پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خرید مناسب ترین کاشی خانه

خرید مناسب ترین کاشی خانه

خرید مناسب ترین کاشی | به گزارش سرام پخش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ما ایرانیان از دیرباز رابطه ی خوبی با کاشی داشته ایم و با وجود ظهور مصالح جدید، همچنان بسیاری از ما در دکوراسیون داخلی منزل مان از انواع کاشی ها استفاده می‌کنیم. اگر برای دکوراسیون جدید خود به دنبال کاشی مرغوب هستید، پیشنهاد می کنم این بسته را مطالعه کنید.

 کاشی را برای کدام قسمت دکوراسیون منزل تان می خواهید؟

اگر دقیقا بدانید کاشی را برای کدام قسمت منزل تان می خواهید، انتخاب اندازه و مصالح بسیار محدودتر و در نتیجه راحت ترخواهد شد. آن را برای دیوار ها می خواهید؟ کف، کانتر، یا نیمکت حمام؟ به طور معمول سنگ، سرامیک و چینی برای کانتر و کف استفاده می شوند. شیشه معمولا برای دیوارها استفاده می شود.

کاشی های شیشه ای

امروزه گزینه های رایجی برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها هستند، چون به راحتی بازیافت می شوند و در طیف وسیعی از رنگ ها و پرداخت ها موجود اند.

کاشی های موزاییکی

در شکل های مربع و مستطیل بسیار معروف شده اند. این موزاییک ها برای کف حمام بسیار مناسب اند، چون آسان تمیز می شوند و به دلیل سطح کوچک شان و بندکشی های بیشتر، از لغزش جلوگیری می کنند.

برای خرید کاشی های موزاییکی دقت کنید، چون این کاشی ها در دیوارها هم به کار می روند و اگر شما برای کف می خواهید، باید نمونه ای را تهیه کنید که در برابر لغزش مقاوم باشد.

کاشی های چینی

با خاصیت ضد لغزش بودن و مقاومت بالا، گزینه های بسیار خوبی برای کفپوش هستند. این کاشی ها مصالحی به شدت مقاوم و ضد آب هستند که در فضاهای بیرونی هم می توانند به کار روند.

کاشی سرامیکی

برای فضاهای مرطوب مانند حمام مناسب است. به آسانی تمیز و نصب می شود، ضد آب، مقاوم و ارزان است. طراحان هم چنین کاشی های سرامیکی را به دلیل اینکه برای رنگ آمیزی و تزیینات عکس برگردان (نوعی طراحی که در آن طرح های روی کاغذهای مخصوص را به مصالح دیگر مانند سرامیک منتقل می کنند) مناسب اند، دوست دارند. چیدانه پیش از این ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب کاشی حمام در دکوراسیون منزل را به شما یادآوری کرده است.

وقتی صحبت از مقاومت می شود، سنگ طبیعی در ردیف اول قرار می گیرد. این سنگ داری زیبایی کاملا طبیعی است و از آنجایی که هیچ دو سنگی به هم شبیه نیستند، یک الگوی طبیعی در کف و دیوار به وجود می آید.

در هنگام انتخاب سنگ به الزامات نگهداری توجه کنید. بعضی از سنگ ها باید بتونه کاری شوند، وگرنه منافذ آنها به مرور زمان با آلودگی پر می شود و حتی ممکن است تخریب شوند.

سنگ صاف و هموار از جهت نظافت برای آشپزخانه مناسب تر است، در حالی که یک کفپوش سنگی بافت دار در حمام از لغزش پیش گیری می کند.

 

کاشی و سرامیک کف اتاق هماهنگ با دکوراسیون

به شکل و اندازه توجه کنید

این موضوع مخصوصا وقتی خودتان می خواهید کاشی را نصب کنید، مهم تر است. کاشی های بزرگ تر ظاهر مشخص تری دارند و آسان تر از کاشی های کوچک نصب می شوند. اگر از کاشی سرامیکی استفاده می کنید، در مستقیم بودن لبه ها دقت کنید تا ریختن دوغاب راحت تر صورت گیرد. هم چنین دقت کنید که همه ی کاشی ها یک اندازه باشند.

نصب کاشی های مربعی و مستطیلی بسیار آسان تر از کاشی هایی با اشکال نامنتظم است. اگر مانند نمونه پروژه ی اجرا شده ی شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سپهر همه ی کاشی ها یک شکل نیستند و غیر از حالت ردیفی باید نصب شوند، بهتر است از یک متخصص کمک گیرید.

می خواهید چقدر برای خرید کاشی هزینه کنید؟

خوشبختانه کاشی ها در طیف وسیعی از قیمت ها در بازار موجود هستند و شما به راحتی می توانید سراغ گزینه های متناسب با بودجه ی خود بروید. کاشی سرامیکی از شیشه ارزان تر است و زمانی که لعاب داده می شود، بسیار آسان تمیز می شود.

چگونه یک کاشی مناسب بخریم؟

میزان استفاده از کاشی در دکوراسیون داخلی منزل شما چقدر است؟

با وجودی که هیچ استاندارد صنعتی برای مقاومت کاشی وجود ندارد، بیشتر کاشی ها با استفاده از رتبه های PEI (Porcelain Enamel Institute) به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

• بدون رفت و آمد
• رفت و آمد کم
• رفت و آمد متوسط رو به کم
• رفت و آمد متوسط رو به زیاد
• رفت و آمد زیاد رو به خیلی زیاد

بیشتر کاشی های چینی در ردیف ۴ یا ۵ قرار می گیرند، یعنی دارای مقاومت بالا هستند. پس می توانند گزینه ی مناسبی برای یک آشپزخانه ی خانوادگی باشند.

بهتر است کاشی کف را طوری انتخاب کنید که در برابر کارهای روزانه مقاوم باشد. خراش ها، غذاهای ریخته، مواد شوینده، عبور و مرور و همه چیز باید در نظر گرفته شود.

اگر دوست ندارید کل کف را با کاشی سنگی یا چینی بپوشانید، می توانید یک فرش در فضای مورد نظر خود با آن ایجاد کنید. برای مثال اگر کفپوش چوبی در منزل خود به کار برده اید، می توانید قسمتی از آشپزخانه را که دارای تردد زیاد است با سنگ، فرش کنید تا به مقاومت مورد نیاز دست پیدا کنید.

اگر دوست دارید خلاقیت و زیبایی را به کاشی های منزل خود اضافه کنید و چیزی متفاوت ایجاد کنید، دیوار پشت گاز یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید روی آن کار کنید.

در این قسمت چون ترددی وجود ندارد، دست شما برای ایده های طراحی و انتخاب مصالح باز است. البته باید ترشحات روغن، آب داغ، چربی و مواد شوینده را در نظر بگیرید.

چگونه یک کاشی مناسب بخریم؟

سرامیک برای دیوار تأکیدی پشت روشویی مناسب است. در صورتی که تمایل ندارید کل دیوارهای سرویس بهداشتی خود را با کاشی بپوشانید، می توانید با موزاییک های شیشه ای دیوار پشت روشویی را زیبایی بخشید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments