پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نصب سرامیک بنددار یا بدون بند؟

نصب سرامیک بنددار یا بدون بند؟

نصب سرامیک بنددار یا بدون بند؟

چرا سرامیک و کاشی توصیه میشود بند دار نصب شود؟

هر جسمی دارای ضریب انبساط حرارتی می باشد که با ابعاد آن رابطه مستقیم دارد.

نصب سرامیک بنددار یا بدون بند؟ | این اصل فیزیک لازم است با رعایت بند در چیدمان سرامیک و سنگ در کف سازی، دیواره ها و نمای ساختمان ها و به خصوص در فضای خارجی که تغییرات دما بالا بوده و یا در کف هایی که از سیستم گرمایش از کف استفاده می نمایند، بصورت ویژه، ملاحظه شود.

چرا که اگرسرامیک و یا سنگ فضای کافی برای تخلیه انبساط بر اثر تغییرات دمایی را نداشته باشند، افزایش طول آنها موجب ایجاد ترک و شکنندگی در سطح و یا حتی جدا شدن آن از سطح زیرین می شود.

برای جلو گیری از این اتفاق لازم است چیدمان سرامیک ها و یا سنگ با بندی به ضخامت حد اقل ۲ یا ۳ میلیمتر اجرا شوند.

همچنین در تقاطع پوشش کف با دیوار و ستون ها نیز رعایت و استفاده از بند ضرورت دارد.

این بندها بهتر است توسط مواد بندکشی مناسب برای هر کاربری و با خاصیت انعطاف پذیری پر شوند، که فضای مناسب برای تخلیه افزایش طول ناشی از انبساط را ایجاد نماید.

نکته ی دیگری که بر اهمیت رعایت بند مابین سرامیک ها می افزاید وجود تلورانس مثبت و منفی اندک در ابعاد سرامیک ها است، همه استاندارد ها صحت و مقبولیت یک کالا را طبق یک بازه مثبت و منفی اعلام می دارند که در استاندارد های سرامیک نیز بدین شکل می باشند.

فارق از کارخانه و کشور تولیدکننده سرامیک (ایتالیا، اسپانیا، چین و ایران) وقتی کالایی درجه یک اعلام می شود، ابعاد سرامیک ها طبق یک استاندارد مشخص ( عمدتاً استاندارد EN14411 اروپا) کنترل شده و درجه بندی می شوند.

این استاندارد برای ابعاد درجه یک بازه ای بسته به طول و عرض هر سرامیک معرفی می نماید که وقتی دو سرامیک درجه یک که از نظر استاندارد پذیرفته شده اند، بدون بند در کنار هم قرار بگیرند، باز هم یک فضای خالی حتی کمتر از یک میلیمتر ممکن است بین آنها باقی بماند، که بدلیل عرض کم آن هیچ وقت حتی با دوغاب ریزی امکان پرشدن آن وجود ندارند.

این فضای باقی مانده مکان مناسبی برای رشد قارچ و باکتری خواهد شد.

بر این اساس ایجاد یک بند مناسب، همه این تلورانس های ابعادی را پوشش داده و همچنین فضای مناسبی مابین سرامیک ها جهت پر نمودن آن با مواد بند کشی متناسب با کاربری فضا، ایجاد می نماید.

این خصوصیت در فضاهای بهداشتی مانند مراکز بیمارستانی و اتاق های عمل که بهداشتی بودن آنها حائض اهمیت است ضرورت بیشتری پیدا می کند که عمده مشاورین در نقشه های فاز ۲ بر این موضوع تاکید می نمایند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]نصب سرامیک بنددار یا بدون بند؟


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments