پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

بازسازی یک عمارت به عوامل زیادی مانند قدمت بنا، استحکام مصالح به کار رفته و … بستگی دارد؛ بعضی از ساختمان‌‌های جدید ممکن است بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی پیدا ‌‌کنند. تعویض پنجره قدیمی یکی از تغییرات مهم در فرآِند بازسازی است. تعویض پنجره‌‌های کهنه چوبی و فلزی با مدل‌‌های امروزی می‌‌تواند به کاهش اتلاف انرژی و تقلیل صدای ورودی به محیط کمک کرده و همچنین جلوه‌‌ای زیبا به خانه یا محل کار ببخشد.

انتخاب پنجره مناسب در فرایند بازسازی ساختمان

تعویض پنجره‌ قدیمی یکی از متداول‌‌ترین کارها در فرایند بازسازی ساختمان محسوب می‌‌شود. تشخیص اینکه چارچوب قبلی نیاز به تخریب دارد یا خیر، بسته به نوع پنجره و چگونگی بازسازی ساختمان متفاوت خواهد بود. اما امروزه راه‌حلی آسان برای تعویض پنجره‌‌های قدیمی در نظر گرفته‌‌اند. پنجره‌‌های مدرن دوجداره upvc یکی از پرکاربردترین و مناسب‌‌ترین انواع جایگزین هستند؛ چراکه به‌سادگی و با بهره‌‌گیری از پروفیل‌‌های نوسازی، بر روی قاب‌‌های قبلی نصب‌شده و نیازی به تخریب چارچوب قبلی ندارند.

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

دلایل تعویض پنجره قدیمی با پنجر‌‌ه‌‌های دوجداره در بازسازی ساختمان

همان‌طور که اشاره شد، پنجره دوجداره upvc یکی از بهترین جایگزین‌‌ها برای انواع قدیمی است. در این قسمت به چند مورد از ویژگی‌‌های پنجره‌‌های دوجداره و دلایل استفاده از آن‌‌ها می‌‌پردازیم.

مقاومت و استحکام

پنجره‌‌های upvc در برابر تابش نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان داده و تغییر رنگ نمی‌‌دهند. همچنین طول عمری نسبتاً طولانی داشته و تا مدت‌‌ها می‌‌توان از آن‌‌ها بهره برد. احتمال پوسیدگی و خوردگی در این پنجره‌‌های مدرن بسیار پایین است.

عایق صوتی و انرژی

شیشه‌‌های دوجداره به‌کاررفته در این نوع از پنجره‌‌ها، آن‌ها را تبدیل به عایق‌‌های مناسبی برای صدا و گرما و سرما می‌‌کند. بنابراین صدای کمتری از بیرون به داخل یا بالعکس منتقل می‌‌شود و همچنین هزینه‌‌های اقتصادی نیز کاهش می‌‌یابد.

تنوع طرح و رنگ

این نوع از پنجره‌‌ها به دلیل خاصیت پروفیل‌‌های مورداستفاده (انعطاف‌‌پذیری)، امکان طراحی و ساخت در مدل‌‌ها و شکل‌‌های مختلفی را دارا بوده و در انواع رنگ‌‌ها قابل سفارش هستند.

مقاومت در برابر حرارت

پنجره‌‌های upvc غیرقابل اشتعال بوده و همچنین در مقابل حرارت مستقیم آتش مقاومت خوبی از خود نشان می‌‌دهند.

نحوه مختلف باز شدن

پنجره‌‌های قدیمی غالباً به یک شکل و از کنار باز می‌‌شدند. اما در پنجره‌های دوجداره، نحوه باز شدن بنا به نوع سفارش و نیاز افراد تفاوت دارد. انواع دوحالته بازشو نیز برای برخی از این مدل پنجره‌‌ها وجود دارد.

مدل‌‌های الکترونیکی

با استفاده از گونه‌‌های هوشمند پنجره دوجداره می‌‌توان میزان روشنایی ورودی به اتاق را کنترل کرد و از باز بودن پنجره، افزایش یا کاهش بیش‌ازحد دما و … اطلاع یافت.
موارد دیگری همچون وزن کم، مقاومت در برابر رطوبت و گردوغبار، قابل بازیافت بودن، نصب سریع و نظافت راحت از دیگر عوامل مؤثر جهت تعویض پنجره‌‌های قدیمی با انواع upvc به شمار می‌‌روند.

نکاتی مهم برای نصب و تعویض پنجره جدید

قبل از نصب پنجره‌‌های upvc توجه به نکاتی ضروری بوده که در این قسمت ذکر خواهیم کرد.
– اولین اصل مهم در فرایند نصب پنجره، اندازه‌‌گیری دقیق است. با گذشت زمان و فشار مصالح ساختمانی، در سایز اولیه پنجره تغییراتی به وجود می‌‌آید. لذا نصب صحیح پنجره دوجداره، مستلزم اندازه‌‌گیری درست خواهد بود.
– اجرای طرح پنجره upvc باید با مدل قبلی نصب‌‌شده متناسب باشد، طوری که هیچ‌یک از قسمت‌‌های پنجره قدیمی مشخص نشوند یا کمتر در دید قرار گیرند.
– پنجره‌‌ها می‌‌بایست طوری نصب شوند تا استفاده از آن‌‌ها برای همه میسر گردد. امنیت و نحوه باز شدن از نکات موردتوجه است.
– انتخاب پروفیل مناسب برای این کار بسیار اهمیت دارد. چراکه باید تمام قاب پنجره قبلی را در برگیرد.
– استفاده از شیشه دوجداره صنعتی مناسب، انتخاب نوع مرغوب upvc و یراق‌‌آلات و … از دیگر نکات مهم در فرایند نصب پنجره جدید به شمار می‌‌روند.
– آگاهی از استاندارد‌‌‌‌ها، ضمانت، شرایط نگهداری، مواد سازنده و … به‌منظور پیشگیری از مشکلات آتی، ضرورت دارد.
– بارزترین نکته نیز، نصب صحیح پنجره بوده که می‌‌بایست توسط متخصصین این امر انجام شود.
– همچنین قبل از نصب می‌‌بایست لوازم آسیب‌‌پذیر خانه مانند فرش، مبل‌‌ها و … را از اطراف محل نصب دور کرد یا آن‌‌ها را با پارچه یا کاور پوشاند تا از نشستن گرد و براده بر روی آن‌‌ها جلوگیری گردد.

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان

چگونگی تعویض پنجره قدیمی و نصب انواع پنجره‌‌ مدرن دوجداره upvc
نصب هرگونه پنجره در خانه، محل کار و … نیازمند مهارت‌‌های خاصی است که باید توسط افراد خبره و ماهر انجام گیرد. در این قسمت برای آشنایی با نحوه نصب پنجره‌‌های دوجداره upvc به توضیح آن می‌‌پردازیم.
– در فرایند تعویض بدون تخریب پنجره‌‌های قدیمی با نوع دوجداره upvc، ابتدا می‌‌بایست لنگه‌‌ها و شیشه‌‌های پنجره از جای خود بیرون آورده شوند.
– نصاب‌‌های پنجره در صورت نیاز به برش بعضی از قسمت‌‌ها، به‌وسیله دستگاهی مخصوص این کار را انجام می‌‌دهند.
– در مرحله بعدی، پنجره upvc را به‌صورت تراز بر روی فریم‌‌های قبلی قرار داده و با پیچ به آن متصل می‌‌کنند.

– سپس با چسب درزگیری و فوم، پیرامون پنجره را می‌‌پوشانند تا کاملاً عایق شود.

– پس از این مراحل، شیشه صنعتی دوجداره را در داخل چارچوب جدید قرار داده و در نهایت باز و بسته شدن روان پنجره و تنظیم بودن قطعات را آزمایش می‌‌کنند.

تعویض پنجره

بازسازی ساختمان؛ تعویض پنجره در بازسازی ساختمان
تعویض پنجره‌ کهنه و فرسوده در فرایند بازسازی و مرمت ساختمان، امری مهم و البته نسبتاً آسان به شمار می‌‌رود. در سال‌‌های اخیر، جایگزینی پنجره‌‌های قدیمی با انواع دوجداره، به جهت کاهش مصرف انرژی و زیبایی بخشیدن به محیط با استقبال خوبی روبرو شده است. این نوع از پنجره‌‌ها به دلیل سهولت در نصب، تنوع مدل و داشتن مزایایی همچون عایق بودن در برابر گرما و سرما، رطوبت، گردوغبار، صدا و … یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای نصب در هنگام بازسازی ساختمان محسوب می‌‌شوند.

می‌‌توان با مقداری هزینه، از اتلاف انرژی، مصرف بالای برق و گاز، جلوگیری از پوسیدگی دیوارها، نفوذ آب باران و … جلوگیری کرد. لازم به ذکر است که باوجود نصب نه‌چندان پیچیده پنجره‌‌های دوجداره، همواره می‌‌بایست این کار را به پرسنل مجرب و متخصص نصب پنجره سپرد.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments