیمت موکت با توجه به جنس، کیفیت و ماندگاری که دارد، متفاوت است. اما مانند اکثر وسایل زندگی، ارزش سرمایه گذاری دراز مدت را خواهد داشت. اگر سالن پذیرایی یا حال شما از متراژ بالایی برخوردار باشد، بودجه زیادی برای موکت کردن آن لازم خواهید داشت.

پیچیدگی نصب

بُرش و نصب موکت مانند هر کفپوش دیگری ست. اگر موکت بد نصب شود، نه تنها به خود آن آسیب وارد می کنید، بلکه ظاهر سالن نیز خراب خواهد شد.

دوام

موکت های ارزان قیمت برای مدت کوتاهی مناسب به نظر می رسند اما ماندگاری آن بالا نخواهد بود. بهترین راه برای تضمین دوام طولانی مدت این است که هم روی کیفیت موکت و هم روی نصب آن سرمایه گذاری کنید.
سرامیک بهتر است یا موکت یا پارکت

•  تحمل بار روزانه

اگر سالن پذیرایی شما پر رفت و آمد است، هر چیزی جز موکت را انتخاب کنید! چرا که موکت علائم فرسودگی را سریع تر از بقیه کفپوش ها نشان خواهد داد. همچنین پاک کردن لکه ها و گرد و غبار از روی آن سخت تر خواهد بود. در نتیجه موکت برای سالن های پر رفت و آمد گزینه مناسبی نیست.

• تعمیر و نگهداری

برای نگهداری از موکت همیشه به یک جاروبرقی نیاز خواهید داشت. اما شستشوی موکت سالانه یا هر دوسال یکبار انجام می شود، در نتیجه دردسر زیادی نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله  سرامیک بهتره یا پارکت را مطالعه کنید.

کاشی سرامیک

کاشی های سرامیکی برای ده ها سال رواج داشته، اما در سال های اخیر به انتخاب بسیاری در خانه های ایرانی بدل گشته است. کف کاشی می تواند عالی به نظر برسد. با تکنولوژی گرمایش کف نیز مشکل سردی سرامیک رفع شده و کاشی و سرامیک یک سطح مستحکم و مقاوم و جذاب برای سالن پذیرایی و حال محسوب می شوند.
سرامیک مناسب کف اتاق خواب

• نوع سطح زیرین

در صورت آماده سازی مناسب از قبل، کاشی های سرامیکی در اکثر انواع سطح قابل نصب هستند. البته سطوح چوبی یا لمینت برای این کار مناسب نیستند.

• بودجه

مانند اکثر انواع کفپوش ها، کاشی تقریباً در هر سطح از قیمت در دسترس هستند. همچنین مانند انواع کفپوش ها، کیفیت آن بستگی با افزایش قیمت، بهتر خواهد شد. بنابراین خرید دقیق و انتخاب مناسب کاشی و سرامیک برای پروژه و بودجه شما مهم است.
چگونگی تعیین کیفیت کاشی و سرامیک

• پیچیدگی نصب

اگر با نصب کاشی و سرامیک آشنا باشید، نصب آن ها چندان پیچیده نیست. اما به هر حال بعید به نظر می رسد که این کار را به تنهایی انجام دهید.

• ماندگاری

کفپوش های کاشی و سرامیک با کیفیت، از دوام زیادی برخوردارند و در مقابل انواع لکه ها کاملا مقاوم هستند.

• تحمل بار روزانه

مهم نیست که سالن پذیرایی شما چقد پر رفت و آمد باشد، ظاهر و کیفیت یک کاشی و سرامیک خوب به این سادگی تغییر پیدا نخواهد کرد.

• تعمیر و نگهداری

جاروبرقی و یا یک جاروی ساده تمام چیزی ست که برای حفظ ظاهر عالی کاشی به آن نیاز خواهید داشت.

پارکت‌های چوبی

پارکت ها نوعی از کفپوش‌ها با جنس چوب طبیعی‌اند. برای تولید پارکت‌ها تنها چوب درخت را به الوار تبدیل می‌کنند، به ابعاد کوچک برش داده و آن را به کف می چسبانند و در انتها روی آن سیلر می زنند. چوب یک کفپوش گرم است و احساس راحتی پا را افزایش خواهد داد.
سرامیک مناسب کف اتاق خواب

• نوع سطح زیرین

کفپوش چوبی با بیشتر انواع سطح، به شرطی که مرطوب نباشد، کارآمد است.

• بودجه

پارکت های چوب طبیعی جزء کفپوش های لوکس محسوب می شود و کیفیت پارکت به شدت به نوع چوبی ست که انتخاب می کنید. در نتیجه برای یک پارکت با کیفیت خوب، نیاز به سرمایه گذاری زیادی روی آن دارید.

• پیچیدگی نصب

با وجود طیف گسترده ای از مراحل نصب از آماده سازی سطح گرفته تا نصب و سیلرکشی، بهتراست نصب پارکت را به افراد حرفه ای واگذار کنید.

• دوام

کفپوش چوبی با کیفیت خوب از دوام زیادی برخوردار است.

سرامیک بهتر است یا پارکت؟

• تحمل بار روزانه 

پارکت های چوبی در مقابل رفت و آمد های مکرر مقاومت خوبی دارند. البته به صورت سالانه نیاز به سیلرکشی و تعمیرات مجدد خواهند داشت.

• تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری از کفپوش های چوبی به راحتی مانند هر کفپوش دیگر بسیار ساده است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، پارکت ها به صورت سالانه یا هر چند سال یکبار باید تعمیر و سیلرکشی شوند.

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


 

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments