پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با نحوه نصب انواع کفشور حمام آشنا شوید!

انواع-کفشور-حمام

با نحوه نصب انواع کفشور حمام آشنا شوید!

با نحوه نصب انواع کفشور حمام آشنا شوید!وقتی که مشغول شستشوی سطوح حمام، دستشویی و منزل هستید، متوجه می‌شوید که بایستی آب‌های مصرف شده از کف سطوح به‌سرعت جمع آوری شوند. نکته‌ای که در این جا حائز اهمیت است، خرید انواع کفشور مورد نیاز است.

شما باید قبل از خرید کفشور ابتدا به کاربرد مورد نیاز خود دقت کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ابعاد مختلف این محصول آشنا کنیم.


در اینستاگرام سرام پخش ببینید:

انواع کفشور و کاربرد آن ها 


تعریف کفشور

کفشور محصولی است که برای محیط‌ هایی که در آن جا شست‌وشو انجام می‌گیرد، به کار گرفته می‌شود. کفشورها آب موجود بر روی محیط کف را به درون چاه موجود در ساختمان هدایت می‌کنند. کفشورها در انواع متنوعی تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع-کفشور-حمام

نحوه نصب کفشور

برای نصب کفشور روش‌های مختلفی وجود دارد اما معمولا سه روش را برای این کار بیشتر در نظر می‌گیرند:

  • نصب کفشور به روش فشرده سازی
  • نصب کفشور با روش کاشی کاری
  • نصب کفشور با چسب عایق بندی

برای نصب کفشور حمام به چه وسایلی نیاز دارید؟

براش شروع نصب کفشور در حمام به ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

  • اره برش لوله
  • آچار کلاغی
  • تفنگ چسب آکواریوم
  • پیچ‌گوشتی
  • کلیه قطعات کفشور
  • چسب عایق‌بندی
  • چسب لوله پلاستیکی (در صورت لزوم)
  • چسب حلال لوله پلاستیکی (در صورت لزوم)

برای اجرای کف حمام از کجا شروع کنیم؟

برای نصب کفشور حمام از دو روش نصب گفته شده استفاده می‌کنیم:

انواع-کفشور-حمام

  • روش نصب فشرده سازی

کفشور فشاری با واشر فشاری و مهره‌ به لوله‌ فاضلاب خانه متصل می‌شود. این روش نصب آسان‌تر از نصب کفشور با چسب و حلال است؛ مخصوصاً اگر به زیر کفشور یا لوله فاضلاب دسترسی ندارید.

این مدل کفشورها در انواع ABS، PVC یا برنج در بازار وجود دارند اما شکل PVC آن به‌ تدریج یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کفشورهای حمام تبدیل شده است. هر یک از این مدل کفشورها را می‌توان همچنین روی پایه‌های کفشور استیل، فایبرگلاس یا آکریلیک نصب کرد. هنگام نصب کفشور فشاری معمولاً اتصالات قبل از نصب پایه روی لوله فاضلاب، روی پایه کفشور نصب می‌شوند.

  • روش نصب عایق بندی

نصب کفشور حمام با‌ چسب زمانی ممکن است که شما حتما به فضای زیر کفشور دسترسی داشته باشید. چنان چه این دسترسی برای نصب وجود ندارد، استفاده از کفشورهای فشرده‌سازی بدون شک انتخاب بهتری خواهد بود.

کفشورهای حمام چسبی معمولاً از پلاستیک PVC ساخته شده‌اند اگرچه ممکن است در ساخت کفشورهای قدیمی از پلاستیک ABS استفاده‌ شده باشد.

همچنین اگر لوله فاضلاب به‌کاررفته از جنس پلاستیک است، باید کفشور حمام با نوع پلاستیک لوله فاضلاب مطابقت داشته باشد. به همین خاطر می‌توانید یکی از انواع پایه‌های کفشور استیل، فایبرگلاس و آکریلیک را انتخاب کنید.

بعد از استفاده از چسب و نصب کفشور حمام تغییر در اندازه لوله بسیار دشوار است. پس قبل از چسب زدن، از اندازه و ارتفاع لوله مطمئن شوید و دقیق اندازه‌گیری کنید.


بیشتر بخوانید:

کفشور چیست؟ همه آنچه باید درباره کفشور بدانید!


نصب کفشور انواع کاشی

در هر یک از کفشورهای کاشی پلاستیکی یا استیل سه قطعه وجود دارد که هرکدام در مراحل مختلف نصب کفشور حمام، به کار گرفته می‌شوند. پوشش ضد آب درواقع بین دو لبه پایینی قرار گرفته است که به هم چفت شده‌اند.

قسمت میانی مقاوم در برابر آب است و باید در زمان نصب کفشور حمام مطمئن شوید که هر چیزی که به داخل آن وارد می‌شود به داخل فاضلاب ریخته خواهد شد و از داخل کفشور نشت نمی‌کند. قطعه نهایی شامل درپوش یا صافی است و تنها قطعه‌ای است که بعد از نصب قابل‌ مشاهده است.

نصب و اجرای این کفشور به عهده یک متخصص کاشی‌کاری است و به‌عنوان بخشی از فرآیند کاشی‌کاری باید نصب کفشور حمام را انجام بدهد. البته شما می‌توانید با مراجعه به بخش «خودت نصب کن» سایت سرام پخش و مشاهده آموزش‌های لازم، این کار را خودتان و بدون نیاز به نصاب انجام دهید.

فلنج پایینی را نصب کنید

پس از آمادگی و تمیز شدن محل نصب کفشور حمام، فلنج را به لوله تخلیه وصل کنید. پس از نصب فلنج، به‌وسیله تخته ماله و ملات سیمان در اطراف دهانه لوله تخلیه، سطحی با شیب ۵/۳ سانتی‌متر در هر ۳۰ سانتی‌متر از دیوارها به سمت لوله تخلیه ایجاد کنید.

سپس وقتی ملات خشک شد، به‌ وسیله آستر ضد آب روی زمین و فلنج، کفشور حمام را عایق و از چسب سیلیکونی برای آب‌بند شدن آستر روی فلنج تخلیه استفاده کنید. سپس اضافه آستر اطراف دهانه لوله تخلیه را برش دهید.

کفشور-مستطیلی

فلنج میانی را نصب کنید

فلنج وسط اتصالات کفشور را روی آستر و دهانه لوله تخلیه قرار داده و با استفاده از پیچ و مهره آن را به فلنج پایینی زیر آستر محکم کنید تا آستر ضد آب محکم بین هر دو فلنج قرار بگیرد. در این مرحله با ریختن آب روی صفحه کفشور، نشتی آستر را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اکنون شما می‌توانید بقیه مراحل نصب انواع کاشی و سرامیک را انجام بدهید که معمولاً شامل ریختن لایه دوم ملات و اجرای کاشی و سرامیک روی آن است. قبل از استفاده از حمام باید با دوغاب بندهای بین کاشی و سرامیک را پر کنید.

انواع-کفشور

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با نحوه نصب کفشور حمام آشنا کردیم و هر آنچه را که لازم بود، اعم از راهکار، نکته و قلق‌های این کار را برایتان تشریح کردیم و امیدواریم که این مقاله برایتان کاربردی بوده باشد.

خرید قسطی در سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments