پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان | استفاده از نماهای کامپوزیتی آلومینیومی یکی از بهترین روش‌ها برای دادن نمایی زیبا به ساختمان است. علاوه بر استفاده تزیینی در نماهای خارجی و داخلی، وظیفه دیگر این نماها محافظت از سطح برای مدت زمان طولانی و یا به عبارت دیگر، حفظ نو بودن ظاهر ساختمان است. علاقه به نانو کامپوزیت ها در سراسر جهان سبب شده است که بسیاری از مراکز پژوهشی به مطالعه کاربردهای بالقوه این مواد بپردازند. نخستین تلاشهای موفقیت آمیز درتهیه نانو کامپوزیت ها به دهه های شصت و هفتاد قرن بیستم میلادی بر می گردد.

نمای کامپوزیت

نماهای نانویی تمامی خواص نماهای کامپوزیتی سنتی از قبیل استواری، مقاومت در برابر آتش و… را دارا هستند و با اضافه کردن یک پوشش نانومتری می‌توان به آن‌ها خواصی از قبیل خودتمیز شوندگی، مقاومت اسیدی و قلیایی و ضد آلودگی و گرد و غبار را افزود.

وقتی نماهای کامپوزیتی معمولی به مدت طولانی در معرض قطره‌های باران قرار می‌گیرند، درون شیارهای میلی‌متری آنها لکه‌های سیاه به‌وجود می‌آید. به صورتی که تمیز کردن آنها دشواری‌های زیادی دارد. از این‌رو نمای ظاهری ساختمان را از بین می‌برد. اما نماهای کامپوزیتی نانویی این مشکل را برطرف کرده‌اند، ذرات گرد و غبار موجود در هوا نمی‌توانند به سطح آن بچسبند و به آسانی با یک قطره باران شسته می‌شوند و نمای ساختمان ظاهر براق اولیه خود را به‌دست می‌آورد.

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

از آنجا که ذرات نانومتری روی سطح نما بسیار کوچک هستند، ذرات غبار به راحتی نمی‌توانند روی سطح آن بنشینند. از طرفی نوعی پوشش نانو فوتوکاتالیستی نیز موجود است که خاصیت ضدآب و ضدروغن را نیز به سطح اضافه می‌کند.
از دیگر خواص این سطوح می‌توان به خاصیت ضدلک سوختگی اشاره کرد. از این نماها در هر قسمتی از ساختمان می‌توان استفاده کرد. دیوارهای غشایی، نمای خارجی، لبه پشت‌بام، پارتیشن‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، سردر مغازه‌ها، پوشش ستون‌ها و… نمونه‌هایی از این کاربردها است.

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

فواید استفاده از نانو کامپوزیت ها در نمای ساختمان:

– این سطوح با دارا بودن یک لایه نازک پلیمری نامریی (فلوروکربن)، دارای یک نمای براق و صیقلی هستند که برای سال ها به همین صورت باقی می ماند.

– روغن، چربی و غبار به سرعت و راحتی توسط آب تمیز می شوند و ظاهر نما را همیشه نو نگه می دارد.
– این سطوح آب، غبار و رنگ اسپری شده را دفع می کنند و باعث می شوند تا نما برای سال ها نو به نظر برسد.
– شستشوی آن ها ساده است و باعث پایین آمدن هزینه نگهداری ساختمان می شود.

نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان

با اجرای پوشش نانو روی شیشه و کامپوزیت از نفوذ جرم و آلودگی جلوگیری می شود و باعث نو ماندن آن می گردد. در حقیقت این پوشش باعث می شود سطح نما آب گریز شود و دیرتر کثیف و زودتر تمیز گردد. همچنین جلوگیری از شوره زدن و پوسته پوسته شدن آجر، جلوگیری از ایجاد رطوبت و آهک در سنگ و تخریب آن،‌ جلوگیری از زنگ زدگی در سازه و همچنین حفاظت از ساختمان های قدیمی و ابنیه تاریخی از دیگر موارد مصرف این فناوری است.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نمای کامپوزیتی نانویی در ساختمان


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments