پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

 پیچ و رول پلاک ساختمان به وسیله کار در ارتفاع

پیچ و رول پلاک ساختمان به وسیله کار در ارتفاع

 پیچ و رول پلاک ساختمان به وسیله کار در ارتفاع

پیچ و رول پلاک ساختمان به وسیله کار در ارتفاع | این یک مورد طبیعی است که پس از مدتی از مقاومت و استقامت اولیه ساختمان‌ها کاسته می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا ظرف مدت کوتاهی تعدادی از سنگ‌های نمای ساختمان شل شده و سقوط کنند که احتمال بروز حوادثی ناگوار و جبران ناپذیر را افزایش می دهد. همین امر باعث نگرانی ساکنین ساختمان ها می شود تا برای جلوگیری از بروز این اتفاق راه حلی صحیح بیندیشند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان یکی از روش‌های مهم و تخصصی است که می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از بروز این گونه حوادث جلوگیری کند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با پیچ و رول پلاک نمای ساختمان با طناب و کار در ارتفاع با طناب آشنا سازیم تا بتوانید با اطلاعات کافی یک انتخاب صحیح انجام دهید پس با ما همراه باشید.

پیچ و رول پلاک نما چیست و چگونه انجام می شود؟

انجام دادن پیچ و رول‌پلاک سنگ نما یکی از روش‌هایی است که می‌تواند از شل شدن و سقوط سنگ‌های ساختمان جلوگیری کند. پیچ و رول پلاک نما بدون داربست به منظور مقاوم سازی و مستحکم سازی و همچنین تثبیت سنگ نمای ساختمان‌های شهر انجام می‌شود که بدون شک کاهش خطرات احتمالی را در پی دارد و امنیت ساختمان را افزایش می‌دهد.

اگر به زبان ساده بخواهیم توضیح بدهیم رول پلاک یک نوع بست است که بر روی دیوار نصب می‌شود. جنس این رول پلاک‌ها معمولاً از نوع مخروطی و یا پلاستیک هستند. اما بهترین نوع پیچی که می‌توان برای اسکوپ کردن سنگ‌ها بکار برد پیچ گالوانیزه است. پیچ گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف از کیفیت بالایی نیز برخوردار است و این نوع پیچ بر روی بتونه کار می‌شود.

چه زمانی برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مناسب است

یک ضرب‌المثل در بین ما ایرانی‌ها وجود دارد که جلوی ضرر را هر زمان بگیری منفعت است و این مثال در مورد پیچ و رول پلاک نما نیز صدق می‌کند. برای انجام دادن کار مقاوم سازی نمای ساختمان هر چه زودتر دست به کار شوید بدون شک بهتر است و به این صورت از بروز حوادث احتمالی مانند: سقوط سنگ نما ساختمان جلوگیری می‌کنید.

مقاوم سازی نمای ساختمان در تمام فصل‌ها و ایام به‌جز روزهای بارانی قابل انجام است. قابل اجرا نبودن مقاوم سازی در روزهای بارانی به این دلیل است که راپل کاران با تجهیزات و ابزار برقی کارهای خود را انجام می‌دهند و همین امر ممکن است باعث برق گرفتگی مجریان طرح شود.

در ضمن این نکته را باید اضافه کرد که بیشترین آسیب و سقوط سنگ نما ساختمان در روزهایی اتفاق می افتد که آب و هوا بارانی است. در پایان این بخش باید به این نکته نیز اشاره کرد که در زمان‌هایی که آب و هوا بسیار سرد و یا بسیار گرم است و حتی باد شدید می‌وزد نباید برای پیچ و رول پلاک کردن نمای ساختمان اقدام کرد.

علت اصلی جدایی سنگ از نمای ساختمان چیست ؟

شل شدن ریزش و یا سقوط سنگ نمای ساختمان به دلایل زیادی بستگی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. گروه کاری ما با چندین سال سابقه کاری و فعالیت‌های مداوم به این نتیجه رسیده است که بیشترین ریزش سنگ نما ساختمان به دلیل بارندگی‌های مربوط به فصل‌های پاییز و زمستان می‌باشد. همچنین زمین لرزه و طوفان‌های شدید نیز باعث ریزش سنگ نما می‌شود که احتمال بروز حادثه برای مردم را به همراه دارد.

با عواملی که باعث افتادن و ریزش سنگ نمای ساختمان می شود آشنا شوید

استفاده از ملات نا مناسب برای پشت سنگ نما
رعایت نکردن اصول بتن ریزی
بکارگیری تیرچه ها و ستون های ناپایدار در بتن
عدم بستن سیم اسکپ استیل
رعایت نکردن اصول بندکشی
آب بندی نشدن نامناسب سنگ نما
رعایت نکردن در چیدمان سنگ

پیچ و رول پلاک ساختمان به وسیله کار در ارتفاع

پیچ و رول پلاک نما بدون داربست چیست ؟

شاید بارها برای ما اتفاق افتاده باشد که به صورت اتفاقی پروژه‌های پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان بدون داربست که توسط راپل کاران انجام می‌شود را به صورت اتفاقی دیده باشیم. این پروژه‌ها زمانی انجام می‌شوند که ساکنین مجتمع مسکونی نگران ریزش سنگ نما ساختمان و بروز حادثه هستند و تنها راه حلی که برای آنها وجود دارد تماس با شرکت و متخصصین پیچ و رول‌پلاک نما بدون داربست ساختمان است تا این مشکل را برطرف کنند.

ضرورت انجام دادن پیچ رول پلاک نما بدون داربست چیست ؟

شیوه ساختمان سازی و نما کاری ساختمان‌ها هر روز در حال گسترده‌تر شدن و بروز شدن است. در کنار این موارد طراحی‌های ساختمان‌ها نیز به صورتی پیش می‌رود که برای نما کاری آنها به سنگ‌هایی در ابعاد بزرگ‌تر نیاز پیدا می‌شود که همین موارد کافی است تا به استفاده از پیچ و رول پلاک نما ساختمان برای نگه‌داشتن و تثبیت آنها روی بیاوریم.

علاوه بر نکته‌ای که در بالا اشاره کردیم سنگ‌های کوچک و بزرگی که در مجتمع‌ها و ساختمان‌های قدیمی نصب شدند نیاز به تعمیر و تثبیت دارند و استفاده از پیچ و رول پلاک ساختمانی با طناب یک امر ضروری برای تثبیت آنها به شمار می‌رود.

چرا باید نماشویی ساختمان انجام شود

امروزه در بسیاری از شهرهای ایران ساختمان‌ها به منظور زیبا سازی نما کاری می‌شوند که علاوه بر شکیل جلوه دادن ساختمان به زیبایی شهر نیز کمک می‌کنند. همان‌طور که بارها شنیده‌اید امروزه نمای ساختمان جزئی مهم از ارزش ساختمان می‌باشد و همواره یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آپارتمان‌ها مجتمع‌ها و ساختمان‌ها محسوب می‌شود.

نمای ساختمان تأثیر بسیار زیادی در تخمین زدن قیمت خانه و ساختمان دارد و بسیاری از طراحان و معماران از این نکته استفاده می‌کنند و با استفاده از یک طراحی زیبا برای نمای ساختمان قیمت گذاری آن را افزایش می‌دهند.

حال در این بین وجود آلودگی‌های محیطی مانند: گرد و غبارها آب و هوا باد و باران و همچنین آلاینه هایی مانند: دی اکسید کربن و دود ماشین‌ها باعث می‌شود تا نمای ساختمان‌های شهر به مرور زمان فرسوده شوند و چهره‌ای کثیف و کدر به خود بگیرند و به این صورت زیبایی اولیه خود را از دست بدهند.

نماشویی با طناب در ساختمان‌ها دارای مراحل مختلف و گوناگونی است که با توجه به نظر کارشناسان فنی شرکت کار در ارتفاع، میزان آلودگی و جنس نمای ساختمان از دستگاه های پیشرفته مربوطه برای این امر استفاده می‌شود.

انواع نماشویی ساختمان چیست ؟

به طور کلی نماشویی کار در ارتفاع و شست و شوی ساختمان با طناب برای ساختمان‌ها با دستگاه سندبلاست (واتر سندبلاست)، واترجت و چند دستگاه پیشرفته دیگر انجام می‌شود. انتخاب دستگاه و روش کار افراد با توجه به وضعیت ساختمان انجام می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از داربست برای شستن نما
به کارگیری طناب در نماشویی
استفاده از کمربند محافظ

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سرام پخش در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments