پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش۲)

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش2)

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش۲)

مفهوم رفتار مصرف کننده چیست؟

رفتار مصرف کننده، یکی از موضوعات جدید در حوزه بازاریابی است. گرچه اولین کتاب در این مورد، در دهه ۱۹۶۰ تألیف شده ، اما سابقه آن به سال های پیشتر بر می گردد. به عنوان نمونه می توان به دهه ۱۹۵۰ اشاره کرد که ایده های فروید توسط بازاریابان مورداستفاده قرار گرفت.

رفتار مصرف کننده، موضوعی بحث برانگیز و چالشی است که در برگیرنده افراد و آنچه خرید می کنند، چرا و چگونگی خرید آنها، بازاریابی و آمیزه بازاریابی و بازار است. رفتار مصرف کننده، می تواند بعنوان تعامل پویای تأثیر و شناخت، رفتار و رخدادهای محیطی تعریف شود که بوسیله آن جنبه های مبادله زندگی هایشان، منتقل می شود.

حداقل سه ایدۀ مهم در این تعریف وجود دارد:

•  رفتار مصرف کننده، پویاست.
•  شامل تعامل بین تأثیر و شناخت رفتار و رخدادهای محیطی است.
•  شامل مبادله است.

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش2)

 

• رفتار مصرف کننده پویاست

اول اینکه، این تعریف بر این نکته تأکید دارد که رفتار مصرف کننده، پویاست. این یعنی که مصرف کنندگان فردی، گروه های مصرف کننده و جامعه تا حد زیادی همیشه و در همه حال در حال تغییر و تکامل هستند. همچنین این که تعمیم و عمومیت دادن رفتار مصرف کننده معمولاً محدود به دوره های خاصی از زمان، محصولات، افراد و گروههاست.  بنابراین هر کسب و کاری باید به این نکته توجه داشته باشد که اجرای تئوری های بازاریابی ممکن است تاثیر مثبتی بر جلب مصرف کننده نداشته باشد.

• رفتار مصرف کننده مستلزم تعاملات و تأثیرات متقابل

دومین نکته مهمی که در مفهوم رفتار مصرف کننده مورد توجه قرار می گیرد اینست که رفتار مصرف کننده نیاز به تعامل و تاثیر متقابل و شناخت شرایط محیطی دارد.

برای درک مصرف کنندگان و توسعه استراتژی های برتر بازاریابی باید بفهمیم و درک کنیم که فروش هر محصول و خدماتی به آنچه که مصرف کننده فکر می کند، احساس می کند و انجام می دهد؛ وابسته است.

تجزیه و تحلیل هر سه فاکتوری که به رفتار مصرف کننده تاثیرگزار است در درک و توسعه استراتژی های بازاریابی مفید و سودمند خواهد بود.

 

• رفتار مصرف کننده در اثر تعامل شکل می گیرد

نکته مهمی که در تعریف رفتار مصرف کننده مطرح می شود اینست که این امر مستلزم مبادله بین انسانهاست. در حقیقت، نقش بازاریابی ایجاد مبادلات با مصرف کنندگان بوسیله اولویت بندی و اجرای استراتژی های بازاریابی می باشد.

در آخر رفتار مصرف کننده را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

مجموعه فعالیت هایی که مستقیماً در جهت کسب، مصرف و دورانداختن کالاها و خدمات صورت می گیرد. این فعالیت ها شامل  فرآیندهای تصمیمی هستند که قبل و بعد از این اقدامات انجام می پذیرد.  رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین همواره به عنوان یک موضوع مهم بازاریابی مطرح بوده است.

اساس رفتار مصرف کننده بر طبق ۵ مرحله زیر است:

•  شناسایی مشکل
•  جستجوی اطلاعات
•  ارزیابی گزینه ها
•  تصمیم خرید
•  رفتار پس از خرید

در مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش سوم) سرام پخش به شخصیت مصرف کننده در هنگام خرید می پردازد.

 

 


جهت مطالعه دیگر بخش های این مقاله به لینک های زیر مراجعه کنید:

[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۱/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش اول)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۲/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش دوم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۳/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش سوم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۴/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=” (بخش چهارم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments