پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش صفر تا ۱۰۰ نصب کاشی روی دیوار سیمانی !

نصب کاشی روی دیوار سیمانی

آموزش صفر تا ۱۰۰ نصب کاشی روی دیوار سیمانی !

فهرست مطالب

کاشی کاری به صورت مستقیم با استفاده از ملات یا چسب روی دیوار سیمانی امکان‌پذیر است. بنابراین ابتدا از تمیزی، صافی و نبودن فضا‌های خالی در دیوار باید مطمئن شد و سپس این کار را انجام داد. همچنین برای این فرآیند لازم است نکاتی را رعایت کنید که در ادامه مقاله از مجله سرام پخش به‌طور کامل آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

چسباندن سرامیک روی دیوار سیمانی

همانطور که می‌دانید کاشی‌ سرامیک انواع متنوعی دارند و با توجه به محیط و فضای مورد استفاده توسط مصرف‌کننده انتخاب می‌شوند. برای نمونه می‌توان از کاشی طرح پارکت، کاشی بین کابینتی و کاشی دستشویی و حمام نام برد. بنابراین قبل از خرید این کاشی‌ها و نصب آن‌ها روی دیوار سیمانی باید نکاتی را رعایت کنید.
درخصوص نصب کاشی روی دیوار سیمانی سفید، باید به این نکته اشاره کرد که از مزیت‌های بسیار مهم آن عدم نیاز به تخریب سطح کار است. به‌عنوان‌مثال برای نصب کاشی نیاز به کنده کاری دیوار نیست و این سبب می‌شود تا سرعت عمل نصب افزایش پیدا کند.
از دیگر موارد مهم برای نصب کاشی روی دیوار سیمانی، ابزار و وسایل موردنیاز برای نصب سرامیک بر روی دیوار است که می‌توان به کاشی بر، اسفنج بزرگ، دوغاب و نوار اندازه‌گیری اشاره کرد.

چسباندن کاشی روی دیوار سیمانی

———————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله معرفی ابزار نصب کاشی را مطالعه کنید.

———————————

پس از تهیه ابزار مورد استفاده، آماده‌ سازی دیوار موردنظر برای نصب کاشی ضروری است.
برای این کار باید ابتدا دیوار را با سیمان یکدست کرد؛ به‌صورتی که اثری از برآمدگی و حفره روی آن مشاهده نشود. پس از این مرحله نیاز است که اندازه‌گیری با ابزار مخصوص نوار آن روی دیوار مشخص شود. سپس چسباندن کاشی و درنهایت آماده کردن دوغاب باید انجام شود.

خرید آسان و اقساطی ابزار نصب کاشی سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش 

ابزار نصب کاشی سرامیک

نکات مهم کاشی کاری روی دیوار سیمانی

نصب کاشی روی دیوار سیمانی با توجه به موجود بودن انواع چسب و مواد موردنیاز، بسیار سریع و آسان شده است. پس با توجه به جنس مرغوب کاشی و ماندگاری بسیار بالای چسب‌ها، کاشی کاری روی دیوار سیمانی به‌خوبی انجام خواهد شد. بنابراین در ادامه به برخی از نکات بسیار مهم در هنگام نصب کاشی روی دیوار سیمانی می‌پردازیم:

۱) از مهم‌ترین نکات قابل اشاره که باید به آن توجه کرد، دقت در زمان خرید کاشی است؛ زیرا بسیار مهم است که کالای انتخابی دارای لب پریدگی، ترک و لکه‌های چاپی نبوده و علاوه بر آن در مقابل رطوبت نیز مقاوم باشد. به همین دلیل توجه به قدرت جذب رطوبت آن اهمیت زیادی دارد؛ به‌ویژه زمانی که کاشی دستشویی و حمام خریداری می‌کنید.

۲) از دیگر موارد اساسی و قابل توجه، دقت در زیرسازی و استحکام بالای سطح زیر کار است؛ زیرا اگر عمل بسترسازی به‌درستی انجام نشود، کاشی‌ها بسیار سریع لق و شل خواهند شد و کیفیت کار بسیار پایین خواهد آمد.

خرید آسان و اقساطی کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش 

خرید عمده کاشی و سرامیک

۳) در سطح کار بسیار ضروری و پراهمیت است که از سیمان یا مواد مشابه سیمان استفاده کنید؛ زیرا تا حد زیادی از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند و سطح کار باید به صورت یکدست سیمان کاری شود تا در زمان نصب کاشی روی دیوار سیمانی اثری از برآمدگی دیده نشود. برای این کار از نوار‌های اندازه‌گیری مخصوص این کار استفاده می‌شود تا درصد خطا و اشتباه کاهش پیدا کند و به حداقل ممکن برسد.

۴) بعد از انجام تمام موارد ذکر شده، وارد مرحله نصب کاشی روی دیوار سیمانی می‌شویم. این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با دقت بالایی انجام شود؛ زیرا باید اندازه مناسب کاشی را پیدا کرده و نصب کاشی‌ها در گوشه نیز به‌درستی انجام شود. بعضی مواقع نیاز است در زمان نصب کاشی در گوشه موردنظر، اندک برشی به کاشی داده شود تا به شکل درست در جایگاه درست خود قرار گیرد.

۵) در نهایت، مرحله دوغاب کاری بسیار اهمیت دارد؛ زیرا باعث ماندگاری و طول عمر بیش‌تر کاشی‌ها شده است. همچنین از ترک خوردگی و شل شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در این مرحله باید دوغاب‌ها به‌درستی بین شیار کاشی‌ها ریخته شود تا عمل استحکام‌سازی اصولی انجام شود.

————————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چسب کاشی بهتر است یا ملات سیمان را مطالعه بفرمایید.

————————————-

نکات مهم نصب کاشی روی دیوار سیمانی

سخن پایانی
همانطور که گفتیم سرامیک‌ و کاشی‌ها دارای انواع مختلفی در طرح، رنگ و جنس هستند که با توجه به مواد اولیه تشکیل دهنده آن‌ها، استحکام و دوام متفاوتی دارند. در ادامه به موارد نصب این کاشی‌های جذاب در محیط‌های کاربری مختلف اشاره کردیم که شرایط نصب آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. درنهایت نکته مهم این است که در زمان نصب، به موقعیت ابزار آلات قرار گرفته روی دیوار مانند شیر روشویی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سوالات متداول…

برای این کار نیاز به تخریب‌سازی سطح زیری دیوار نیست و با سیمان کاری درست سطح آن، به‌راحتی می‌توان کاشی‌های انتخابی را نصب کرد. بدین منظور به ابزار‌های اولیه مانند انتخاب کاشی، کاشی بر، اسفنج بزرگ، ابزار اندازه‌گیری کاشی و دوغاب نیاز است.

برای این کار، سطح دیوار را باید با سمباده صاف و یکدست کرد. به‌گونه‌ای که اثری از برآمدگی و حفره بر روی سطح آن مشاهده نشود تا سرامیک موردنظر بدون قوس و برجستگی روی آن نصب شود.

کاشی، فضادهنده کاشی، ماله، کاشی بر، نوار اندازه‌گیری و دوغاب از ابزار‌های لازم برای این کار هستند. از شرایط کاشی کاری روی دیوار سیمانی، می‌توان مواردی مانند دقت در انتخاب کاشی موردنظر در زمان خرید، مستحکم‌سازی زیربنای کاشی، استفاده از سیمان مرغوب در سطح کار مورد نظر، صاف، یک دست کردن و پاکسازی حفره‌های به جا مانده روی دیوار اشاره کرد.

همچنین استفاده از ابزار اندازه‌گیری برای موازات کاشی در یک امتداد مشخص، برش کاری درست کاشی‌ها و نصب دقیق آن در گوشه‌های دیوار و دوغاب کاری و پر کردن شیار‌های بین سرامیک‌ها از ضروری‌ترین شرایط این فرآیند است.

به دلیل این که کاشی‌ها قابلیت نصبی سریع و راحت دارند، روی تمام سطوح می‌توانند نصب شوند. به‌خصوص کاشی‌های سرامیکی روی سطح‌های سیمانی مانند سیمان سفید و گچ قابلیت نصب دارند.

کاشی‌ها دارای بافت بسیار متراکمی هستند و به همین دلیل احتمال نفوذ گرد و خاک در آن‌ها وجود نخواهد داشت و فقط جذب خاک روی سطح کاشی قابل مشاهده است. با یک دستمال تمیز و یا استفاده از جاروبرقی می‌توان گرد و غبار آن را زدود. همچنین این کالا آلرژی زا نیست و هیچ گونه بو یا حساسیتی را در فضا پخش نمی‌کند که سبب ایجاد حساسیت در افراد شود.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments