پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه تمیز کردن قرنیز

انواع-قرنیز-سرامیکی

نحوه تمیز کردن قرنیز

قرنیز نام قطعه‌ای است که با ارتفاع و قطع محدود به شکل نوار و یا باند در قسمت پایه دیوار و در نقطه تقاطع آن با کف ساختمان نصب می‌شود.

وجود قرنیز علاوه بر ایجاد زیبایی و ظرافت در بخش پایینی دیوار، موجب جلوگیری از نفوذپذیری رطوبت موجود در کف ساختمان به دیوار و طبله کردن آن و همچنین عدم برخورد اسباب و اثاثیه و سایر لوازم منزل و ایجاد آسیب بر دیوار خواهد شد.

امروزه با توسعه صنعت این قطعه با بهره‌گیری از مصالح متفاوت از جمله چوب، سنگ، پلاستیک، شیشه، استیل، PVC و MDF تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. هر جنس از قرنیز دارای روش نصب متفاوتی خواهد بود.

قرنیز-سرامیکی-سورن

 

برای خرید انواع قرنیز سرامیکی می توانید از طریق وب سایت سرام پخش اقدام کنید.

اهمیت تمیزکردن قرنیز

قرارگیری قرنیز در فضایی دور از دید، احتمالاً در هر بار فرایند شستشو موجب جاماندن این قطعه از نظر و در نهایت انجام نظافت بر روی آن خواهد شد.

 همین عدم رسیدگی مداوم موجب شده در مرور زمان از میزان زیبایی و حتی استحکام قرنیز کاسته شده و این قطعه کهنه و چرک‌مرد به نظر بیاید.

در ادامه این مقاله قصد داریم به ارائه چند روش ساده و کاربردی در جهت نظافت قرنیز اشاره کنیم اما پیش از آن به معرفی مدل‌های متداول این قطعه می‌پردازیم.

مشاهده و خرید آنلاین انواع قرنیز سرامیکی

روش‌های تمیزکردن قرنیز

با استفاده از محلول طبیعی سرکه و آب و استفاده از اسفنج قادر به تمیزکردن لکه‌های موجود بر روی سطح قرنیز سنگی خواهید بود

در صورت مشاهده انواع لک بر روی قرنیز چوبی، ابتدا به‌وسیله یک مسواک نرم به‌آرامی سطح و تمامی درزهای دور از دسترس قرنیز را پاک‌کرده سپس با استفاده از دستمال کاغذی مرطوب جرم‌های برخاسته از سطح قرنیز چوبی را به‌آسانی تمیز کنید. باید در نظافت قسمت‌های دارای انحنا نهایت دقت را به کار ببرید تا پاکیزگی کامل قرنیز تضمین شود و جرم و لکه بر روی سطح آن باقی نماند

در ادامه درصورتی‌که برخی جرم و لکه‌ها همچنان بر روی سطح قرنیز باقی‌مانده و به‌وسیله دستمال از بین نرفتند، برای تمیزکردن این کثیفی‌ها از یک مسواک نرم و ترجیحاً کمی مرطوب استفاده کنید. با ایجاد حرکتی آرام و مداوم بر روی سطح قرنیز جرم‌های باقیمانده نیز از بین خواهد رفت

برای تمیزکردن لکه‌های سیاه ناشی از برخورد اجسام داخل ساختمان با قرنیز، ابتدا مقداری متناسب با میزان لکه از محلول شیشه‌شوی و مایع ظرفشویی را بر روی نقطه موردنظر اسپری کرده و دو دقیقه زمان دهید. سپس با استفاده از مسواکی نرم بر روی سطح لکه کشیده و آن را از بین ببرید. باید توجه داشت از پاشیدن محلول بر روی سطح کف‌پوش جلوگیری کنید.

گاه وجود لکه‌های سیاه بر روی قرنیز ناشی از ایجاد آسیب و خط و خش بر روی سطح این قطعه است. در این صورت نیاز است با استفاده از مصالحی چون سمباده و یا رنگ به ترمیم نقطه موردنظر بپردازید. درصورتی‌که در اجرای این فرایند از مهارت کافی برخوردار نیستید توصیه می‌شود از انجام آن خودداری کنید.

تمیز-کردن-قرنیز-دیواری

سخن آخر

در این مقاله سعی شد با معرفی انواع قرنیز به ارائه روش‌هایی آسان و البته کاربردی در نظافت این قطعه ظریف در ساختمان بپردازیم.

 تجارب مفید شما در تمیزکردن انواع جنس قرنیز چه بوده است؟ روش‌های خود را با ما در سرام پخش به اشتراک بگذارید.

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments