پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه شناسایی و حذف کپک و قارچ از حمام و دیوارهای آشپزخانه

نحوه شناسایی و حذف کپک و قارچ از حمام و دیوارهای آشپزخانه

نحوه شناسایی و حذف کپک و قارچ از حمام و دیوارهای آشپزخانه


کپک چیزی است که شما هرگز نمی خواهید در حمام یا دیوارهای آشپزخانه خود ببینید. این یک نوع قارچ است که از هاگ های خود را در هوا پخش می کند. تقریبا هر خانه ای برای یک بار هم که شده کپک می زند و راه خلاص شدن از آنها کمی دشوار است. ما می دانیم که احتمال کپک زدگی در مناطق با رطوبتی بالا، بیشتر می شود؛ این به این معنی است که آشپزخانه و حمام از جمله مکان هایی هستند که بیشتر در معرض کپک قرار دارند. و به صورت کاملا تعجب برانگیز، ساختمان های نوساز در مقایسه با ساختمان های مسن تر بیشتر در معرض کپک زدگی قرار دارند.

 

در این مقاله، خواهید دید که چگونه می توانید کپک ها را از حمام و دیوارهای آشپزخانه شناسایی کنید و آنها را از بین ببرید. همچنین با راه هایی جهت جلوگیری از وقوع این مسئله آشنا خواهید شد.

 

نحوه شناسایی کپک

اگر یکی از مواردی که در لیست پایین به آن ها اشاره شده است را در خانه خود مشاهده کنید، به این معنی است که برخی موجودات کوچک، مهمان ناخوانده خانه شما شده اند!

 

لکه های سبز، قهوه ای و یا سیاه رنگ بر روی دیوار (واضح ترین نشانه)

تغییر رنگ ملات

پوسته پوسته شدن و یا حتی محو شدن رنگ کاشی (کپک به طور کلی باعث می شود که رنگ کاشی از بین برود)

افزایش لغزش سطح کاشی

فاسد شدن، کهنگی و وجود بوی رطوبت و نم در فضا

وجود رگه های سیاه رنگ

*

مکانهایی که مستعد ابتلا به قارچ ها هستند

به صورت کلی مکان هایی که درصد رطوبت در آنجا بالاتر است بیشتر مستعد کپک زدگی هستند. این مکان ها عمدتا حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره می باشد. کپک به ویژه در خطوط بندکشی و یا ملات ها دیده می شود زیرا این مکان ها به طور کلی همواره مرطوب و متخلخل هستند. همچنین، کپک ها در مکان هایی که نشت آب در آن رخ می دهد، رشد می کند. بنابراین شما به یک بررسی دقیق در کابینت پایینی سینک ظرف شویی نیاز دارید.

 

۶ راه موثر جلوگیری از کپک

۱) محصولات ضد قارچ  را خریداری کنید:

محصولاتی مانند اسپری های ضد میکروبی یا قارچ شاید به شما کمک کند و بتوانید از رشد هاگ های موجود در هوا جلوگیری کنید. همچنین شما می توانید رنگ های ضد قارچ را در فروشگاه های رنگ فروشی پیدا کنید. برای پاک کردن رگه های قارچ نیز استفاده از سرکه و یا سایر مواد پاک کننده نیز پیشنهاد می شود.

۲) یک رطوبت گیر الکتریکی را در مناطق مستعد ریختن نصب کنید:

این روش یک راه حل بلند مدت برای حذف قارچ و کپک هاست. از آنجا که علت وجود رطوبت است، ابتدا باید از علت رشد کپک جلوگیری کرد تا و بتوانید از کپک زدگی پیشگیر کنید.

۳) گاهی اوقات عایق بندی مسبب اصلی  است:

این موضوع بسیار شایع است که مشکل اصلی ایجاد قارچ ها، عایق بندی نادرست و یا خراب شدن عایق باشد. اگر دیواره ها و سقف ها به درستی عایق بندی شده باشند، به ترتیب احتمال کپک زدگی کمتر می شود.

۴) شرایط تهویه مناسب حمام ها و آشپزخانه ها را فراهم کنید: این مناطق را تا حد ممکن خشک نگه دارید. پس از دوش گرفتن و یا غذا پختن در آشپزخانه، پنجره ها و یا درب اصلی را باز کنید.

۵) پرده های دوش یا لباس ها را مرطوب نگه ندارید: لباس های خیس و کثیف و حوله ها های خیس را به طور مستقیم به سبد لباس های کثیف منتقل نکنید. اجازه دهید آنها ابتدا خشک شوند. همچنین به پرده دوش اجازه دهید تا خشک شود.

۶) هنگامی که متوجه نشتی می شوید، آن را برطرف کنید: اگر سریعاً نشت را برطرف کنید، از نفوذِ رطوبت به داخل حفره ها و زیر کف ها جلوگیری می کنید، بنابراین کپک زدگی هم اتفاق نمی افتد.

راه حل خانگی کپک زدگی

در یک فنجان بزرگ، ۲ قاشق غذا خوری بوراکس (یا بوره)، ¼ فنجان سرکه و ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید. اما اطمینان حاصل کنید که دست شما به این مواد آغشته نمی شود و شما دستکش لاستیکی را می پوشید. مخلوط کردن این مخلوط تا زمانی که بوراکس (یا بوره) کاملا حل شود، ادامه دهید. آن را در یک قوطی اسپری ریخته و روی کل دیوار (از جمله نقاطی که هیچ رنگی را نمی بینید) بپاشید. این یک محلول خوب و تمیز است. یک بار دیگر این کار را انجام دهید و حداقل ده دقیقه قبل از پاک کردن سطح، بگذارید بماند. اگر دوباره کپک ها رشد کند، این کار را دوباره انجام دهید.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments