پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش۱)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش1)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش۱)

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش اول)

مغازه کاشی و سرامیک دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش۱) || با توجه به ظهور و پیدایش ساختار جدید صنعت کاشی و سرامیک ایران و فن آوری های نوین در بخش تولیدات کاشی و همچنین خرده فروشی و فروشگاه های کاشی و سرامیک، شدت رقابت در بین آنها در حال افزایش است.

علاوه بر این، وجود تغییرات وسیع در نیازها و خواسته های مشتریان، معماران، انبوه سازان، خرده فروشی و مغازه های کاشی و سرامیک را مجبور به توجه بیشتر به برنامه های بلند مدت و تفکر در خصوص برنامه استراتژیک نموده است.

استراتژی برای مغازه کاشی سرامیک خود داشته باشید!

اصطلاح “استراتژی فروشگاهی” به میزان و فراوانی فعالیت هایی که در یک واحد فروشگاهی انجام می گیرد، اطلاق می گردد. به طور مثال فعالیت های فروشگاهی خود را می توانید را در خصوص استراتژی محصولاتان، استراتژی های انگیزشی و تشویقی برای مشتریان، استراتژی مالی و اداره هزینه ها، استراتژی موقعیت و مکان مغازه خود، استراتژی ارتباط با مشتری و استراتژی برندینگ تنظیم نمایند.

استراتژی مغازه کاشی سرامیک شما باید با شاخص هایی همچون اهداف بازار کاشی و سرامیک، تعیین چارچوب فروشگاه و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان و ساختمان سازان و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی مغازه کاشی و سرامیک بر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد.

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش1)

 

اما اهداف بازار چیست؟

اهداف بازار در واقع بخشی بندی بازار به سوی اهدافی ست که در نتیجه آن برنامه های فروشگاه به سمت دستیابی و استفاده از منابع و شاخص های اساسی فروشگاه متمرکز گردد.

 

چارچوب فروشگاهی نیز ترکیبی  از عواملی نظیر کالا (برای مغازه کاشی سرامیک همان کاشی، سرامیک و پرسلان است)، خدمات پیشنهادی (نصب و ضمانت برای محصول)، سیاست های قیمت گذاری(قیمت های کاملا استاندارد و رقابتی)، تبلیغات (بیلبورد های سطح شهر، تبلیغات اینترنتی در سایت های حوزه فروش محصولات ساختمانی و کاشی و سرامیک) و ایجاد برنامه ریزی هایی صحیح در جهت برانگیختن مشتریان برای توجه بیشتر به محصولات مغازه کاشی سرامیک خود (دکوراسیون و تزئینات زیبا و جذاب، برگزاری نمایشگاه های فصلی که به منظور ارائه طرح ها و کالاهای جدید) می باشد.

 

به یاد داشته باشید که …

در هنگام تدوین استراتژی های توسعه ای برای فعالیت های هر خرده فروشی یا فروشگاهی باید دو عامل مهم مشتری و رقبا در نظر گرفته شود.

بازار هدفتان را بشناسید

بازار هدف نیز در تثبیت موقعیت مغازه کاشی و سرامیک نقش به سزایی دارد. تنظیم بازار هدف بیشتر در جهت تامین نیازها و خواسته های مشتریان است تا رقابت با رقبا. در نتیجه، فروشگاه ها برای برآوردن نیازهای مشتریان بر روی این شاخص تمرکز نموده و تلاش می کنند تا این هدف به یک برنامه دائمی و متداول تبدیل شود.

سرام پخش یه شما پیشنهاد می دهد مطلب ترفندهای تبدیل یک رهگذر به مشتری را حتما مطالعه نمایید.

همیشه گفتیم: مزیت رقابتی بادوام ایجاد کنید

عامل نهایی یا رکن اصلی در استراتژی فروشگاه های کاشی و سرامیک، رویکرد فروشگاه ها به منظور ایجاد مزیت رقابتی بادوام است. همانطور که سرام پخش در مطلب ” مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین ” نیز به آن اشاره نموده، مزیت رقابتی بادوام، مزیتی ست که در دراز مدت می تواند ثابت و پایدار باقی بماند.

ایجاد مزیت رقابتی ثابت و بادوام بدین مفهوم است که یک مغازه کاشی سرامیک برای جلوگیری از ورود رقبا به بازار هدف و مشتریان خود، حصاری ایجاد کنند و مانع از نفوذ رقبا به این بازار شوند. با این وجود، رقبا همیشه در تلاش هستند که چنین حصاری را شکسته و در آن نفوذ نمایند.

در طول زمان، تمامی مزیت ها به دلیل فشاری که از سوی رقبا ایجاد می شود، تضعیف خواهد شد. اما فروشگاهی که این جاذبه ها و مزیت ها را با دوام و در ذهن مشتری حک کرده باشد، چنین فشار و نیرویی را به حداقل می رساند و سود آوری فروشگاه شما را در زمانهای طولانی تر تضمین می نماید.

راهکارهای فروش بیشتر فروشگاه کاشی سرامیک(بخش1)

در حقیقت، ایجاد یک مزیت رقابتی با دوام و ثابت، کلید بهبود عملکرد مالی در دراز مدت خواهد بود

۵ فرصت استثنایی که در مغازه کاشی سرامیک برای توسعه و ایجاد مزیت رقابتی به وجود می آید، عبارت است از:

۱) وفاداری مشتری
۲) موقعیت و مکان فروشگاه
۳) ارتباط با تامین کنندگان کالا
۴) پرسنل وکارکنان متعهد و موثر
۵) کارکردهای اجرایی کم هزینه

 

اگر خواهان ایجاد مزیت رقابتی در فروشگاهتان هستید، این هدف را  جزو برنامه های بلند مدت فروشگاه تان قرار دهید، به نحوی که امکان کپی برداری آن توسط رقبا کاهش یابد.

مجله کاشی و سرامیک سرام پخش در “ افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش دوم) ” راهکارهایی برای دستیابی به این ۵ فرصت طلایی ارائه خواهد داد.

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا مجله کاشی و سرامیک سرام پخش


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments