پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش۴)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش4)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش۴)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش پایانی)

مغازه کاشی و سرامیک دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!

سرام پخش در بخش های قبلی مطلب افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک به عوامل مختلفی که در فروش کاشی سرامیک دخیل هستند، استراتژی هایی که هر مغازه داری باید در پیش بگیرد و راهکاری های عملی  برای افزایش فروش مغازه کاشی اشاره کرده است. بخش پایانی که شامل نحوه ارتباط با مشتریان و پیام های ارتباطی در یک مغازه کاشی سرامیک است را از دست ندهید.

مهمترین پیام های ارتباطی در یک مغازه کاشی سرامیک

دنیای ارتباطات به چند روش محدود نمی شود؛ تعداد زیادی انتخاب برای پیام های ارتباطی با مشتریان وجود دارد. از میان مجموع روش های ارتباطی که می توان در یک مغازه کاشی سرامیک بکار برد، با اهمیت ترین و ضروری ترین آنها را می توان به دو دسته ( شخصی –  و غیر شخصی ) تقسیم نمود .

هر شخصی که در مغازه کاشی سرامیک و یا یک فعالیت خرده فروشی در حوزه کاشی سرامیک، مشغول به کار است وظیفه و مسئولیت بزرگی برای توسعه و پیشبرد اهداف و آرمان های شرکت به عهده دارد.

در نتیجه هر کدام ازکارکنان فروشگاه نقش موثری در ایجاد رضایتمندی مشتری و موقعیت بازار آن فروشگاه ایفا می کند. به همین دلیل، مدیران فروشگاه کاشی سرامیک باید کلیه پرسنل خود را در این زمینه آگاه و رفتار آنها را ( نظارت ارزیابی و کنترل ) نمایند .

کالا به مشتری باید شرایط مناسبی را برای اجرای سه مرحله خرید، یعنی قبل از خرید (تسهیل فرآیند جستجو و تحقیق و مقایسه)، هنگام خرید (ارائه تسهیلات مناسب) و بعد از خرید (ارائه خدمات تحویل، نصب، راه اندازی و آموزش) برای مشتریان مهیا نمود تا بتوان رضایت او را حاصل نموده و ارتباط شایسته و پایداری با او برقرار کرد.

اجرای چنین برنامه هایی علاوه بر سرمایه گذاری کافی برای تامین تجهیزات، به پرسنل شایسته و آموزش دیده هم نیازمند است تا بتوان خدمات مناسبی مهیا و ارائه نمود .

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش4)

من به عنوان مدیر چطور می توانم برنامه ارتباطات را در مغازه اجرا کنم؟

سرام پخش : پس از تامین کالا برای فروشگاه که برنامه ای بسیار حیاتی برای مدیران فروشگاه است. اقدام بعدی برای مدیران فروشگاه ها، تدوین استراتژی ها، برنامه ها و تصمیمات اجرایی برای ارتباط با مشتریان به منظور جذب بهتر و بیشتر آنها به فروشگاه ها و تبلیغات در سایت های اینترنتی با فعالیت مشابه و ترغیب و تشویق آنها برای خرید کالاست .

به صورت کلی، مغازه کاشی سرامیک ازطریق موارد زیر با مشتریان ارتباط برقرار می کنند:

۱- تبلیغات
۲- محرک ها و انگیزه های فروش
۳- ارتباط های عمومی
۴- فضای فروشگاه
۵-نمایش و نحوه عرضه کالا
۶-پرسنل و کارکنان فروش

هدف از بر قراری این ارتباط (خبردادن ، متقاعد کردن ، یاد آوری کردن ) به جامعه بازار هدف شما می باشد.

چگونه خبررسانی کنیم؟

اولین وظیفه اجرایی برای برنامه ارتباطات فروشگاه با مشتری، دادن اخبار مورد نیاز مشتری در خصوص ( کالاها، خدمات ،و سایر مشخصات فروشگاه )  از قبیل ( آدرس ، تلفن، سایت اینترنتی ، E-mali تنوع کالا، بخش های فروشگاه ،وخدمات موجود در فروشگاه ) است تا از این طریق ، مشتریان با شرایط وضعیت فروشگاه آشنا شوند

چگونه مشتریان را متقاعد کنیم؟

دومین وظیفه مدیران فروشگاهی به منظور ارتباط با مشتریان ، ترغیب نمودن و ایجاد انگیزه در مشتریان جهت بازدید از فروشگاه و نهایتا” خرید کالا و استفاده از خدمات موجود در فروشگاه است. مانند تخفیف های ویژه، دکورسازی مناسب و متنوع و …

چگونه به مشتریان یادآوری کنیم؟

تمام فروشگاه ها به این موضوع واقف و آگاه هستند که یکبار خرید مشتری از فروشگاه برای حیات و  بقای فروشگاه کافی نیست ، و مدیران فروشگاه ها باید تدابیری اتخاذ کنند که خرید، توسط مشتری تداوم یابد و باتوجه به اینکه در یک محیط رقابتی، سایر رقبا اقدام به ارائه کالاها و خدمات جدیدتری می نمایند پس احتمال جذب مشتریان یکدیگر وجود دارد.

برای جلوگیری از این کار، مدیران فروشگاه ها باید با روش ها و سیاست های خاص مشتریان را به فروشگاه وفادار نمایند تا ازطریق شناسایی بهتر مشتریان و ارائه ( کارت تخفیف؛خبر نامه ،ارسال لیست کالاها و خدمات جدید ،بن کالا ، آگاه کردن مشتریان از حراجی ها و فروش های فوق العاده ) به آنها صورت می گیرد .

 

۳ روش موثر در  برقراری ارتباط با مشتریان :

۱- ارتباطات غیر شخصی با هزینه

   تبلیغات :

یکی از روش های ارتباطات با هزینه است که تاثیر مناسبی در جذب مشتریان نسبت به فروشگاه دارد که معمولا از طریق ( رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ، بیلبورد و…….) صورت می گیرد.

   محرک های فروش:

یک ارزش افزوده برای مشتری محسوب می شود که او را برای بازدید و خرید از فروشگاه ترغیب می نماید. مانند ( بن کالا، طرح های تعویض کاشی قدیمی با کاشی نو ) که برخی از تامین  کنندگان کالا به منظور جلوگیری از استوک و ماندگاری بیش از حد کالاهایشان در فروشگاه ها، اقدام به انجام چنین جشنواره هایی می نمایند.

به این نکته توجه داشته باشید که:

استفاده از محرک ها و انگیزه های فروش به طور معمول در کوتاه مدت موثر است، استفاده از چنین روشی در دراز مدت، تاثیر قابل ملاحظه ای در جذب مشتریان نخواهد داشت ؛ زیرا فروشگاه عامل جذب کننده نیست و مشتریان صرفا به خاطر کالای مورد نظر و استفاده از ارزش افزوده مازاد جذب فروشگاه می شوند.  اما متاسفانه مدیران مغازه های کاشی سرامیک به دلیل اثر گذار سریع چنین روشی، از اجرا و تدوین برنامه های جایگزین و مزیت های بلند مدت غافل می شوند که پس از مدتی چنین فروشگاه هایی دچار مشکل می گردند.

 

دکورسازی مغازه کاشی سرامیک

این روش نیز از روش های بسیار موثر و آزموده شده در ارتباط با مشتریان و جذب آنها در فروشگاه هاست، تحقیقات گسترده و تجرییات صنف کاشی و سرامیک نیز نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل جذب مشتریان در فروشگاه، جذابیت فروشگاه و شیوه نمایش صحیحی و درست کاشی، سرامیک، پرسلان و شیرآلات است.  همچنین فضای داخلی مغازه کاشی سرامیک نیز باید با روشنایی مناسب تجهیز شده باشد و قفسه ها، لاین ها امکان دسترسی راحتتری برای مشتریان فرآهم آورند.

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش4)

۲- ارتباطات انسانی با هزینه

 پرسنل فروش در فروشگاه :

از اصلی ترین عناصر ارتباطات انسانی هزینه دار با مشتریان پرسنل فروش و فروشنده ها در مغازه های کاشی سرامیک هستند که اصولا به عنوان دستیار وهمکار مشتریان محسوب می شوند. این فرآیند ارتباطی ، بسیار موثر واقع شده و اطلاعات مورد نیاز مشتریان به صورت رو در رو و چهره به چهره به آنان منتقل می کنند.

ایمیل مارکتینگ:

یکی دیگر از پیام های ارتباطی که مغازه های کاشی سرامیک می توانند با مشتریان خود ارتباط داشته باشند، فرستاندن ایمیل یا به اصطلاح ایمیل مارکتینگ می باشد. معماران، انبوه سازان و مشتریانی که به هر دلیلی نمی توانند به صورت حضوری به مغازه شما مراجعه کنند با استفاده از ایمیل قادر به دانستن اطلاعاتی نظیر  لیست کالاهای جدید فهرست قیمتها حتی فاکتور و سفارشات مشتریان می شوند و موجب افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک شما می شود.

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش4)

۳- ارتباطات انسانی بی هزینه :

در نهایت یکی از روش های مناسب و موثر در ایجاد ارتباط با مشتریان و جذب آنان در فروشگاه ها صحبت ها، گفتگوها و نقل قول هایی است که در باره فروشگاه ها صورت می گیرد. این مبحث در واقع ناشی از برندینگ مناسب مغازه کاشی سرامیک شماست و برای دانستن اطلاعات بیشتر می توانید به تقویت برندینگ در صنعت کاشی و سرامیک کشور ایران مراجعه کنید.

توجه کنید که حتی  ارتباطات محاوره ای با ( دوستان ، اقوام ، آشنایان و ..) می تواند جاذب یا دافع فروشگاه شما  باشد.

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا مجله کاشی و سرامیک سرام پخش


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments