پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونگی نصب کاشی‌های سیمانی انکاستیک

چگونگی نصب کاشی‌های سیمانی انکاستیک

چگونگی نصب کاشی‌های سیمانی انکاستیک

چگونگی نصب کاشی‌های سیمانی انکاستیک | نصب کاشی های سیمانی انکاستیک کار سختی نیست. اگر به توصیه های ما عمل کنید در می یابید که این کار کاملا راحت و نتیجه اش رضایت بخش است.

با کاشی های سیمانی می توان شکل هریک از فضاهای خانه را تغییر داد. مثلا در حمام می توانید سطح بادوامی را شکل دهید که سالیان متمادی ظاهر فوق العاده ای داشته باشد.

در آشپزخانه با کاشی های سیمانی انکاستیک در صفحه های پشت شیرهای آب، روی دیوارها و کف، می توانید رنگ و طرح به فضای آشپزخانه بیفزایید.

همچنین در راهرو ورودی با استفاده از کاشی های نمای طبیعی و گرم محصولات، فضایی صمیمی ایجاد کنید، به اتاق نشیمن جلوه و روح ببخشید و یا در اتاق مطالعه حس راحتی و دنج بودن ایجاد کنید. در مورد حیاط خلوت هم می توانید دست بجنبانید و برای تابستان آن را تر و تمیز و آماده کنید.

انواع-برتر-کاشی-کاشی-سیمانی (1)-min

طریقه نصب کاشی های سیمانی

ابتدا محوطه ای که قرار است کاشی های سیمانی را در آن نصب کنید، تمیز نمایید، اطمینان پیدا کنید که سطح آن تراز و کاملا صاف و بدون هیچگونه ناهمواری ست و اگر چنین موردی وجود داشت، آن را خوب سنباده یا ساب بزنید تا مطمئن شوید سطح زیر کار صاف شده است.

سپس نقطه مرکز محوطه را علامت گذاری و کار را از آنجا آغاز کنید. می توانید خطوط صافی را ترسیم کنید تا اطمینان حاصل شود که کاشی ها در یک خط چیده شده اند. با استفاده از یک ماله شکاف دار ۳/۸ اینچی، چسب منعطف را در سرتاسر محوطه بمالید و مراقب باشید به شکل یکنواخت پخش شده باشد.

سپس، شروع به چیدن کاشی ها کنید و به جهت مورد نظر و طرح دل خواهی که قرار است ایجاد کنید، دقت داشته باشید چون اگر آنها را در جهتی متفاوت بچینید، خیلی وقت ها شکلی کاملا متفاوت از آنچه مورد نظرتان است، خواهید داشت.

بهتر است کاشی ها را از جعبه های مختلف بردارید. چون تمام کاشی ها دست ساز و با رنگهای طبیعی هستند، در سایه دقیق هر یک، تفاوتی جزئی وجود دارد. با اینکه این خصوصیت بخشی از جذابیت این محصول است، اما با انتخاب کاشی ها از جعبه ها و سری های گوناگون، به جلوه کلی همگون تری دست پیدا خواهید کرد.

کاشی سیمانی
کاشی سیمانی

باید در هر طرف کاشی ها، یک درز یک میلیمتری برای دوغاب خالی گذاشت. از یک تراز استبیلا استفاده کنید تا مطمئن شوید کاشی ها کاملا تراز چیده شده اند. در آخر کار با استفاده از یک چکش پلاستیکی، کاشی ها را به آرامی بکوبید تا بیشتر به چسب ها بچسبند.

محکم نکوبید چون بهتر است کاشی ها کم کم در جای خود محکم شوند. از نقطه مرکز محوطه به سمت خارج و به سوی دیوارهای اطراف پیش بروید. به مرور احتمالا نیاز خواهید داشت که بعضی از کاشی ها را برش دهید تا اندازه شوند.

از دوغاب رنگ روشن یا حداکثر از دوغابی همرنگ کاشی های سیمانی استفاده کنید که باعث ایجاد لکه بر روی کاشی نشود. اگر از کاشی یکدست سیاه و تیره استفاده می کنید می توانید دوغاب سیاه به کار ببرید.

انتخاب کاشی

قبل از چیدن کاشی ها، ابتدا باید آنها را انتخاب کرد. می توانید در بین مجموعه عظیم کاشی های سیمانی انکاستیک به جستجو بپردازید و از بین گزینه های بسیار زیاد رنگ و طرح، مواردی را انتخاب کنید.

برخی از آن ها شکل مدرن و برخی جلوه سنتی و قدیمی دارند. شکل بعضی از آنها ظریف و پیچیده و عده ای هم ظاهری انتزاعی دارند. بعضی ها چند رنگ و برخی نیز تک رنگ هستند.

بعضی از آنها درخشان و مشخص و بعضی ظریف و کم جلوه ترند. تعدادی از کاشی ها، بزرگ و برخی نیز کوچک هستند. همچنین از بین شکل های مربع، جناغی و شش ضلعی می توان موارد مورد نظر را انتخاب کرد.

کافی ست به فضای مورد نظر و تصویری که می خواهید خلق کنید توجه داشته باشید. با توجه به این نکات، به همراه خانواده خود از دیدن گزینه های مختلف محصولات لذت ببرید.

کاشی های انکاستیک

 

از این فرصت استفاده کنید تا درباره مزایا و نقصهای هریک از طرح ها صحبت کنید و اجازه دهید همه اعضاء نظر خود را بیان کنند.

اندازه گیری فضای مورد نظر برای کاشی کاری

بعد از انتخاب کاشی ، باید اندازه دقیق و درست فضایی که قرار است کاشی شود را به دست آورید. از بچه ها در اندازه گیری و محاسبه فضا به فوت مربع یا مترمربع کمک بگیرید.

این کار برایشان مثل یک کلاس ریاضی حاضر و آماده است. یادتان باشد به عدد پایانی به دست آمده، مقدار ۲۰ درصد اضافه کنید. این کار باعث می ش ود بعد از خسارت احتمالی که حین بریدن کاشی ها رخ می دهد، کاشی کافی برای اتمام کار داشته باشید.

کاشی های انکاستیک

چگونگی برش کاشی های سیمانی انکاستیک

برای این کار به اره ای دایره ای با دیسک برش بتن نیاز است. ابتدا محلی که نیاز است بریده شود را به دقت علامت بزنید. با استفاده از یک خودکار ماژیکی و یک خط کش، با دقت خط بکشید.

دیسک برش سیمانی متصل به اره دایره ای را در طول خطی که رسم کرده اید، چندین بار عبور دهید. توصیه می شود که از عینک محافظ و ماسک استفاده کنید چون برش دادن باعث تولید گرد و خاک سیمان می شود. بریدن کاشی سیمانی آسان است اما باید اطمینان داشت که به شکل صحیح بریده می شوند.

دوغاب زدن

قبل از دوغاب زدن، اجازه دهید چسب به مدت ۴۸ ساعت شکل کامل خود را بگیرد. در این مدت روی کاشی ها راه نروید. بافت دوغاب باید نرم و خامه مانند باشد. با استفاده از یک اسفنج آن را روی کاشی ها بمالید. مراقب باشید که تمامی درزها به شکل یکسان با دوغاب پر شوند.

کاشی های انکاستیک

رنگ دوغاب را می توان هماهنگ یا در تضاد با رنگ کاشی ها انتخاب کرد. رنگ مورد انتخاب شما تعیین کننده نمای پایانی کار خواهد بود. بنابراین خوب به آن فکر کنید. اگر دوغابی تیره برای کاشی های کمرنگ انتخاب کنید نیاز خواهید داشت ابتدا از یک درزگیر محافظ هم استفاده کنید تا دوغاب روی سطح کاشی ها لکه ایجاد نکند.

با استفاده از یک کاردک پلاستیکی قابل انعطاف بلافاصله بعد از پخش کردن دوغاب، اضافی آن را بردارید. کاردک را چندین بار روی سطح کاشی بکشید تا تمامی فضاها پر از دوغاب شود و بتوان اضافه آن را از روی سطح زدود.

اجازه دهید دوغاب ظرف مدت ۲۴ ساعت خشک شود و سپس با استفاده از پارچه تمیز و نمناک هرگونه لک مربوط به دوغاب اضافی را پاک کنید. در آخر، سطح کاشی ها را با یک درزگیر با کیفیت، درزگیری نمایید. قبل از خیس کردن کاشی ها یا راه رفتن روی آن، اجازه دهید درزگیرها هم به مدت ۴۸ ساعت خشک شوند.

از این فرصت غیرمنتظره در خانه ماندن، به تجربه ای مثبت برسید. کار مشترک بر روی پروژه هایی از این دست باعث متحد شدن خانواده، گذشتن سریع تر زمان و حس رضایت و غرور از نتیجه پایانی کار می شود. همچنین، هر روز از چنین تزئیناتی در منزل خود لذت می برید و بعد از آن هم به یاد خواهید آورد که در انجامش چقدر به همه شما خوش گذشت.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید 

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments