پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مروری بر کاشی تراورتن

مروری بر کاشی تراورتن

مروری بر کاشی تراورتن | تراورتن نوعی سنگ آهک است که در اطراف رسوبات معدنی شکل می گیرد. تراورتن تنها با استخراج معادن سنگ آهک و برش سنگ های بلوکی در قطعات کوچکتر به دست می­آید. نتیجه این فرآیند، یک کاشی با طرح های رگه دار و پیچیده است. این طرح های منحصر به فرد تنها در طبیعت یافت می­شود. تراورتن با داشتن این مزیت بزرگ، یک انتخاب محبوب برای فضای داخلی یا خارجی است.

از تراورتن به عنوان یک ماده کفپوش استفاده می­گردد و در انواع مختلف رنگ های با تناژ سرد، از جمله تناژ قهوه­ای، زنگاری و رنگ های بژ استفاده می شود. تراورتن مانند تمام سنگ های طبیعی، نیازهایی به نگهداری و تعمیرات خاص است بنابراین استفاده از آن برای همه مکان ها مناسب نیست. اگر تراورتن به­درستی نصب و از آن نگه­داری شود، می تواند ترکیب منحصر به فردی از زیبایی های کوهستان را به فضای داخلی اضافه کند.

مزایای کاشی تراورتن کفپوش

قدرت، و کیفیتِ بلند مدت از ویژگی های اصلی سنگ تراورتن است. تعدادی دیگر از ویژگی­های این سنگ طبیعی عبارتند از:

شیک بودن:

تراورتن یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که تا به حال وجود داشته است. انتخاب و نصب آن به عنوان کفپوش می تواند احساس قدمت و اعتبار را به محیط اضافه کند. همچنین، انرژی ذاتی غالب در تراورتن، نگاه­ها را به طرح های ظریف و پیچیدهِ خود جلب می کند. گویی این سنگ ،یک تابلوی هنری از طبیعت و هر قطعه کاشی، یک قسمت از پازل زمین است.

تأثیر زیاد:

یکی دیگر از ویژگی­های سبک تراورتن، این است که هم قدرت منحصر به فرد سنگ طبیعی را دارد و در عین حال اعتبار و پرستیژِ محیط را هم حفظ می­کند. این کاشی ها در رنگ های قهوه ای، خاکستری و رنگ نارنجی کم­رنگ، در صورت نصب به عنوان کفپوش برای محیط می تواند یک فضای دراماتیک را تولید کند.

طول عمر:

کاشی­های سخت مانند تراورتن ساخته شده اند تا ضربات را بدون خسارت، ترک و یا خراش­ها ایجاد تحمل کنند. با گذشت زمان، یک تغییر فرسایش دهنده می­تواند رخ دهد، اما با توجه به طبیعی و منحصر به فرد بودن هر قطعه کاشی تراورتن، این امر نه تنها باعث زنگ زدگی نمی­شود بلکه معماری باستانی را به تصویر می­کشد. با وجود مواد جلادهنده در کاشی های مصنوعی، احتمال بیشتری برای خراش وجود دارد، در حالی که کاشی های طبیعی با مقاومت بیشتری نسبت به آسیب و ضایعات رو­به­رو هستند.

کیفیتِ بلند­مدت:

مراقبت و نگه­داری منظم از کاشی تراورتن مورد نیاز است، مخصوصا زمانی که از کاشی به عنوان کفپوش استفاده می­شود. طول عمر این کاشی ممکن است برای چندین دهه قابل مصرف باشند.

تاثیری که براثر مرورِ زمان در طی این سالیان اتفاق می­افتد، اغلب جذاب است، اما اگر می خواهید، می توانید با استفاده از یکسری تعمیرات دوره ای از عامل زنگ زدن آن جلوگیری کنید.

سهولت تعمیر:

از آنجا که تراورتن به اندازه قالب های کاشی درمی­آید، هنگامی که یک قطعه خاص شکسته می شود، می توان آن را برداشته و جایگزین کرد. اگر شما در فکر خرید این کاشی هستید، حتما چند کاشی اضافی را برای تعمیرات  نگه دارید.

معایب کفپوش تراورتن

دوام تراورتن وابسته به نحوه درست نگه­داری و مراقبت از آن دارد و نصب آن از سایر انواع کفپوش سخت تر است:

تعمیر و نگهداری پیچیده:

این کاشیها جامد، قوی و با دوام هستند در حالیکه آنها نیز در سطوح میکروسکوپیک منافذ دارند که می تواند مایعات و عوامل رنگدانه ریخته شده را به داخل ماده هدایت کند. خوشبختانه، این مشکل را می توان با استفاده از یک لایه محافظت کننده (سیلر) نفوذ پذیر و سپس سیلر سطحی حل شود. این راه حل دو مرحله ای برای جلوگیری از نفوذ آب باید در طول فرآیند نصب، و سپس به صورت دوره ای در طول استفاده از کاشی،اعمال شود. اگر میخواهید براق بودن سطح کاشی را حفظ کنید، باید این کار را انجام دهید.

سنگین بودن:

کاشی های تراورتن معمولا سنگین هستند و این باعث مشکلات در حین نصب و وقت گیربودن شود. معمولا بهتر است نصب آن را به کاشی­کار های حرفه ای بسپارید. وزن کفپوش نیز نگرانی در مورد ساختار کف خانه را ایجاد می­کندکه باید به اندازه کافی قوی و سفت و سخت برای تحمل این سنگینی باشد و در طول زمان بدون انحنا یا خم شدن بیش از حد باقی بماند.

هزینه:

تراورتن به دلیل فرآیند تولید، می تواند تا حدودی گران باشد، اما تنوع آن در محدوده وسیعی از گزینه های سنگ طبیعی چه از نظر رنگ و چه از نظر کیفیت قرار دارد. اما از نظر قیمت در بازه­ی بالای محدوده وسیع کاشی ها قرار دارد. علاوه بر هزینه کاشی، هزینه های مواد نصب شده، از جمله چسب و درز و همچنین کاشی­کار حرفه ای وجود دارد.

سرد شدن:

مانند بسیاری از مواد جامد سنگ، کف تراورتن به خوبی حفظ حرارت می کند، اما همچنان سرد است. در صبح های سرد، کف می تواند به راحتی در پاهای برهنه سرد شود. شما می توانید این مشکل را با قالیچه های کوچکی که در محل­های مورد نیاز قرار گرفته اند به حداقل برسانید. این نکته را در نظر داشته باشیدکه کاشی تراورتن یک گزینه مناسب برای کفپوش بر روی سیستم های گرمایش از کف به شمار می­آید. هنگامی که کاشی گرم می شود یک جریان هدایت عالی (به جای یک عایق) از گرما برای گرم کردن اتاق است.

مروری بر کاشی تراورتن مروری بر کاشی تراورتن مروری بر کاشی تراورتن


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments