پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس

صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس

طی سالیان گذشته جذابیت بالای صنعت کاشی، سرمایه گذاران زیادی را به سوی این صنعت ترغیب کرده است. افزایش تولیدات داخلی از یک سو و حضور رقبای خارجی در بازار داخلی از سوی دیگر، صنعت کاشی سرامیکی ایران را با مازاد عرضه مواجه نموده است.

آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز نشان می دهند که طی سال های گذشته این صنعت به طور همزمان با کاهش صادرات و افزایش واردات مواجه شده لذا امروزه حضور در بازارهای خارجی برای این صنعت به عنوان یک ضرورت مطرح می باشد.

حضور موفق در یک بازار، نیازمند اتخاذ استراتژی مناسب از سوی شرکت ها می باشد. شرکت سرام پخش با توجه به تبادلات و بازاریابی و تجربه موفق در صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای قطر، بحرین، عمان، گرجستان و ارمنستان و همکاری با بسیاری از کارخانجات تولید کننده کاشی و سرامیک، زمینه صادرات این محصول را به کشورهای ذکر شده فراهم کرده است.

سرام پخش در این مطلب سعی کرده تا راهبردهای مناسب جهت حضور مستمر و مداوم در بازارهای حوزه خلیج فارس را برای شما بیان کند.

این مطلب از مقاله با عنوان “استراتژی های ورود به بازارهای جهانی برای صنعت کاشی سرامیکی کشور” گرفته شده است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه، نظرات خبرگان صنعت و تجربیات مدیران شرکت های فعال در بازارهای منطقه خلیج فارس جمع آوری و تحلیل گردیده است.

 

استراتژی، اصل مهم هر کسب و کار

تغییر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی، خلق تکنولوژی های نوین، توسعه ارتباطات و بالاخره جهانی شدن، فضای جدیدی را پیشروی مدیران شرکت ها قرارداده، فضایی که حتی مدیران برجسته هم نمی توانند با تکیه بر تجربیات فردی در کار خود موفق باشند لذا به ناچار می بایست با استفاده از روش های مختلف علمی و سیستم های پیچیده بازاریابی و ارتباطات گسترده در سطوح جهانی و گسترده، اهداف و استراتژی های شرکت را انتخاب نموده و به اجرا درآورند.

اهداف و استراتژی هایی که باید بر مبنای شناخت رویدادهای بازارهای جهانی، فرصت ها و تهدیدات آن طراحی گردیده و امکان خلق مزیت رقابتی را برای آنها فراهم سازد. روشن است که مدیران کسب و کارهای ایرانی نیز ناچارند تا همگام با رخدادهای جهانی، موقعیت کشور، صنعت و محصولات خود را مورد بازنگری اساسی قرار داده و در پرتو مزیت و توانمندی های ملی و بین المللی اقدام به انتخاب بازارهای هدف و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت نفوذ به آنها بنمایند.

امروزه افزایش رقابت داخلی و وجود مازاد ظرفیت در کشور  حضور در بازارهای بین الملل را برای تولیدکنندگان صنعت کاشی حیاتی نموده و این در حالی است که برخی از واحدهای تازه تاسیس شده هنوز بصورت جدی فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

پیش بینی می شود که با فعالیت این تولید کنندگان، رقابت در بازار داخلی افزایش چشمگیری یافته و حضور در بازارهای خارجی از اهمیت ویژه و حیاتی برای تولیدکنندگان صنعت کاشی و سرامیک برخوردار گردد.

سرام پخش با هدفِ هدایت و راهنمایی مدیران صنعت کاشی سرامیکی جهت تدوین استراتژی های رقابتی و بازاریابی موثر برای ورود به بازارهای منطقه خلیج فارس به عنوان یکی از بازارهای هدف این صنعت می باشد که طبعاً در این میان شناخت وضعیت صنعت کاشی در ایران و استراتژی های رقابتی و بازاریابی اتخاذ شده از سوی رقبا نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

در ” صادرات کاشی و سرامیک به کشورهای حوزه خلیج فارس (بخش دوم)” سرام پخش مزیت های رقابتی صنعت کاشی و سرامیک ایران را مورد بررسی قرار می دهد.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments