پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پنج روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

پنج روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

نظافت سرویس بهداشتی از کارهایی است که رسیدگی به آن اهمیت ویژه‌ای دارد. سرویس بهداشتی با توجه به این که بسیار آلوده است، نظافت آن هم به مراتب از جاهای دیگر منزل سخت‌تر است. ما در این مطلب روش‌هایی را درباره نظافت سرویس بهداشتی برایتان بازگو می‌کنیم، تا کار نظافت سرویس بهداشتی برای شما آسان‌تر گردد.

برای نظافت سرویس بهداشتی اول از همه با توجه به جنس کف، دیوارها، دستشویی، وان و … مواد شوینده و لوازم مناسب را انتخاب نمایید؛ به عنوان مثال دستشویی و وان حمام از جنس فایبرگلاس، لعابی یا چینی بهداشتی ساخته شده است و روش نظافت هر کدام با دیگری فرق دارد.
گاهی هم ممکن است در اثر استفاده از لوازم نامناسب، روی سطح دستشویی یا وان حمام خراش ایجاد شود که به همین دلیل برای تمیز کردن آن‌ها باید دقت کنید و فقط از مواد و وسایل مناسبی استفاده نمایید که هیچ خراشی ایجاد نمی‌کند. چون خراش‌ها نه تنها ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کند، بلکه به محلی برای تجمع میکروب‌ها هم تبدیل می‌شود. در زیر ما ۵ روش جالب را برای نظافت سرویس بهداشتی اشاره داشته‌ایم.

 

نظافت سرویس بهداشتی که برای کاربران از اهمیت بیشتری برخوردار است:

• بهترین ضد عفونی کننده سرویس بهداشتی
• بهترین شوینده سرویس بهداشتی
• شستن سرویس بهداشتی با نوشابه
• جرم گیری سرویس بهداشتی
• از بین بردن زردی کاسه توالت
• نظافت سرویس بهداشتی عمومی
• تمیزکردن سرویس بهداشتی با جوش شیرین

پنج روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

۱- نظافت سرویس بهداشتی با سرکه و الکل

برای نظافت سرویس بهداشتی شما باید نصف پیمانه سرکه را با یک پیمانه الکل ترکیب و در نهایت به آن یک چهارم پیمانه آب اضافه نمایید. حال این ترکیب را با چهار پیمانه آب ولرم اضافه کنید و در نواحی که آلودگی و جرم وجود دارد بپاشید. ۱۵ دقیقه زمان دهید، و در نهایت با آب و وسیله تمیز کننده تمامی جرم‌ها را بشویید و از بین ببرید. مطمئنا از قدرت این محلول شگفت زده خواهید شد.

 

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

 

۲- تمیز کردن سرامیک‌ها با سفیدکننده و پنبه

برای تمیز کردن سرامیک و شیارهای بین آن‌ها شما می‌توانید از سفید کننده‌ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه کمک بگیرید. این پنبه‌ها را به صورت گلوله‌های بزرگ درآورده و در سفید کننده بزنید وسپس بر روی آن‌ها بکشید.

 

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

 

۳- تمیز کردن قطعات فلزی با لیمو ترش و نمک

برای تمیز کردن شیر آلات و مواد فلزی در سرویس‌های بهداشتی و برق انداختنشان کار سختی پیش رو نخواهید داشت. برای این کار به لیمو و نمک احتیاج دارید. یک لیمو ترش را نصف کرده و در مقداری نمک بزنید و سپس این لیموی آغشته به نمک را بر روی شیر آلات و مواد مشابه چندین بار بکشید. اسید موجود در لیمو به کمک نمک به خوبی تمامی جرم‌ها و آلودگی‌های سطح فلزات را از بین برده و آن‌ها را برق می‌اندازد. از تمیز شدن و براقی این قطعات متعجب خواهید شد.

 

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

 

۴- نظافت سرویس بهداشتی با دهان شویه‌ها

نظافت سرویس بهداشتی به کمک دهان شویه از دیگر روش هایی است که بسیار مناسب است. یک دهان شوی استاندارد و یا حتی خمیر دندان می‌تواند در نقش یک ضد عفونی کننده بسیار قوی برای سرویس‌های بهداشتی به کار بیاید. دهان شوی و یا حتی خمیر دندان خود را با مقداری آب مخلوط کنید و سپس این مایه یا خمیر را بر روی محل‌های آلوده برای مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و با یک فرچه مناسب تمامی آلودگی و جرم‌ها را از بین ببرید.

 

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

 

۵- نظافت سرویس بهداشتی با نوشابه

شاید برایتان جالب باشد بهترین روش نظافت سرویس بهداشتی استفاده از نوشابه‌های گازدار است. احتمالا شما هم تاکنون از انواع نوشابه‌های گازدار منع شده‌اید و از شما خواسته‌اند نوشابه را در کنار غذای لذیذتان نوش جان نکنید. اما این نوشیدنی که برای سلامتی ضرر دارد و توصیه می‌شود تا حد امکان مصرف نشود خاصیت پاک کنندگی قابل توجهی دارد و برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. در ادامه مقاله برای شما می گوییم که نظافت سرویس بهداشتی با نوشابه به جای استفاده از شوینده‌ها و محلول‌های شیمیایی چگونه است.

 

5 روش جالب نظافت سرویس بهداشتی

 

مراحل شستن سرویس بهداشتی با نوشابه

مراحل زیر برای نظافت سرویس بهداشتی با نوشابه یا باز کردن لوله‌ها را دنبال نمایید. نوشابه ترجیحاّ سیاه را در کاسه توالت و دیواره آن ریخته و لازم است به مدت یک ساعت تا دوازده ساعت (به مدت یک شب تا صبح) در کاسه توالت بماند تا اثر پاک کنندگی آن را ببینید. وبعد از گذشت این مدت از یک برس برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. حال به راحتی می‌توانید لکه را از بین ببرید و بعد از آن سیفون را بکشید.

به این ترتیب اسید موجود در نوشابه لکه موجود در سرویس بهداشتی را از بین می‌برد. اما ممکن است علاوه بر نوشابه به یک شوینده دیگر نیز احتیاج داشته باشید.

 

نظافت سرویس بهداشتی؛ جرم سنگ توالت

• اول از همه دستکش پلاستیکی را دست کنید تا از شر جرم‌ها و باکتری‌ها در امان بمانید.
• با آب داغ تمام قسمت‌های سرویس بهداشتی را آب پاشی کنید.
• با استفاده ازبهترین شوینده سرویس بهداشتی، داخل سنگ توالت و اطراف آن، مواد را می‌ریزیم، کمی صبر کنید تا سطوح کمی ماده شوینده را به خود جذب کند.
• سپس با استفاده از برس توالت قسمت‌های مختلف آن را تمیز کنید تا جرم سنگ توالت از بین برود.
• وقتی کارتان تمام شد، سیفون را بکشید تا کثیفی‌ها با شدت آب از بین بروند.

پس از این‌که زردی کاسه توالت به طور کامل از بین رفت سراغ دیگر سطوح موجود در سرویس بهداشتی بروید. تمام قسمت‌ها را به مواد ضد عفونی‌کننده آغشته کنید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی سطوح را تمیز کنید.

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments