پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

محمدکریم فضلی، بنیان‌گذار گروه صنعتی گلرنگ

محمدکریم فضلی، بنیان‌گذار گروه صنعتی گلرنگ

محمدکریم فضلی، بنیان‌گذار گروه صنعتی گلرنگ

محمدکریم فضلی، بنیان‌گذار گروه صنعتی گلرنگ دار فانی را وداع گفت

جامعه کارآفرینی و صنعت ایان مرهون همت و تلاش افراد متعددی است که یکی از مهم‌ترین و نامدارترین آنها حاج محمد کریم فضلی بود که متاسفانه از میان ما رخت بر بست. گرچه فقدان حضور ایشان به راحتی قابل جبران نیست اما آنچه که از انسان باقی می‌ماند نام نیک و اثرات مثبت کارهایی است که در کارنامه‌ی خود به یادگار می‌گذارد.
ما نیز ضمن ابراز همدردی از این اتفاق ناگوار فقدان ناراحت‌کننده ایشان را به جامعه کارآفرینی و صنعت ایران و تمام کسانی که حاج محمد کریم فضلی را الگوی خویش قرار داده بودند تسلیت می‌گوییم.
محمدکریم فضلی که حالا او را با نام حاج فضلی می‌شناسند به معنی واقعی یک کارآفرین خودساخته بود، مردی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، که در اردیبهشj ماه سال ۱۳۱۱ متولد شد. اهل شهر تویسرکان همدان بود که از کودکی نزد پدرش که عمده‌فروش محصولات گیاهی و عطاری بود، کار کرد و بعد از مهاجرت به تهران، توانست در جوانی کارگاه صابون‌سازی و تولید مواد بهداشتی راه‌اندازی کند و همین موضوع سرنوشتش را به گونه‌ای دیگر رقم زد. تولید اولین محصول کارگاه به نام گلرنگ بود و به مرور زمان پودر لباس‌شویی گلرنگ، سفیدکننده، جرم‌گیر، شیشه‌شور، شامپو، نرم‌کننده لباس به محصولات گلرنگ اضافه شد. اوایل دهه ۵۰ شرکت پاکشو را تاسیس کرد و در زمان دفاع مقدس توانست صادرات را مواد بهداشتی و شوینده را شروع کند. در دهه ۷۰ تبلیغات گلرنگ شروع شد و دیری نگذشت که (گل گل از همه رنگ، سرت را با چی می‌شوری؟ شامپو گلرنگ) آوای تبلیغاتی و آهنگینی شد که برای همه ما به یادگار ماند. سال ۸۴ کارآفرین و کارفرمای نمونه کشوری شد و در سال ۸۶ از او به عنوان کارآفرین برتر تجلیل گردید. امضا تفاهم‌نامه او با یونیسف که سبب حمایت از کودکان ایرانی گشت و حالا در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments