پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

همتراز کاشی و سرامیک

همتراز کاشی و سرامیک

همتراز کاشی و سرامیک محصولی کارآمد و منحصر به فرد در صنعت کاشی و کاشی کاری است که مصرف عمده ای دارد و دارای مزایای بسیاری می باشد که علاوه بر زیبایی کار باعث راحت تر انجام شدن و تمیز بودن نتیجه کار و کاشی کاری می شود. این همترازها از جنس پلاستیک بوده و به شکل گیره پلاستیکی هستند که جهت یکسان سازی لبه های کاشی و سرامیک و در نهایت ایجاد سطحی صاف در هنگام کاشی کاری کف و دیواره ساختمان به کار می رود.

 

جنس و نحوه ی استفاده از همتراز

همتراز کاشی و سرامیک محصولی از جنس پلاستیک که از دو قطعه کلیبس و گوه تشکیل شده است و کاربرد آن همسطح نمودن لبه های کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر می باشد و با استفاده از این محصول به راحتی می توانید زیبایی کار را دو چندان کنید.

استفاده از همتراز موجب رفع بالا و پائین بودن لبه های کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر شده و سطح آن را کاملا تراز می کند و در اصطلاح ناخنک ها و ناصافی های بین کاشی ها را از بین میبرد که در صورت وجود ناصافی می توانند باعث تجمع آب و مواد شوینده در هنگام تمیز کردن و شستشو شوند که بعد از مدتی خزه و جلبک بین کاشی ها ایجاد می شود و فضای بین کاشی و سرامیک ها کدر و تیره خواهد شد.

همتراز در دو سطح کوچک و بزرگ به لحاظ کاربرد تقسیم شده است.کلیپس کوچک برای کاشی و سرامیک با ضخامت ۲ تا ۸ mm مناسب است و کلیپس بزرگ برای کاشی و سرامیک از سایز ۸ تا ۱۶ mm مناسب می باشد. ضخامت کلیپس همتراز کاشی که فاصله بین بندهای کاشی و سرامیک را تعیین می کند در اندازه های ۱و ۱٫۵ و۲ و۳ mm تولید می شود.

همتراز کاشی به گونه ای است که لبه ی کلیپس زیر کاشی و سرامیک قرار داده شده و قسمتی دیگر به صورت عمودی بالا می آید، سپس بعد از قرار دادن کاشی دوم گوه را از داخل کلیپس رد می شود و با سفت کردن گوه، دو سرامیک در یک تراز قرار می گیرند.همچنین قابل ذکر است که کاشی تراز یا همتراز کاشی و سرامیک علاوه بر هم سطح کردن لبه های کاشی و سرامیک، اندازه بند های کاشی و سرامیک را نیز نسبت به یکدیگر تنظیم می نماید.

همتراز کاشی و سرامیک

همتراز کاشی در کلیه سطوح عمودی و افقی (کف و بدنه) استفاده می‌شود. البته استفاده از همتراز کاشی و سرامیک علاوه بر افزایش کیفیت کاشی‌کاری و زیبایی و افزایش سرعت نصب توسط استادکار موجب از بین رفتن ناخنک‌ها یا ناصافی‌های بین لبه‌های کاشی و سرامیک خواهد شد و نیز اندازه بندهای کاشی و سرامیک را به نسبت یکدیگر یکسان می‌نماید. این حسن باعث میشود چنانچه پس از گذشت زمان بندها دچار آسیب یا خوردگی شدن به راحتی قابل تراشیدن و تعمیر مجدد باشند. البته مقدار مصرف همتراز کاشی و سرامیک بسته یه سایز کاشی متفاوت خواهد بود به نحوی که در کاشی‌های سایز بزرگ مصرف کمتر و در کاشی‌های سایز کوچک مقدار مصرف بیشتر خواهد بود.

همتراز جایگزین بسیار مناسبی برای چسب ۱۲۳ هنگام کاشی کاری می باشد. کاشی‌کار با استفاده از همتراز کاشی می‌تواند شیب کار را گرفته و تمام سطوح را بدون اختلاف صاف نصب کند.

مزایای کلی هم تراز

• با همتراز، لبه های کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر در یک سطح قرار می گیرند و هم سطح می شوند.
• استفاده از همتراز کاشی علاوه بر هم سطح کردن لبه های کاشی و سرامیک، همچنین باعث ایجاد بند های یکسان و منظم می شود، که در نتیجه بند کشی کاشی و سرامیک راحت تر و آسان تر انجام می شود که حسن کار اینست بعد از گذشت زمان اگر بند ها دچار آسیب یا خوردگی شوند، به راحتی قابل تراشیدن و تعمیر مجدد هستند.
• سرعت نصب و کاشی کاری به مراتب با بکار بردن همتراز، افزایش می یابد.
• همتراز کاشی و سرامیک در کلیه سطوح عمودی و افقی قابل استفاده می باشد و باعث رفع نامنظمی آن می شود.
• با وجود همتراز، هنگام کاشی کاری دیگر نیازی به استفاده از ترازو و چکش کاری برای همسطح کردن سرامیک ها نیازی نیست.
• زیبایی و تمیز بودن نتیجه ی کار با بکار بردن همتراز، دو چندان می شود.
• مصرف همتراز کاشی و در نصب کاشی و سرامیک استفاده از تراز و چکش کاری برای همسطح کردن تایلها نسبت به یکدیگر را لغو می کند.

پیشنهادات و نکات دیگر استفاده از همتراز

درهنگام انتخاب و خرید دقت شود که براساس ضخامت و کاربرد، همتراز کوچک و یا همتراز بزرگ خریداری شود، چرا که قیمت همتراز کوچک از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در صورت شکستن کلیپس همتراز، نمیتوان دوباره از آن استفاده کرد ولی گوه همتراز به دفعات قابل استفاده می باشد، همچنین دقت شود که چنانچه برای قفل نمودن کلیپس و گوه از آچار همتراز یا گوه همتراز استفاده شود ضریب شکستن گوه همتراز در هنگام نصب نسبت به قفل کردن با ضربات چکش یا هر ابزار دیگری بسیار پائین ویا صفر می باشد و بسیار مقرون به صرفه است.

مصرف انبر همتراز نسبت به سایر روش های سنتی مزایای ویژه ایی دارد از جمله مزایای مهم قفل کردن هم تراز توسط ابزار همتراز می توان عدم شکستن کلیپس همتراز و گوه همتراز اشاره نمود که در روش قفل شدن به کمک چکش و دیگر ابزار امکان شکسته شدن به دلیل فشار ضربه بالا و خطای انسانی وجود دارد.

دقت نمایید که پس از هر بار استفاده انبر آن را تمیز نموده و در یک محفظه قرار دهید تا گرد و خاک و آلودگی مانع عملکرد صحیح آن نشود و عمر آن را بالا ببرد.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments