پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شیرآلات توکار چیست ؟ آشنایی با مزایا ، معایب و انواع شیر توکار

شیرآلات توکار چیست

شیرآلات توکار چیست ؟ آشنایی با مزایا ، معایب و انواع شیر توکار

فهرست مطالب

اگر به دنبال فاکتور‌های یک خانه مدرن هستید، یکی از موارد پیش روی شما حتماً استفاده از شیرآلات توکار به عنوان نسل جدید شیرآلات است. این شیرآلات مدرن روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند؛ هم به دلیل ساختار زیبا و متناسب و هم به دلیل کم جاگیر بودن؛ مخصوصاً در خانه‌های آپارتمانی که همواره با مشکل کمبود جا روبرو هستند.
شیرآلات توکار را می‌توان به هر عنوانی، از شیرآلات روشویی گرفته تا شیرآلات حمام و سایر موارد این چنینی استفاده کرد و از این نظر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، تا انتهای این نوشته از مجله سرام پخش با ما همراه باشید تا به صورت کامل برایتان تشریح کنیم که شیرآلات توکار چه هستند و چه مزایا و معایبی دارند.

آشنایی با شیرآلات توکار

شیرآلات توکار چیست؟

لوله کشی‌هایی که از درون دیوار خارج شده و به شیر‌های آب متصل شده‌اند، همواره با ظاهر زننده خود جلوه خانه را ناخوشایند می‌کنند و فضای مفید ناحیه خود را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهند. به همین جهت فعالان صنعت ساختمان به فکر ساخت شیرآلاتی مدرن با ساختاری با جاگیری کمتر و هم‌چنین کارایی بیشتر افتاده ا‌ند که این فرآیند، شیرآلات توکار را به وجود آورده است.

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله تفاوت شیرآلات روکار و توکار را مطالعه بفرمایید.

—————————————

در کلی‌ترین تعریف ممکن در پاسخ به سؤال شیرآلات توکار چیست، می‌توان گفت که شیرآلاتی که تمامی اجزای آن مانند لوله‌ها و اتصالات، دایورت، کارتریج و سایر موارد این چنینی، در داخل دیوار قرار گرفته‌اند و تنها خروجی و دسته شیرآلات بیرون قرار می‌گیرد را شیرآلات توکار می‌گویند. این ساختار، توانایی برقراری ارتباط با هر نوع شیرآلات، از شیرآلات پیچی و اهرمی گرفته تا انواع شیرآلات چشمی را دارا است و بسته به تمایلات و نیاز خود می‌توانید اقدام به خرید انواع شیرآلات کنید.

البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود و این شیرآلات جزئیات و جوانب بسیاری دارند که در ادامه به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توکار از بازار آنلاین سرام پخش

مزایای شیرآلات توکار

شیرآلات توکار نه‌تنها برای زیبایی بلکه برای بهینه‌سازی سیستم لوله کشی ساختمان از نظر فنی ساخته شده‌اند و می‌توان نتیجه گرفت که در این نوع از شیرآلات مزایای زیادی وجود دارد و برخی از مشکلات شیرآلات روکار نیز رفع شده‌ است.

در صورتی‌که قصد دارید بدانید مزایای شیرآلات توکار چیست، موارد زیر را مطالعه کنید:
• دیر تر زنگ می‌زنند

• کمتر چکه می‌کنند

• ظاهری بسیار زیبا دارند

• ساختار فنی بهینه‌تری دارند

• طبق تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شوند

• فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند

• بهداشتی‌تر از شیرهای روکار هستند

• فرایند نظافت ساده‌تری نسبت به شیرآلات روکار دارند

• بیشتر تجهیزات آنها از عوامل محیطی و ضربه‌ها در امان هستند

• مقاومت بالا در برابر پوسیدگی دارند(به‌دلیل مخفی بودن تجهیزات در دیوار)

حال که متوجه شدید مزایای شیرآلات توکار چیست، توصیه می‌شود برای پیاده‌سازی سیستم شیرآلات ساختمان به‌صورت مدرن از انواع شیرآلات توکار استفاده کنید. به عنوان مثال تنها کاری که برای مدرن کردن ظاهر و ساختار سرویس بهداشتی ساختمان باید انجام دهید، مجهز کردن سرویس به انواع شیرآلات توکار و هم‌چنین استفاده از یک ست سرویس بهداشتی مناسب و زیبا است؛ به همین ترتیب می‌توانید برای سایر قسمت‌های ساختمان نیز از انواع این شیرآلات بهره ببرید.

مزایای شیرآلات توکار

معایب شیرآلات توکار

با وجود مزایای بسیار زیاد شیرآلات توکار، معایبی نیز به این شیرآلات وارد است. البته این موارد به صورت مطلق نیستند و معمولاً در مقایسه با شیرآلات روکار مطرح می‌شوند. به هر جهت در صورتی‌که قصد دارید بدانید که معایب شیرآلات توکار چیست، موارد زیر را مطالعه کنید:

نصب دشوار

با توجه به اینکه اکثر تجهیزات شیرآلات توکار در دیوار نصب می‌شوند، بدیهی است که برای قرار دادن این تجهیزات در دیوار نیاز به خراب کردن دیوار وجود دارد. در صورتی‌که فرآیند نصب تجهیزات داخلی شیر‌های توکار پیش از تکمیل ساختمان صورت گیرد از دشواری کار کاسته می‌شود اما در صورتی‌که تجهیزات داخلی معیوب شوند، قطعاً عیب‌یابی و تعمیر نیاز‌مند تخریب دیوار است.
هم‌چنین با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که نصب شیرآلات توکار نیازمند افراد متخصص خواهد بود.

نیازمند فضای کافی در دیوار

اگر بپرسید که دیگر ایراد شیرآلات توکار چیست، باید بگوییم که با وجود اینکه این نوع از شیرآلات فضای بیرونی را اشغال نمی‌کنند اما از درون دیوار نیازمند فضای مناسبی برای قرارگیری هستند. از همین رو در برخی از فضا‌ها که دیوار‌های باریکی دارند، نمی‌توان این شیرآلات را نصب کرد.

هزینه بالا

این که شرایط تعیین هزینه شیرآلات توکار چیست، بسته به نوع خود شیرآلات و تجهیزات آن دارد و این ایراد تنها به نسبت شیرآلات روکار در نظر گرفته شده است. به صورت کلی شیرآلات توکار قیمت بالاتری نسبت به شیرآلات روکار دارند اما در برخی موارد نیز شیرآلات روشویی و سایر انواع شیرآلات روکار دیگری دیده می‌شوند که قیمت بالاتری دارند.

معایب شیرآلات توکار

معرفی انواع شیرآلات توکار

پس از مطالعه موارد ذکر شده، شاید از خود بپرسید که انواع شیرآلات توکار چیست؟ بسته به برند تولید‌کننده، شیرآلات توکار می‌تواند مدل‌ها و برخی ویژگی‌های مختلفی را داشته باشند اما در کلی‌ترین دسته‌بندی ممکن می‌توان شیرآلات توکار را به چند نوع تقسیم‌بندی کرد این موارد به شرح زیر هستند:

شیر ظرفشویی توکار

شیرآلات ظرفشویی توکار بسیار پرکاربرد هستند که از متعلقاتی به شرح زیر تشکیل شده‌اند:
• اهرم
• محل آبریز
• صفحه فلزی
• باکس مرکزی
سایر شیرآلات مصرفی در آشپزخانه مانند شیر قابلمه پر کن نیز شرایطی مشابه دارد.

شیر ظرفشویی توکار

شیر روشویی توکار

شیرآلات روشویی معمولا در توالت‌ها به‌کار می‌روند که از اجزایی به شرح زیر تشکیل شده‌اند:
• اهرم
• صفحه فلزی
• باکس مرکزی شیر

شیر روشویی توکار

شیر توالت توکار

همان‌طور که از نام این نوع از شیر پیداست، در توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرآلات توالت از اجزایی به شرح زیر تشکیل شده:
• اهرم
• صفحه فلزی
• شلنگ توالت
• پایه شلنگ توالت
• باکس شیر مرکزی
• زانوی دیواری پایه دار

شیر توالت حمام توکار

معمولاً محبوب‌ترین این نوع از شیرآلات توکار، شیر حمام است که پیچیدگی بیشتری نیز دارد. شیرآلات توکار حمام در انواع و تیپ‌های مختلفی تولید می‌شوند و اما در کلی‌ترین حالت ممکن، اجزای شیرآلات توکار حمام به شرح زیر هستند:
• سردوش
• گوشی
• شلنگ حمام
• پایه شلنگ حمام
• صفحه فلزی کوچک
• زانو دیواری پایه‎ دار
• اهرم وان پرکن با دایورتر
• پنل اصلی با جای دایورتر
• صفحه آب‌بندی داخلی
• بازوی سقفی با قالپاق دور

شیر توالت حمام توکار

ویژگی‌های شیرآلات توکار

پیش‌تر به مزایا و معایب شیرآلات توکار پرداختیم اما اگر به نحو دیگری بخواهید بدانید که ویژگی‌های شیرآلات توکار چیست در ابتدا باید گفته شود که ساختار مدرن فنی و ظاهری این شیرآلات مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع حتماً باید مکان مناسبی را برای نصب شیرآلات در دیوار در نظر گرفت و هم‌چنین از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

ویژگی نصب سخت شیرآلات توکار نکته دیگری را در هنگام خرید این شیرآلات مطرح می‌کند و آن هم این است که حتماً باید در هنگام خرید علاوه بر اینکه محصول باکیفیتی تهیه کنید، تجهیزات جانبی را نیز از انواع با کیفیت و با دوام انتخاب کنید تا مجبور نباشید چند ماه بعد از نصب شیرآلات توکار مجدداً دیوار را خراب کنید.

سایزبندی و دارا بودن انواع مختلف از دیگر ویژگی‌های شیرآلات توکار است و در صورتی‌که قصد خرید شیرآلات توکار را دارید، حتماً باید به سایز و نوع توالت که فرنگی است یا ایرانی، روشویی، سینک ظرفشویی و سایر مواردی که با شیرآلات در ارتباط هستند دقت کنید.

کلام آخـــــر
شیرآلات توکار همواره توجه افراد را جلب می‌کنند و شاید ساز و کار و به صورت کلی ویژگی‌های این نوع از شیرآلات برای برخی سؤال باشد. به همین جهت ما در این نوشته از سرام پخش تمام تلاش خود را به کار بستیم تا مهم‌ترین نکات در رابطه با اینکه شیرآلات توکار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد را با شما در میان بگذاریم.

با توجه به موارد گفته شده در صورتی‌که تمایل به خرید این نوع شیرآلات را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه سرام پخش برای خرید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب اقدام کنید. تنها کاری که برای خرید از فروشگاه باید انجام دهید انتخاب محصول مورد نظر در بین تنوع بالای محصولات و سپس تکمیل فرآیند خرید است؛ پس از آن منتظر باشید تا فروشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به دست‌تان برساند.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

سوالات متداول…

شیرآلاتی که تمام تجهیزات آن به جز موارد مربوط به خروجی آب در داخل دیوار و به صورت پنهان متصل می‌شود.

ظاهر زیبا و مدرن، ساختار فنی مناسب، خرابی دیرتر و جاگیری کم از مهم‌ترین مزایای شیرآلات توکار است.

هزینه اجرای نسبتاً بالا، سختی اجرا و دسترسی سخت به اجزا از مهم‌ترین معایب شیرآلات توکار است.

هزینه اجرای شیرآلات توکار وابسته به برند و نوع شیرآلات است اما معمولاً از شیرآلات روکار هزینه‌ بیشتری دارند.

خیر؛ می‌توانید از شیرآلات توکار بسته به نیاز خود در هر کجای ساختمان استفاده کنید.

بله؛ شما با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش می‌توانید از شرایط خرید اقساطی شیرآلات توکار اطلاع پیدا کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments