پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

آشنایی با دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

در طراحی داخلی منزل و خرید سرامیک بیش از اینکه سبک طراحی اهمیت داشته باشد، عناصر و مواد دارای اهمیت هستند. استفاده از کاشی های سرامیکی، راهی هوشمندانه برای طراحی دکوراسیون منزل است. تنوع مواد و طرح های موجود در سرامیک ها، گزینه های زیادی را پیش روی شما قرار می دهد تا بهترین آنها را انتخاب کنید.

امروزه از سرامیک ها علاوه بر کارایی معمولشان، به عنوان کف پوش منازل مدرن و بزرگ نیز استفاده می شود. استفاده از سرامیک، از طراحی مدرن گرفته تا طراحی ساده، در اکثر منازل دیده شده و این باور وجود دارد که هرگز استفاده از آن قدیمی نمی شود.

اندازه و شکل سرامیک

کاشی سرامیک در همه شکل ها و اندازه ها در بازار موجود و قابل خریداری است. متداول ترین کاشی های سرامیکی استفاده شده در خانه ها که ابعاد مناسبی نیز دارند، ۱۲*۱۲ اینچ  می باشد. علاوه بر این، سایز های دیگری از کاشی نیز از جمله ۱۶* ۱۶، ۱۲* ۲۴ و حتی ۲۴ * ۴۸ موجود است که طبیعتا از کاشی های گفته شده اول بزرگ تر هستند.

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک
دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

در طراحی منزل، استفاده از سرامیک هایی با ابعاد بزرگ، خطوط و اشکال کمتر برای تزئین اتاق های کوچک تر مناسب تر هستند؛ چرا که تاثیر عکس دارند و باعث می شوند اتاق بزرگ تر به نظر برسد. در مقابل، کاشی های شلوغ و پر نقش موجب می شوند فضاها محدود تر و کوچک تر شوند.

انتخاب رنگ سرامیک

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک | انتخاب رنگ های روشن خصوصا سفید بهترین گزینه است. چرا که هر زمان بخواهید می توانید به راحتی دکوراسیون دستشویی و حمام منزلتان را تغییر دهید. رنگ های شاد و روشن مثل هلویی بهترین رنگ ها برای استفاده در دستشویی هستند.

پرکاربرد ترین رنگ برای سرامیک ها، رنگ سفید است. به طور متداول، مردم سرامیک های سفید رنگ را بیشتر از دیگر رنگ ها ترجیح می دهند. سرامیک های سفید چنانچه در فضای آشپزخانه استفاده شوند، تضاد خیره کننده ای با کابینت ها و وسایل تیره ایجاد می کنند. علاوه بر این، استفاده از سرامیک سفید رنگ در فضای اتاق نیز کاربرد دارد و باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد، به خصوص اگر از سرامیک هایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید.

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

در سال های اخیر، خاکستری به یک رنگ بسیار محبوب و پر طرفدار برای سرامیک تبدیل شده است. استفاده از سرامیک هایی به رنگ خاکستری در پذیرایی، آشپزخانه و…  یک پس زمینه خنثی فراهم می کند که با کمک آن می توانید از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. به عنوان مثال چیدمان منزل با مبل ها یا گلدان های روشن روی سرامیک های خنثی و حتی تیره جالب به نظر می رسد.

دو فاکتور مهم در انتخاب و خرید سرامیک

رنگ های ملایم مانند آبی آرامش بخش و تسکین دهنده هستند. پس بهتر است رنگ آبی را در گزینه های خود قرار دهید. اگرچه همه  طیف های رنگ آبی برای سرویس بهداشتی و حمام مناسب هستند، اما هر چقدر که روشن تر و ملایم تر باشد فضای شما هم لطیف تر خواهد بود. همچنین ترکیب رنگ آبی با سفید هم توصیه می‌شود چرا که آرامش و فضا را دو برابر خواهد کرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به حمام های لوکس علاقه دارید و همچنین از نظر اقتصادی و البته فضا هم مشکل و محدودیتی ندارید، بهتر است از کاشی های به رنگ مشکی براق استفاده کنید. البته یکی از بزرگترین مشکل این رنگ این است که همواره قطرات آب را روی خود نمایش می دهد. همچنین استفاده از رنگ های تیره خیلی توصیه نمی‌شود چرا که علاوه بر تاریک کردن محیط، فضا را هم کوچک تر نشان می دهند. اگرچه نباید زیبایی رنگ های تیره را نادیده گرفت.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments