پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چیدمان سرامیک کف؛ لوزی یا مربع؟ کدام انتخاب بهتری است؟

سرامیک کف لوزی بهتره یا مربع؟

چیدمان سرامیک کف؛ لوزی یا مربع؟ کدام انتخاب بهتری است؟

فهرست مطالب

سرامیک و کاشی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و در طراحی کف با الگوهای متنوعی کار گذاشته می‌شوند. الگوی سرامیک کف اعم از لوزی، مربعی، زیگزاگی، حصری و… است و هرکدام شکل و ساختار متمایزی دارند. در ادامه به بررسی دو الگوی رایج و محبوب یعنی کاشی سرامیک مربعی شکل و کاشی سرامیک لوزی شکل می‌پردازیم و هرکدام را از جهت کاربرد و ویژگی بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سرامیک مربعی 

این نوع از طرح با الگوی شطرنجی، به‌صورت ۲ رنگ چیده شده و نصب این مدل بستگی به مساحت محیط دارد. الگوی شطرنجی بسیار متداول بوده و در انواع خانه‌های کوچک و بزرگ قابل‌استفاده است.
سرامیک مربعی با طرح چهارگوش و به‌صورت تکراری و شبیه به هم در کنار یکدیگر چیده می‌شود؛ نقطه تمایز این طرح، سایز و ابعاد سرامیک‌ها است که باتوجه‌به وسعت محیط تعیین می‌شود.
مزایای سرامیک مربعی این است که این الگو قابل‌استفاده در هر فضایی است و همین امر دست مشتری را برای انتخاب بازمی‌گذارد.

سرامیک کف مربعی

سرامیک لوزی 

امروزه با واردشدن الگوهای دیگری مانند طرح لوزی، طراحی دکوراسیون کف بسیار زیباتر و شکیل‌تر شده است؛ طرح لوزی شکل در واقع طرح مربعی شکل است که بسیاری از طراحان دکوراسیون با تغییر زاویه آن‌ها به لوزی تبدیلش می‌کنند. همچنین چیدمان سرامیک کف لوزی با زاویه ۴۵ درجه صورت می‌گیرد.
مزیت اصلی سرامیک این است که این الگو باتوجه‌به مساحت محیط و نوع فضا اندازه‌گیری و انتخاب می‌شود و به همین دلیل این چیدمان فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای کف‌های قناس دار گزینه مناسبی است.
دقت داشته باشید انتخاب سایز مناسب در زمان استفاده اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل قبل از اجرای طرح سرامیک باید طول و عرض و مساحت محیط را به‌خوبی اندازه‌ بگیرید تا سرامیک‌های لوزی شکل بتوانند محیط کف شما را به‌خوبی پوشش دهند. البته استفاده از هریک از این دو طرح به سلیقه افراد بستگی دارد.
با این تفاسیر انتخاب هرکدام از این دو طرح برای کف شما بستگی به فضا و محیط شما دارد؛ زیرا هر دوی این الگوها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند‌ که هرکدام برای یک فضا مناسب است و ممکن است برای طراحی سرامیک حیاطی الگوی مربعی به نسبت الگو لوزی بهتر باشد.
یا اگر به طور مثال اگر خانه شما کوچک است با انتخاب سرامیک‌های لوزی می‌توانید وسعت بیشتری به فضایتان ببخشید. زیرا قناس‌های فضا معمولاً با سرامیک‌های لوزی به‌خوبی پوشش‌دهی می‌شود.
این ۲ الگو قابل کارکردن به صورت‌های تک‌رنگ و ۲ رنگ است. این امر بستگی به سلیقه طراح و نوع فضای شما دارد. با انتخاب الگو و رنگ مناسب می‌توانید به کف بعد مناسب و جلوه بهتری بدهید و آن را بزرگ‌تر جلوه دهید. برخی افراد معتقدند که نصب سرامیک‌ها با طرح مربعی به دلایل ذکر شده شکل بهتر است اما انتخاب هر یک از این دو طرح به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

سرامیک کف لوزی

روش اجرای سرامیک کف لوزی

سرامیک کف در انواع الگوها و طرح‌ها به‌عنوان کف‌پوش در طراحی دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرند. سرامیک‌ها با تنوع در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف گزینه‌های متعددی برای انتخاب در اختیار افراد قرار می‌دهد. درواقع انواع متفاوت کاشی به طور مثال کاشی سرامیک تجاری و پارکینگ و یا سرامیک پله و زیرزمین هر یک از جهاتی در طرح و رنگ و اندازه با دیگری تفاوت دارد و شما می‌توانید متناسب با فضا بهترین نوع هر یک را انتخاب کنید.
برای روش کار سرامیک لوزی در کف نحوه چیدمان آن متفاوت است. درواقع سرامیک‌ها باید در کنار هم با زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرند تا یک طرح لوزی مانند ایجاد شود. همان‌طور که گفته شد چیدمان لوزی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک و فضاهای کم وسعت دیگر انتخاب ایده آلی به‌شمار می‌رود؛ زیرا استفاده از الگو لوزی شکل کف فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهد و برای فضاهای قناس نیز انتخاب مناسبی است.

روش کار کردن سرامیک کف لوزی

روش اجرای سرامیک کف مربع

هنر سرامیک کاری، کار دشواری است و اگر شما هم رضایت کامل از نمای داخلی و خارجی ساختمان خود برایتان مهم است باید انجام این کار را به یک معمار ماهر بسپارید.
طرح، رنگ و اندازه سرامیک بستگی به سلیقه اشخاص دارد و بر اساس دکوراسیون منزل و اندازه فضا انتخاب می‌شود.
برای انجام سرامیک کاری کف که با سیمان انجام می‌گیرد، همان‌طور که گفته شد الگوهای مختلفی وجود دارد. از مزایای انتخاب الگو کف مربعی شکل نصب آسان‌تر آن خواهد بود.
شما می‌توانید برای خرید و کار سرامیک کف ابتدا به‌منظور تعیین تعداد لازم سرامیک برای کف‌پوش، تعداد آن‌ها را بر اساس مساحت کف‌پوش به‌علاوه پانزده درصد این مساحت برای دورریز و پرت محاسبه کنید.
روش کار سرامیک کف مربع می‌تواند به‌صورت ۲ رنگ و شطرنجی چیده شود زیرا این الگو به نسبت متداول‌تر است و برای انواع خانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است.
نوع دیگر الگوی مربعی می‌تواند به‌صورت تکراری و شبیه به هم نیز در کنار یکدیگر چیده ‌شود؛ این الگو باتوجه‌به مساحت محیط و کوچکی و بزرگی سرامیک‌ها متفاوت است.

روش کار کردن سرامیک کف مربع

کلام آخر
کاشی و سرامیک در انواع الگوها کار می‌شود که ما در این مقاله به طور اختصاصی به دو الگوی مربعی و لوزی پرداختیم و با بررسی ویژگی‌های هر یک سعی کردیم شما را برای انتخاب الگو و چیدمان کف محیطتان باتوجه‌به نیاز و سلیقه شخصی و اندازه فضایتان راهنمایی کنیم.
شما می‌توانید برای خرید انواع کاشی و سرامیک از سایت سرام پخش استفاده کرده و سرامیک‌هایتان را باکیفیت بالا و به‌صورت اقساط تهیه کنید.

خرید کاشی و سرامیک برند مرجان  از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک کف پذیرایی برند مرجان

سوالات متداول…

هر کدام از انواع سرامیک کف لوزی و مربع کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما باید با بررسی این موارد خرید خود را انجام دهید

مزیت اصلی سرامیک لوزی این است که این الگو باتوجه‌به مساحت محیط و نوع فضا اندازه‌گیری و انتخاب می‌شود به همین دلیل این چیدمان فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای کف‌های قناس دار گزینه مناسبی است.

بله، شما با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش می‌توانید با جزئیات شرایط خرید اقساطی انواع سرامیک کف لوزی و مربعی آگاه شوید.

زیرا استفاده از الگو لوزی شکل کف فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهد و برای فضاهای قناس نیز انتخاب مناسبی است.

روش کار سرامیک کف مربع می‌تواند به‌صورت ۲ رنگ  و شطرنجی چیده شود و این الگو به نسبت متداول‌تر است و برای انواع خانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است. همچنین نوع دیگر الگو مربعی می‌تواند به‌صورت تکراری و شبیه به هم نیز در کنار یکدیگر چیده ‌شود که این الگو باتوجه‌به مساحت محیط و کوچکی و بزرگی سرامیک‌ها متفاوت است.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments