پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های آنتی باکتریال

کاشی های آنتی باکتریال

کاشی های آنتی باکتریال

 کاشی و سرامیک ضد باکتری

با استفاده از کاشی های آنتی باکتریال می توان بهداشت محیط را ارتقا بخشید.

کاشی سرامیک آنتی باکتریال | کاشی های آنتی باکتریال نیازی به ضد عفونی کردن دوره ای ندارد و به استمرار باکتری های مضر را از بین می برد. خاصیت آنتی باکتریال این کاشی و سرامیک دائمی است و حتی در تاریکی مطلق و بدون نیاز به تابش اشعه ماورای بنفش به صورت خودکار و مستمر خاصیت میکروب کشی خود را حفظ می کند. استفاده از این کاشی ها برای دیوار و کف مراکز بهداشتی و درمانی ، بخش های مراقبت ویژه ، بخش های عفونی ، هتل ها ، مهد کودکها ، مدارس و در اماکن عمومی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه‌ها و کارخانجات فراورده‌های غذایی و بسیاری از مراکز دیگر که تردد در آن مراکز جریان دارد ، توصیه میشود.پوشش‌های آنتی‌باکتریال از تشکیل باکتری‌ها، رشد جلبک‌ها و میکروب‌ها روی سطح جلوگیری می‌کنند.

 

کاشی های آنتی باکتریال

کاشی های آنتی باکتریال قابل استفاده در حمام، بیمارستانها و استخرهاست و مانع از ایجاد بیوفیلم و رشد کپک ، باکتریها و قارچها می شود. علاوه بر آن نصب این محصول در استخرها، استفاده از مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده را به حداقل می رساند؛ چراکه آب در طولانی مدت به صورت تصفیه شده و استریل باقی می ماند. گروه تحقیق، توقف رشد باکتری ها و قارچ ها، مقاوم به سایش و خوردگی، مقاوم در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی، مقاوم به مواد شوینده، عدم تغییر در میکرو ارگانیسم ها و کم بودن حساسیت و اثرات جانبی را از دیگر مزایای کاشی های آنتی باکتریال تولید شده ذکر کرد.

کاشی های آنتی باکتریال

پوشش‌های آنتی‌باکتریال در صنعت کاشی

نانو ذرات نقره، یکی از پر کاربردترین ذرات در حوزه نانو فناوری هستند که به دلیل داشتن خصوصیات ضد میکروبی مشهور بوده و به عنوان یک کاتالیست قادرند بیش از ۶۵۰ گونه باکتری، ویروس و قارچ را نابود سازند. نقره در ابعاد بزرگتر، فلزی با خاصیت واکنش دهی کم می‌باشد، ولی زمانی که به ابعاد کوچک در حد نانومتر تبدیل می‌شود خاصیت میکروب کشی آن بیش از ۹۹ درصد افزایش می‌یابد.

با به کار گیری پوشش‌های آنتی‌باکتریال و خود تمیز شونده در کاشی، سرامیک و سنگ و استفاده از آن‌ها در اماکن عمومی نظیر بیمارستان‌ها، از انتشار و انتقال باکتری‌های بیماری‌زا ممانعت به عمل آمده و به این ترتیب علاوه بر پیشگیری، از شیوع بیماری در بین افراد جلوگیری می‌شود. همچنین با استفاده از نانو پوشش‌های آنتی‌باکتریال ویژگی ضد باکتری ذاتی در سطوح ایجاد می‌شود که با شست و شو یا مواد شوینده از بین نمی‌روند.

کاشی‌های سرامیکی دارای پایداری شیمیایی و ظاهری بالایی هستند و به همین دلیل به طور گسترده‌ای در محیط‌های مختلف مانند محیط‌های بیمارستانی و خانگی استفاده می‌شوند. متاسفانه کاشی‌های سرامیکی به خودی خود دارای خاصیت آنتی‌باکتریال نبوده و میکرو ارگانیسم‌ها به راحتی و به خصوص در محیط‌های مرطوب روی سطح آن تکثیر می‌شوند. حضور و تکثیر میکرو ارگانیسم‌ها روی سطح کاشی، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.
علاوه بر نانو ذرات نقره، نانو ذرات اکسید روی (ZnO)، اکسید مس (CuO)، اکسید آلومینیوم (Al2O3)، دی اکسید تیتانیوم (TiO2) و اکسید نیکل (NiO) دارای خاصیت ضد میکروبی قوی در برابر باکتری‌های گوناگون می‌باشند.

نانو ذرات آنتی‌باکتریال، سازگار با محیط زیست و برای بدن انسان بی‌ضرر هستند. بنابراین این نانو ذرات در لعاب کاشی و سرویس‌های بهداشتی،خاصیت آنتی باکتریال دائمی در سطوح کاشی ایجاد می‌شود.
کاشی های آنتی باکتریال

عملکرد ضد باکتری نانو ذرات نقره

ویژگی ضد باکتری بودن نقره به علت انتشار آرام و آهسته، اما مداوم یون‌های نقره است. نسبت سطح به حجم بسیار بالای نانوذرات نقره سبب می‌شود که یون‌ها به سهولت منتشر شده و با سرعت بیشتر و به شکل موثرتری میکروب‌ها را بکشند. نانو ذرات نقره در مسیر ماده مغذی سلول انقطاع ایجاد کرده و سبب می‌شوند که دیواره و غشا سلولی میکروب‌ها سست و ناپایدار گردد که این ناپایداری غشای سلولی به معنی مرگ زودرس میکروب خواهد بود. به این ترتیب، بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی، میکروب‌ها را به شکل موثری از بین می‌برد.

 

مزایای استفاده از فناوری نانو در صنعت کاشی و سرامیک

• کاهش استفاده از مواد شوینده برای تمیزسازی سطح تا ۷۰%
• کاهش هزینه‌های پاکسازی و ضد عفونی کردن محیطی
• کاهش دوره‌های پاکسازی
• کاهش آلودگی‌های محیط و محافظت سطوح از تاثیر نم و کثیفی
• سهولت در تمیز کردن لکه‌های سخت مانند سیلیکون، چربی و روغن با استفاده از آب
• جلوگیری از رشد و گسترش کپک، جلبک و مشابه آن‌ها در محیط‌های بیمارستانی، حمام و سرویش بهداشتی
• کاهش سایش و فرسایش سطح
• بی خطر و سازگار بودن مواد با محیط زیست

 

تولیدات کارخانه امرتات سرام آنتی باکتریال می باشد ، و شما با مراجعه به سایت سرام پخش می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.


 

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments