پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

توسعه آفریقا، بازار سرامیک را رونق می‌دهد

توسعه آفریقا، بازار سرامیک را رونق می‌دهد

توسعه آفریقا، بازار سرامیک را رونق می‌دهد

تولید و مصرف کاشی‌های سرامیکی آفریقا

و نیز واردات از هند و اسپانیا همچنان رو به افزایش است؛ در حالی که واردات از چین کاهش شدیدی را در سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند.

توسعه آفریقا، بازار سرامیک را رونق می‌دهد |  رشد اقتصادی (تولید ناخالص داخلی ۱/۴+ درصد در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تخمین زده می‌شود) همراه با رشد سریع شهرنشینی، افزایش درآمد قابل عرضه و به دنبال آن رشد مصرف خصوصی باعث توسعه صنعت سرامیک در قاره آفریقا می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ مصرف کل کاشی در آفریقا به دنبال رشد بی‌وقفه با مقادیری بیش از دو برابر در طی ۹ سال گذشته به ۹۲۰ میلیون متر مربع رسید (CAGR، نرخ رشد مرکب سالانه، برابر با ۹/۸+ درصد ۲۰۰۸/۲۰۱۷) در حالی که تولید محلی روند مشابهی را دنبال کرده و از ۳۰۸ میلیون متر مربع در سال ۲۰۰۸ به ۷۰۰ میلیون متر مربع در سال ۲۰۱۷ (CAGR برابر ۵/۹+ درصد) افزایش یافت و هنوز برای برآوردن کامل تقاضا کافی نبود. در نتیجه، قاره آفریقا همچنان سومین منطقه کلان بزرگ برای واردات کاشی سرامیکی جهان است.

درصد مصرفی که با واردات تأمین شد، تا ۵۵ درصد در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۳ افزایش یافت و سپس به تدریج طی سال‌های بعد کاهش یافت و به ۳۳ درصد در ۲۰۱۷ رسید.

در دوره ۲۰۱۸-۲۰۱۵ واردات به آفریقا بیش از ۱۲۰ میلیون متر مربع کاهش یافت و در سال گذشته به زیر ۳۰۰ میلیون متر مربع سقوط کرد.

حدود ۷۷ درصد از کل واردات سال ۲۰۱۸ توسط سه کشور تأمین کننده برتر یعنی چین، اسپانیا و هند برآورده شد که در مجموع ۹/۲۳۰ میلیون متر مربع به آفریقا صادر کردند. اسپانیا حضور قوی‌تری در شمال آفریقا دارد، در حالی که چین و هند بیشتر بر کشورهای جنوب صحرای آفریقا با چندین بازار مشترک (شامل آفریقای جنوبی، سنگال، کنیا، تانزانیا و آنگولا) متمرکز شده‌اند.

به هر حال این سه کشور روندهای رشد نسبتاً متفاوت و حتی متضادی را شاهد بوده‌اند.

در حالی که هند و اسپانیا رشد مثبت را در سال ۲۰۱۸ حفظ کردند (به ترتیب ۴۸+ درصد و ۱۳+ درصد در مقایسه با ۲۰۱۷)، چین – تاکنون بزرگ‌ترین صادر کننده به آفریقا – دچار کاهش شدید (۸/۲۰- درصد) شد. در بعضی از بازارها، رکود چین تا حدی با رقابت هند قابل توجیه است؛ حال آن که در بازارهای دیگر به وضوح به استقلال بیشترِ تولید که توسط صنعت محلی حاصل شده است، نسبت داده می‌شود.

نکته مهم در مورد نیجریه است که در سال ۲۰۱۴ از چین ۷۴ میلیون متر مربع وارد کرد، اما در سال ۲۰۱۸ فقط ۵ میلیون متر مربع وارد نمود؛ در حالی که تولید داخلی به سرعت گسترش یافته و به ۱۰۰ میلیون متر مربع در سال رسیده است. کنیا، آنگولا، غنا، تانزانیا و اوگاندا همگی در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم چین، [به عنوان] بخشی از راهبرد تولید برون مرزی در کشورهای آفریقایی با قوی‌ترین روابط بازرگانی و سرمایه‌گذاری با چین، به ظرفیت‌های بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون متر مربع در سال رسیده‌اند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] توسعه آفریقا، بازار سرامیک را رونق می‌دهد

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments