پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟

چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟

چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟

  چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟ | خیلی دلتان می‌خواهد که دستی بر سر و روی خانه‌تان کشیده و دیوارهای قدیمی را از حالت کهنگی یا ظاهر ناخوشایند دربیاورید! شاید گمان کنید که کار بسیار پیچیده و پرهزینه‌ای است ولی این‌گونه نیست و باکمی صبر و حوصله قادر به تعمیر دیوار قدیمی منزل خواهید بود! موارد مختلفی نظیر سوراخ روی دیوار، پوسته‌پوسته شدن دیوار و  سبب شکل‌گیری تصویری نامناسب از دیوار می‌شوند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه دیوار پوسته‌پوسته‌شده را به‌راحتی تعمیر کنید.

تعمیر دیوارهای قدیمی خانه

به دلایل مختلفی ازجمله رنگ‌آمیزی غیراستاندارد، رطوبت، کیفیت نامناسب مصالح و … دیوارهای قدیمی نیاز به ترمیم و تعمیر پیدا می‌کنند. یکی از مشکلات رایج دیوارها، پوسته‌پوسته شدن آن‌ها است که در ادامه روش برطرف کردن این مشکل را خواهیم گفت.

تعمیر دیوار پوسته‌پوسته‌شده

دیوارهای قدیمی معمولاً در طول زمان چندین بار رنگ‌آمیزی می‌شوند که همین امر سبب ایجاد لایه‌های رنگ بر روی یکدیگر می‌گردد. رطوبت و گذر زمان به‌مرور سبب جدا شدن این لایه‌ها و ایجاد ترک و شکاف در دیوار خواهد شد و به‌اصطلاح دیوار را پوسته‌پوسته می‌کند. در این هنگام ظاهر ناخوشایندی در دیوار به وجود می‌آید که برای تعمیر آن راهی جز جداسازی این پو‌سته‌ها از دیوار نیست. نگران نباشید کار خیلی سختی پیش رو ندارید و باید بدانید که این تعمیرات کمک می‌کند هم زیبایی ساختمان و هم ارزش آن حفظ گردد. شما برای برطرف کردن این مشکل سه مرحله کلی را می‌بایست انجام دهید.

گام اول شامل پاک کردن رنگ‌های پوسته‌پوسته‌شده و قسمت‌های آسیب‌دیده از روی دیوار می‌شود.
در مرحله دوم باید این قسمت‌های به‌اصطلاح خالی‌شده را پرکنید.
در انتها نیز بتونه و پوشش دیوار یا همان رنگ را می‌زنید.
توجه داشته باشید که نتیجه نهایی به میزان دقت و مهارت شما بستگی دارد و سعی کنید باحوصله این کار را به پایان برسانید. حال مراحل بالا را به ترتیب توضیح می‌دهیم. البته قبل از آن به شما می‌گوییم که چه ابزار و موادی نیاز دارید.

وسایل موردنیاز برای تعمیر دیوار پوسته‌پوسته‌شده

تیغ یا کاردک برای ریختن گچ و پوسته‌های دیوار
کاسه برای مخلوط کردن مواد
کاردک مخصوص برای ترمیم دیوار توسط گچ، بتونه و …
گچ برای ترمیم دیوار که هم می‌توانید به‌صورت آماده و هم به شکل خشک تهیه کنید. در صورت خرید گچ خشک باید چگونگی آماده‌سازی آن را بدانید.
بتونه و رنگ
کاغذ سنباده
چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟

تعمیر دیوار با گچ خشک یا آماده؟

به دو دلیل بهتر است که گچ را به‌صورت خشک بخرید و خودتان آن را مخلوط‌کنید. یکی اینکه به میزان نیازتان مخلوط گچ را آماده خواهید کرد و دوم اینکه ممکن است در جایی ترکیب غلیظ‌تری احتیاج باشد و در جای دیگر ترکیب رقیق‎تری که این مسئله در صورت تهیه گچ خشک برایتان به‌سادگی ممکن می‌شود. حال با ما همراه باشید تا به ترتیب مراحل تعمیر دیوار پوسته‌پوسته‌شده را انجام دهیم.

– مرحله اول

در اولین مرحله باید پوسته‌های ایجادشده بر روی دیوارهای قدیمی منزل را از بین ببرید یا به‌اصطلاح آن‌ها را بریزید. برای این کار ابزارهای مختلفی را می‌توانید به کار ببرید که استفاده از یک کاردک یا تیغ مخصوص کارتان را ساده‌تر می‌کند. تمام قسمت‌های برآمده و پوسته‌پوسته‌شده را به‌خوبی صاف‌کرده و هرگونه ناهمواری روی سطح دیوار را از بین ببرید. در انتها برای اطمینان، از کاغذ سمباده هم استفاده کنید تا سطوح دیوار کامل صاف شوند. وقتی تمام پوسته‌ها را ریختید، اکنون دیوار آماده تعمیر است.

– مرحله دوم

وقتی‌که قسمت‌های آسیب‌دیده و پوسته‌پوسته‌شده را از روی دیوار برمی‌دارید، سطح دیوار دچار ناهمواری و تورفتگی‌هایی خواهد شد که باید این بخش‌ها را پرکنید تا تمام دیوار یک سطح شود. شاید این مرحله کمی خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد اما نتیجه نهایی کار ارزش این صبر و حوصله را دارد. ابتدا بگوییم که ما فرض را بر روی استفاده از گچ برای ترمیم دیوار گذاشتیم ولی شما با توجه به جنس دیوار و سایر موارد می‌توانید ماده لازم را تهیه کنید.

ترکیب مناسبی از گچ را در یک کاسه آماده کنید (معمولاً با آب باید مخلوط شود) و برای پر کردن قسمت‌های خالی دیوار حاضر باشید. نکته مهم اینکه شاید نیاز شود که چندین بار روی یک بخش را گچ بکشید تا به‌خوبی پر گردد. برای راحت‌تر شدن کارتان از یک قسمت مشخص شروع کنید و تا انتها بروید سپس مدتی که گذشت و گچ کمی خشک شد، بهتر می‌توانید تشخیص دهید کدام قسمت‌ها لازم است که دوباره گچ‌کاری شوند. استفاده از یک خنک‌کننده برای تسریع روند خشک شدن گچ نیز راهکار مناسبی است.

پس‌ازاینکه تمام بخش‌های آسیب‌دیده دیوار را گچ‌کاری کردید به کمک کاغذ سنباده به‌آرامی بر روی سطح دیوار بکشید تا کاملاً صاف شود. این کار را بیشتر برای قسمت‌هایی که احتمالاً عمل گچ‌کاری به‌خوبی صورت نگرفته، انجام دهید.

توصیه: برای حفظ سلامتی هنگام گچ‌کاری و سنباده زدن حتماً یک ماسک بر روی صورت خود بگذارید.

چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟

– مرحله سوم

در این مرحله به‌طور کامل دیوار را ازنظر وجود شیب، ناهمواری و … بررسی کنید و اگر مشکلی وجود داشت نیاز است که بتونه‌کاری را انجام دهید تا ظاهر دیوار به شکل مناسبی درآید. ابتدا تمام سطح دیوار را از هرگونه گردوخاک و آلودگی پاک‌کنید. یک پارچه تمیز برای انجام این کار مناسب به نظر می‌رسد. حال پس از بتونه‌کاری سطوح دیوار، آن را رنگ‌آمیزی کنید.

تعمیر دیوار با راه‌های ساده

در این مقاله خواندید که همیشه نیاز نیست برای نوسازی منزل هزینه‌های سنگینی متقبل شد. گاهی با استفاده از برخی راهکارها، به‌سادگی می‌توانیم زیبایی ازدست‌رفته دیوارهای قدیمی را برگردانیم و با کمی همت و حوصله دیوارهای پوسته‌پوسته‌شده را تعمیر و بازسازی کنیم.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]چطور دیوارهای قدیمی خانه را تعمیر کنیم؟


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments