پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

روش نصب سرامیک پرسلان نما

روش نصب سراميك پرسلان نما

روش نصب سرامیک پرسلان نما

مقدمه :

روش نصب سرامیک پرسلان نما | در سال های اخیر با توجه به شیب تند افزایش روز افزون قیمت حامل های انرژی در کل جهان و ایران، نگاهی جدید به صرفه جویی در مصرف انرژی و به عبارتی صحیح تر بهینه سازی مصرف سوخت حاکم شده است.

درچنین فضایی بود که شرکت کاشی پارس با همکاری شرکت اسپانیایی ( MASA SYSTEM ) و شرکتهای داخلیکه در این زمینه متخصص بوده و با درک کامل از چنین شیوه هایی خود را به رعایت کلیه اصول فنی و اجرایی آن پایبند دانسته و با توجه به سوابق و تجارب عملی خود در این زمینه و ایجاد روابط کاری تنگاتنگ با بهترین شرکتهای اروپایی فعال در این بخش، اقدام به فعالیت در زمینه طراحی و نصب نما ، و همچنین تامین قطعات و لوازم مورد نیاز این نموده است.

همین شناخت کامل علمی و پایبندی به اصول مهندسی و اجرایی و درایت و اهتمام مدیران و مسؤلین شرکت کاشی پارس به تولید

کاشی پرسلانی مرغوب با ارائه خدمات فنی و مهندسی درخور محصولات جدید خود که پیشتاز در صنعت سرامیک کشور می باشند را بر آن داشت تا تحت روابطی تعریف شده همکاری و مشارکت گسترده ای را با مشتریان داشته و در جهت بالا بردن کیفیت و دقت نصب کاشی در این راه ، همواره خود را به آخرین دانش روز و تجهیزات مورد نیاز تجهیز نمایند.

روش نصب سرامیک پرسلان نما پارس میداس در دو بخش کاربردی:
بخش اول نصب کاشی پرسلان در نمای ساختمان
بخش دوم نصب کاشی پرسلان در کف داخل و خارج ساختمان
بخش اول:
روش نصب سرامیک پرسلان نما پارس میداس در نمای ساختمان به روشهای پنهان و مشهود:
طراحی کاشی و نما :
معمار جهان هستی آن را به زیبایی آفرید و ما معتقدیم که انسان که قرار است خلیفه خدا در زمین باشد لایق دریافت زیبایی است پس مشتریان خود را درخور طرح هایی بدیع و زیبا می دانیم و این امر با دراختیار گرفتن طراحان مجرب برای ما مقدور گشته است. در این زمینه شرکت کاشی پارس با بهره گیری از ماشین های چاپ دیجیتال و برنامه های نرم افزاری مرتبط به همراه کاربران ماهر این برنامه ها، اقدام به ارایه طرح های کاشی نما و کف متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان می نماید.

محاسبات ایستایی :
با کمک مهندسین مجرب و در پوشش قرارداد همکاری با شرکت های داخلی و خارجی،توانایی محاسبات ایستایی نمای هر ساختمانی را بدون در نظر گرفتن سطح پیچیدگی آن را دارا می باشیم. در این رابطه کتابچه محاسبات ایستایی نما را براساس درخواست مشتری و منطبق با حد استحکامی که ساختمان خود را در مقابله با زلزله طراحی کرده است،توسط شرکت همکار ایرانی و اروپایی فوق الذکر تهیه و ارائه می نماییم.

مطالعات اولیه برای تهیه پیشنهاد و تحلیل سازه نمای خشک همراه با گردش جریان هوا انجام می گیرد. اساس این محاسبات بر پایه سیستم ایستایی و قوانین حاکم بر ساختمان سازی کشور می باشد.

ما تمامی امکانات ساختاری و الزامات ایستایی را در نظر گرفته و راه حل های توسعه یافته جامع ساختاری پروژه را بکار گمارده و همه را بر پایه امکانات موجود در کشور استوار ساخته ایم.

نقشه اجرایی :
نقشه های اجرایی براساس محاسبات ایستایی، مجموعه کاملی از پلان طبقات و نقشه نما و مقاطع عمودی از هر پروژه را آماده و نقشه های اجرایی و کارگاهی را تهیه و به قسمت نصب پیمانکار ارائه می نماییم.

ساخت و تأمین قطعات :
کلیه قطعات و لوازم مورد نیاز اجرای پروژه یا توسط شرکت طراحی و با اعمال تمامی استاندارد های روز دنیا در مراحل مختلف تولید ساخته شده و در مواردی که ساخت آنها برای شرکت اقتصادی نبوده و یا تکنولوژی و امکانات ویژه ای که خارج از حدود وظایف و اهداف شرکت می باشد را نیاز داشته باشد، مستقیماً توسط شرکت از منابع معتبر خارجی تهیه و ارائه می گردد تا بتوانیم به مشتری خود با خاطری آسوده، ایمنی و آسایش را ارائه و هدیه دهیم.

نصب :
براساس نقشه های اجرایی و کارگاهی توضیح داده شده در بالا و با توجه به دیگر پروژه های در دست اجرا، پیمانکار نصب برنامه زمانبندی اجرایی خود را تهیه و به مشتری ارائه می دهد. منطبق با برنامه زمانبندی تهیه شده تمامی امور اجرایی نصب نمای پروژه با رعایت کلیه اصول مهندسی توسط تیم های مجرب نصب پیمانکار اجرا می گردد.

در این روش ابتدا با استفاده از یک ساختار پروفیل های آلومینیومی شرایط را برای نصب قطعات آماده کرده و سپس قطعات را بر روی این شبکه به روش تماما مکانیکی وبا استفاده از “براکتها ” آویزان (یا مهار) می نمایند . جزئیات کامل این روش از شرکت اسپانیایی “ماسا سیستم ” اخذ و تقسیم بندی های آن به تفصیل در تصاویر بعدی آمده است.

در این روش نصب، امکان حرکت جریان هوا مابین دیوار و نمای بیرونی فراهم است از این رو به آن نمای تنفس کننده گفته می شود.

نما با سازه خشک به همراه گردش جریان هوا :
نمای تنفس کننده چیست ؟
اگر بتوانیم لایه ای از هوا را همواره بین دیوار ساختمان و اسلبهای پرسلانی , که عایق خوبی است ( به صورت در جریان) داشته باشیم , با توجه به ضریب بسیار پایین انتقال حرارت هوا, توانسته ایم عایق مناسبی را ایجاد کنیم که از افت دمای ساختمان و انتشار آن به محیط بیرون در زمستان و بر عکس جلوگیری می کند.

با توجه به اینکه هوا سیال است و هوای گرم به سمت بالا حرکت میکند , این پدیده را نوعی تنفس می نامیم .این امر به ما کمک می کند که از انتقال صدای محیط بیرون به داخل ساختمان نیز جلو گیری گردد.

چون انتقال صدا از طریقه ارتعاش انجام میشود و میزان لایه هوا فرساینده ارتعاش است.

از این روش حتی جهت جلوگیری از نشت رطوبت از محیط بیرون به داخل ساختمان و بر عکس نیز استفاده می شود.

در سالهای اخیر بیشتر آثار معماری گیرا و جالب توجه با مواد مرسوم قدیمی مانند سنگ طبیعی، چوب، پانلهای پرسلان، پلاستیک و مواد فلزی توسط معماران حرفه ای شناخته شده اجرا شده اند. در مقایسه با نصب مستقیم پوشش نما بر روی جداره سازه، فوائد نمای همراه با جریان هوا عبارتند از:

  • کاهش ریسک ترک خوردن، جداشدن و افتادن
  • کاربری ساده
  • نگهداری ارزان
  • محافظت جداره سازه در مقابل عوامل جوی
  • کاهش مصرف انرژی
  • حذف نفوذ سرما
  • سرعت در زمان نصب
  • سبک کردن وزن ساختمان و بالا بردن مقاومت در مقابل زلزله
  • لایه های نما به همراه جریان گردش هوا

اجزای تشکیل دهنده سیستم نما به همراه گردش جریان هوا عبارتند از:

  • جداره خارجی سازه
  • لایه صاف کننده
  • لایه عایق
  • لایه جریان هوا ( محفظه)
  • سیستم نصب
  • لایه پوشش نما
  • سیستم بندها

لایه جریان هوا ( محفظه):
لایه جریان هوا، فضایی با ضخامت ۳ تا ۵ سانتی متر بین عایق و پوشش نما می باشد. از آنجا که ابعاد این لایه هوا ست که گردش درست هوا و پدیده دودکش ( بالا رفتن هوای گرم ) را تضمین میکند لذا اندازه آن مهم می باشد.

وجود محفظه فوائد بی چون و چرایی نظیر:
تبخیر آب انباشته شده در مصالح ساختمانی در طی دوره ساخت و ساز
حذف آب تبخیری در داخل ساختمان در طی فصل زمستان
سردکردن پوسته خارجی ساختمان در فصل تابستان به دلیل حرکت به سمت بالای هوا
کاهش جریان حرارت از خارج به داخل ساختمان در فصل تابستان
ممانعت از فرار حرارت از داخل به خارج به واسطه فقدان نفوذ سرما
کارکرد نمای خشک همراه با گردش جریان هوا
سیستم نصب:
این سیستم از مجموعه کاملی از اجزا با عملکردی استاتیکی جهت اتصال پوشش خارجی نما به سازه بنا و نهایتا جهت تحمل بارهای وارده و بالاخص نیروی باد ساخته شده است.

سیستم نصب می تواند از اجزای زیر تشکیل شده باشد:

  • قلابهای قرارداده شده در نقاطی معین (اتصال دهنده موضعی)
  • یک سازه (اتصال دهنده گسترده )
لایه پوشش نما:

عملکرد لایه پوشش نما حفاظت از ساختمان در مقابل عوامل جوی و همچنین نمایانگر یک نقطه نظر معماری است.

مواد پوشش دهنده باید به نیازهای زیر پاسخگو باشد:

  • مقاومت بالا در برابر شوکهای حرارتی و مکانیکی (استحکاک در مقابل ضربه، مقاومت در برابر تغییرات درجه حرارت و غیره)
  • نفوذ ناپذیری در مقابل آب
  • غیر قابل اشتعال
  • عدم تغییر فیزیکی و زیبایی ظاهری در طی زمان
  • افزایش مقاومت در برابر زلزله
  • مقاومت در برابر باد (فشاری و یا کششی)
  • قابلیت تعویض اجزا
  • نگهداری

سیستم بندها:
بند چیزی نیست جز فضایی که پیرامون تکه های پوشش نما را تفکیک میکند و وظیفه خاص اجازه حرکت آزاد تکه های پوشش نما حاصله از تغییر درجه حرارت یا نشست بار ساختمان یا مکانیزم های نصب را دارد. بندها میتوانند باز یا بسته شوند.

بندهای بسته:
بندهای بسته آنهایی هستند کاشی ها را در فاصله فقط ۲ تا ۳ میلی متری از یکدیگر قرار داده و اجازه حرکت را به تکه های پوشش نما می دهند.

بندهای باز:

بندهای باز آنهایی هستند که اجازه حرکت بیشتری را به تکه های پوشش نما می دهند بطوریکه حداقل در فاصله ۶ تا ۷ میلی متری از یکدیگر قرار گرفته اند. این نوع بند استفاده از تکه های پوشش نما در سایز متوسط و بزرگ را مجاز می سازد.

روش-نصب-سرامیک-پرسلان-نما

طریقه نصب پانل پرسلان پارس در نمای ساختمان

نصب پنهان توسط گیره
در روش ابزارنصب پنهان , همانطور که از نام آن مشخص است قادر به دیدن ابزار نصب نیستیم . در این روش ابتدا استاد ها نصب شده سپس پروفیلهای عمودی روی استاد ها نصب می شوند. پس از آن پروفیل های عرضی روی آنها نصب شده و شبکه را شکل می دهند.

کلیپ ها یا قطعات نگه دارنده در این جا کاربرد نداشته و بجای آنها از براکت ها استفاده میشود . براکتها روی اسلب ها قرار گرفته و به اصطلاح پیچ و رول پلاک میشوند. تنظیمات فواصل با کمک قطعات تکمیلی براکت ها در این روش تماما روی شبکه انجام شده و پس از نصب تقریبا اختیاری در زمینه باز تنظیم نداریم . در انتهای کار قطعات اسلب پرسلان (که قبلا براکت ها روی آنها سوار شده اند ) روی شبکه سوار( یا آویزان ) شده و وزن هر قطعه با کمک براکتهای نصب شده روی آن به صورت منفرد و مجزا به شبکه منتقل میشود. در ادامه تصاویر مربوط ارائه شده است.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] روش نصب سرامیک پرسلان نما

سیستم اتصال با گیره مشهود با قابلیت تراز در جهت عمودی و افقی:

در روش ابزار نصب مشهود , همانطور که از نام آن مشخص است قادر به دیدن بخشی از قسمتهای ابزار نصب هستیم . همانطور که در تصاویر زیر مشخص شده است ابتدا استاد ها نصب شده و سپس پروفیلهای عمودی روی استاد ها نصب می شوند . سپس کلیپ ها یا قطعات نگه دارنده روی پروفیل ها قرار گرفته و تنظیمات فواصل روی آنها انجام می شود . در انتها قطعات اصلی روی این کلیپ ها سوار شده و وزن هر قطعه با قرار گرفتن روی کلیپ پایینی منتقل شده وگشتاور آن با کلیپ بالایی کنترل می شود. در این روش بخش کوچکی از کلیپ ها از مقابل تشخیص داده می شود . در این صورت قطعات پرسلان حتی پس از نصب به راحتی قابلیت رگلاژ محور عرضی را دارند و در محور عمودی به سختی قابل تغییر هستند . اگر بند ها را به اندازه کافی در نظر بگیریم امکان تعویض یک قطعه پس از نصب فراهم میشود فاصله اسلب تا دیوار در این روش حداقل ۸۰ میلیمتر است . هزینه نصب پرسلان با این روش بسته به سایز کاشی بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در هر متر مربع می باشد.

تصویر سینما آزادی

سینما آزادی در ۱۰ طبقه و با حدود ۷۰۰ متر مربع نما ، بالغ بر ۳۵۰۰ مترمربع پوشیده از انواع محصولات زیبای پرسلانی کاشی پارس واقع در ضلع شمال شرقی تقاطع خیابانهای شهید بهشتی و خالد اسلامبولی یکی از معروف ترین و ارزنده ترین آدرس های نمایش محصولات شرکت کاشی پارس با روش سنتی ملات واسکوپ است .

بخش دوم: نصب کاشی پرسلان در کف داخل و خارج ساختمان:
نسل سوم کاشیهای کف و دیوار به کاشیهای پرسلانی تعلق دارد که مناسب نصب بر روی کف و دیوار و نمای ساختمان میباشند.

کاشیهای پرسلانی بدلیل جذب آب بسیار پایین و فرایند تولید خاص و منحصربهفرد از استحکام بالایی برخوردار بوده و به نوعی میتوان آنها را سنگ مصنوعی نامید. تنوع تولید در ابعاد و طرح باعث گرایش استفاده مصرف کنندگان از این محصول ساختمانی شده است. امروزه درمیان محصولات رایج جهت پوشش سطوح وسیع، کاشی پرسلانی به عنوان یک کاشی بدون لعاب و یا لعابدار باپخت دمابالا وتخلخل پایین وجذب آب کمتراز ۵/. درصدازاهمیت بالایی برخورداربوده وحجم تولید آن نیز روزبروز بیشتر میشود.

پرسلان محصولی یکنواخت با رنگ بعد از پخت سفید و متراکم می باشد که از مواد موجود در طبیعت که در شرایط خاص تحت فشار بالا شکل گرفته و در درجه حرارت بالا تولید می شود.پرسلان جایگزینی زیبا و ارزنده با برترین خصوصیات یک پوشش مورد استفاده در نما و کف ساختمان ها می باشد، همچنین این محصول جدیدترین تکنولوژِی صنعت سرامیک در حال حاضر می باشد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] روش نصب سرامیک پرسلان نما روش نصب سرامیک پرسلان نما

ویژگی های پرسلان:
استحکام خمشی بالا (دو تا سه برار سنگ های گرانیتی)، جذب آب پایین تا کمتر از ۰/۵ درصد و مقاومت در مقابل یخبندان ( غیر قابل نفوذ در قیاس با سنگ)، مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت در برابر لک پذیری ( مواد شوینده و پاک کننده اسیدها و بازها)، مقاومت سایش بالا ( عمر طولانی و درخشش زیاد)، سختی سطحی بالا ( عدم خراش سطحی و حفظ زیبایی) ثبات رنگ در مقابل نور خورشید ( که ناشی از عدم تاثیر اشعه بر ساختار آن است که در سنگ های طبیعی دیده نمی شود.)، قابلیت تولید در سایزهای مختلف ، وجود طرح ها و رنگ های بدیع و بیکران، قابلیت نصب بوسیله نصب خشک در نما ، ضد حریق بودن ( نسبت به آتش مقاوم است و در برابر حرارت تغییر ساختار نمی دهد).

روشهای نصب کاشی پرسلان در کف ساختمان

استفاده از چسب
استفاده از ملات همراه با بند کشی
استفاده از چسب سرامیک پودری با خصوصیات ویژه سبب تسریع در اجرا و اقتصادی شدن عملیات اجرا خواهد شد. این چسب بر پایه سیمان تولید میشود و در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم میباشد مواد موجود در چسب کاشی و سرامیک پودری قدرت انعطاف پذیری زیادی به آن خواهد داد و ضمناً باعث چسبندگی بیشتر میشود. چسب سرامیک پودری به راحتی با آب مخلوط میشود و پس از خشک شدن در برابر آب، رطوبت، سرما و گرما پایدار و بادوام است. از خصوصیات ویژه دیگر آن چسبندگی خوب به مصالح ساختمان، کاهش بار مرده ساختمان و کاربرد بسیار آسان آن است.

کاربردها :
چسباندن سرامیک بر روی سطوح سنگی موزاییک و سیمانی .
نصب قرنیزهای سنگی .
انجام کارهای ظریف و دقیق که نیاز به چسبندگی بالا و مقاومت زیاددارد .
زیرسازی سطوح ناهموار و مستحکم .

مزایا:
قدرت چسبندگی بالا
قابل استفاده برروی سطوح افقی و عمودی
سهولت استفاده و کارآیی بالا
سبک بودن
ضد آب و غیر سمی
مقاومت کافی در مقابل لغزش
قابل اجرا روی بتن , سیمان , ملات آهک

میزان مصرف:
میزان مصرف چسب سرامیک پودری بستگی کامل به سطح زیرکار و سرامیک موجود دارد. در حالت استاندارد سطح به ازاء هر متر مربع ۲/۵ الی ۳/۵ کیلوگرم پودر چسب سرامیک مصرف میشود.

نحوه مصرف: بعد از تمیز و آماده کردن زیرسازی باید دو پیمانه حجمی از پودر را با تقریباً یک و نیم پیمانه حجمی از آب مخلوط کرد تا خمیری همگن بدست آید. مخلوط باید به مدت ۱۵ دقیقه کاملاً مخلوط شود و سپس آن را بوسیله ماله شانهدار مصرف نمود در صورت افزایش مقاومت میتوان مقداری از چسب بتن استفاده نمود. سرامیکها بایستی در مدت ۱۰ دقیقه بر روی ملات خمیری نصب گردند و بعد از ۲۴ ساعت که به استحکام نهایی خود رسیدند میتوان بندکشی کرد. برای ملاتهای ضخیم میتوان مقداری سیمان و خاک سنگ درمخلوط چسب سرامیک اضافه شود. برای دیوار و داخل استخر حتماً بین ۷ تا ۱۰ درصد وزن سرامیک از چسب بتن آببندی استفاده شود

نکات نصب کاشی به روش چسبی

روش چسبی یکی از روشهای نصب کاشی و سرامیک بر کف و بدنه میباشد که در سالهای اخیر زیاد مورد استفاده قرار می گیرد با این نکته که حدود ۸۰ درصد از بازسازی های منازل و حدود ۱۰ درصد از ساختمان های نوساز در ایران از چسب برای نصب کاشی و سرامیک استفاده می کنند و در کشورهای اروپایی و پیشرفته بیش از ۹۰ درصد موارد برای نصب از چسب استفاده می شود .

برای اجرای کار به روش چسبی لازم است به نکات زیر توجه فرمایید:
زیر کار تراز شده و عاری از هرگونه گردو غبار و چربی باشد .چسب قابلیت نصب کاشی به روی کاشی ،سنگ،سیمان گچ، و رنگ را دارد.
زیر کار را کمی با نوک تیشه ،تیشه ای نمایید تا قدرت چسبندگی و استحکاک چسب بیشتر شود.
ابزار کار و مصالح مربوطه را آماده و در دسترس قرار دهیم (کاردک،گاز انبر،دستگاه برش، تراز، چسب، کاشی، چکش لاستیکی)
خط تراز افقی را با کمک تراز و شمشه اجرا می نماییم و تراز بودن دیوار عمودی را تست مینماییم.
میزان مصرف چسب در حالت استاندارد یعنی زیر کار تراز و ابعاد کاشی ۲۰*۳۰ برابر ۳,۵ کیلوگرم برای هر متر مربع می باشد و در حالت معمولا برابر ۴,۵ کیلو گرم و در حالت ماکزیمم برابر ۶,۵ کیلوگرم در هر متر مربع است.
مدل کار را با محاسبات ساده ریاضی در ذهنیت تصور و کار را از جاه هایی شروع می کنیم که علاوه بر اینکه میزان پرت کمتر شود ،کاشی های بدون برش در مسیر پر دید ترین گوشه ها یا دیوار ها قرار گیرند.
برای انتخاب و خرید چسب کاشی و سرامیک مرغوب با استادکار یا شخص با تجربه مشورت نمایید و از خرید چسب های متفرقه و تاریخ گذشته خود داری فرمایید.
چسب را کمی با آب یا مایع بتن آغشته کرده سپس با کمک کاردک قاشقی و شانه ای در سطح دیوار یا کف می کشیم .
مقدار چسب را به اندازه سطحی می کشیم که تا زمان نصب کاشی ، چسب گیرایی و چسبندگی خود را از دست ندهد . (معمولا ۱ تا ۲ متر مربع)
کاشی را نصب و تراز افقی و عمودی می نماییم.
در پایان چسب های اضافی را تمیز و ابزار کار و مصالح اضافی را جمع آوری مینماییم.
بهترین زمان برای بندکشی با توجه به نوع چسب مصرفی در حدود ۴ تا ۲۰ ساعت پس از اتمام نصب است.
برای بند کشی درزها از مواد سیلیکاتی و ضد باکتریال به جای سیمان سفید و پودر سنگ استفاده نماییم : چرا که ماندگاری و مقاومت بیشتری داشته و بعلاوه در برابر تمیز کاری های متوالی سفیدک و شوره نمی زنند.
پودر بند کشی
شرح: جهت استفاده در انواع بندکشیها در ساختمان

کاربردها:

  • جهت درزبندی کاشی و سرامیک
  • قطعات سیمانی و بتنی
  • قطعات بنایی، سفالی و گچی
  • کلیه درزها و بندهایی تا عمق ۵ میلیمتر

از مزایای استفاده از چسب پودری استاندارد:
خمیر حاصل از اختلاط با آب، بندکشیهای تا ۵ میلیمتر را بدون ترک خوردگی و عارضه انقباض و با قدرت چسبندگی و پیوستگی زاد پر میکند
زیبایی، دوام و استحکام قطعاتی را که با این ماده بندکشی میشوند تضمین مینماید
در مقابل نفوذ آب و رطوبت از مقاومت قابل ملاحظهای برخوردار است.
مصرف این ماده با کمی چسب بتن قابل اطمینان مستحکم، بادوام، راحت و سریع میباشد
میزان مصرف :
برای کاشی های ۱۵*۱۵ با باندهای ۳ میلیمتر حدودا ۲۵۰ گرم پودر برای یک متر مربع سطح کافی است.

نحوه مصرف:
ماده بندکشی به رنگهای طوسی برای کف و سطوحی که بیشتر در مجاورت رطوبت قرار دارند و پودر به رنگهای مختلف برای دیوارها بکار میرود. قبل از مصرف کلیه بندهای مورد نظر باید به اندازه تراشیده و تمیز شود و بعدا با برس مرطوب کاملا گردگیری شود.

بندکشی باید حتماً با کاردک لاستیکی انجام و عمق بندها کاملاً پر شود قبل از خشک شدن ماده بندکشی، باید اسفنج مرطوبی را روی سطح کار کشیده تا پستی و بلندی پیرامون بندها محو گردد و پس از خشک شدن کامل نیز با پارچه تمیز سطح کار باید صیقل داده شود.

بندکشی را نباید در هوای زیر ۵ درجه سانتیگراد یا در گرمای زیاد و یا در مجاورت آب انجام داد. برای ایجاد هماهنگی بین رنگ ماده مخصوص بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، توصیه میشود که خمیرآماده شده را با رنگ اصلی کاملا مخلوط کرد برای اطمینان بیشتر توصیه میشود مقداری از ماده بندکشی را که با رنگ اصلی مخلوط شده در لایه نازک به عنوان نمونه کار اجرا نموده تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن رامشخص نمود.

پودر بندکشی را معمولاً ۲۴ ساعت پس از نصب کاشی یا سرامیک بایستی روی سطح کار مصرف نمود و در طول ۲ روز چندین بار روی بندها آب به آرامی پاشیده شود. جهت حصول استحکام فوقالعاده بالا استفاده از جسب بتن آب بندی توصیه میشود.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] روش نصب سرامیک پرسلان نما روش نصب سرامیک پرسلان نما


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments