پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کاری وموارد مهم نصب کاشی

کاشی کاری وموارد مهم نصب کاشی

نکات مهم کاشیکاری و نصب

ظرافت در اجرای کاشی کاری، نقش به سزایی در زیبایی فضای ساختمان دارد و کاشی بی کیفیت و نصب اشتباه آن، محیط را به فضایی بی روح و بدشکل تبدیل می کند. رعایت کردن چندین اصول ساده و مهم در کاشی کاری و توجه به این اصول بسیار حیاتی و مهم می باشد که به چند نکات مهم این اصول در ذیل اشاره می کنیم.

۱_ نوع محصول کاشی و سرامیک :

قبل از نصب کاشی و سرامیک، باید به این توجه داشت که محصول خریداری شده متناسب با محل مورد استفاده باشد، به عنوان مثال از کاشی دیواری برای فضایی که در معرض یخ زدگی قرار دارد و خارج ساختمان است با توجه به استحکام و مقاومت آن نباید استفاده کرد، همچنین در هنگام خرید به درجه کاشی و ابعاد آن که بر روی کارتن کاشی ها چاپ گردیده است دقت گردد و در صورت داشتن درجه متفاوت در کیفیت و شید رنگی و ابعاد مختلف، کاشی ها در محل های جداگانه چیدمان و نصب شوند.

۲_تراز بودن سطح :

قبل از اقدام به کاشی کاری و نصب کاشی باید سطح زیر آن کاملا مسطح و صاف باشد و زیرسازی شود و تراز یا قائمه بودن زوایا کنترل و نواقص و اشکالات آن رفع گردد.

کاشی کاری وموارد مهم نصب کاشی

 

۳_ ملات ماسه و سیمان :

در کاشی کاری که با دوغاب ریزی انجام می شود بهتر است برای قرار گرقتن کاشی و سرامیک روی سطوح از ماسه و سیمان استفاده شود و از کاهگل، گچ و خاک یا ملات دیگر استفاده نگردد. در کاشی های پرسلانی برای تضمین چسبیدن مناسب به سطح زیرین بهتر است از ملات و چسب مخصوص پرسلان استفاده گردد و در حمام و آشپزخانه ها و محیط هایی که مرطوب و در معرض آب هستند، از چسب های ضد آب استفاده شود. بهتر است در تهیه ملات از مصرف سیمان سفید خودداری شود اما در صورت استفاده باید به جای ماسه از پودر کوارتز یا همان سنگ شیشه استفاده کرد.

 

کاشی کاری وموارد مهم نصب کاشی

 

۴_بندکشی مناسب :

بندکشی مناسب یکی دیگر از نکاتی است که باید در کاشی کاری به آن توجه داشت که برای محصولات پولیش و برش داده شده باید بندها، حداقل ۱.۵ میلی متر از دیوار و ۲ میلی متر در کف در نظر گفته شود و کاملا تراز گردد که نصب آن نیز آسان باشد. در مورد محصولات بدون برش، رعایت عرض حداقل ۲.۵ میلی متر لازم است. به طور مثال عرض بند در کاشی کاری حوض و استخرها ۲ تا ۳ میلی مترمی باشد و باید به نحوی از ملات پر شود که ملات کاملا سطح پشت کاشی را بپوشاند.

دوغاب مصرف شده برای بندکشی بستگی به ابعاد و اندازه کاشی و سرامیک دارد و همواره بیشتر از حجم فضای خالی است، زیرا مقداری از دوغاب مصرفی برای کاشی کاری و سرامیک‌کاری باقی می ماند که پاک می شود و مصرف مجدد ندارد. در بندکشی می توان متناسب با رنگ کاشی و سرامیک از رنگ هایی استفاده کرد که به زیبایی آن بیفزاید.

۵_نصب کاشی و سرامیک :

قبل ازکاشی کاری و نصب، کاشی را در آب قرار می دهند اما نباید مدت زیادی در آب باشد که زنجاب شود، فقط کافی است کاشی را در آب فرو برده و به کار برد، پس از نصب سرامیک و گیرش ملات آن، سطح سرامیک را آب می زنند تا کاغذ روی آن جدا شود و پس از آن با دوغاب، درز آنها را پر می کنند. ممکن است سرامیک ها روی کاغذ نبوده و جدا باشند که در آن صورت نصب سرامیک، دانه دانه و با دقت بیشتری انجام می شود که در این حالت باید سطح به دست آمده کاملا صاف و یکنواخت باشد.

کاشی کاری وموارد مهم نصب کاشی

 

۶_شرایط نگهداری پس از نصب کاشی و سرامیک :

بعد از کاشی کاری و اتمام نصب کاشی و سرامیک، پاک کردن سطح آنها از مواد یا هرگونه چسب قبل از سفت شدن مهم می باشد که برای اینکار از پاک کننده های غیرسایشی و طبیعی به همراه آب گرم می توان استفاده کرد. بعد از نصب کاشی و سرامیک نباید تا چند روز روی آن ها ضربه مکانیکی وارد آید و بهتر است روی آن ها پوشانده شود و در صورت لزوم پس از گیرش اولیه ملات بندکشی، آب دادن سرامیک در چند نوبت به مقاومت بیشتر آن کمک می‌نماید.

 

 

شما میتوانید با مراجعه به سایت فروشگاه سرام پخش ، لوازم و ابزار آلات مورد نیاز خود را مشاهده و خریداری نمایید .


 

 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments