پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سه بعدی برای بازگرداندن صخره های مرجانی

کاشی-سه-بعدی-برای-بازگرداندن-صخره-های-مرجانی

کاشی سه بعدی برای بازگرداندن صخره های مرجانی

کاشی سه بعدی برای بازگرداندن صخره های مرجانی | دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ با استفاده از کاشی سه بعدی اقدام به بازآفرینی صخره های مرجانی کرده اند.

فناوری کاشی سه بعدی به کمک صخره های مرجانی می آیند.

این یک راز نیست که صخره های مرجانی جهان با سرعت نگران کننده در حال از بین رفتن هستند. دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ آنچه را که به عنوان کاشی صخره ای” شناخته می شود، به منظور تشویق رشد مرجانی که باقی مانده است، خلق کرده اند.

ایده ی پشت کاشی صخره ای

با قرار گرفتن کاشی سه بعدی در گروه های در هم تنیده در کف اقیانوس، یک سازه صخره ای مانند ایجاد شده که به توسعه صخره های مرجانی طبیعی منجر می شود.

کاربران می توانند کاشی ها با قطعات مرجانی را با بذر پرکنند و منتظر بمانند که پولیپ های مرجانی به طور طبیعی کاشی ها را احاطه کنند، زیرا موجودات زنده در جریان اقیانوس ها منتقل می شوند.

کاشی-سه-بعدی-برای-بازگرداندن-صخره-های-مرجانی

 

از ایده تا عمل، کاشی سه بعدی

در یک پروژه آزمایشی، ۱۲۸ کاشی سفالی با سه نوع مرجان بومی کاشته شد، سپس در سه محل در پارک دریایی هوی هان وان هنگ کنگ قرار گرفتند.

این پارک در حال حاضر بیش از سه چهارم مرجان های ساختمان صخره ای در آب های هنگ کنگ را در خود جای داده است، اگرچه ترکیبی از تخریب زیستگاه و سفید شدن مرجان منجر به کاهش تعداد مرجان ها طی سال های اخیر شده است.

کاشی ها طی یک سال و نیم آینده مورد بررسی قرار می گیرند تا ببینند آیا می توانند به بازگرداندن صخره ها کمک کنند یا خیر.

• در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments