پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تمام آنچه درباره کاشی و کفپوش سه بعدی باید بدانید!

تمام آنچه باید درباره کاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی بدانید

تمام آنچه درباره کاشی و کفپوش سه بعدی باید بدانید!

کاشی سه بعدی نسل جدیدی از کاشی‌ها است که اخیرا مورد توجه خریداران کاشی و سرامیک قرار گرفته است. این کاشی‌ها به علت سه بعدی بودن برخلاف سایر مصالح ساختمانی توجه بیشتری در ساختمان به خود جلب می‌کنند.

اگر سری به بازار‌ها و مغازه‌های کاشی و سرامیک فروشی بزنید و این نمونه کاشی سه بعدی را در مغازه موجود داشته باشند، به‌راحتی توجه شما به سوی این کاشی‌ها جلب خواهد شد.

کفپوش سه بعدی چیست؟

کفپوش سه بعدی فناوری است که از یک شرکت در دبی متولد شد و امروزه در خانه‌های ما جا گرفته تا ظاهری متفاوت و شگفت انگیز را برایمان به ارمغان بیاورد. در این کفپوش‌ها تصاویر زاویه دار در کنار لایه‌های نیمه شفاف متعدد باعث می‌شود تا آن‌ها به صورت سه بعدی دیده شوند.

مثلا استفاده از یک کفپوش سه بعدی با طرح امواج دریا و ساحل باعث می‌شود تا شما هنگام ورود به آن فضا و با نگاه به کفپوش حس کنید که در کنار دریا بر روی ساحل هستید.

کفپوش-های-سه-بعدی

این کفپوش‌ها در طرح‌های مختلف و متناسب با هر ذوق و سلیقه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند و لازم نیست نگران سایز کفپوش‌ها باشید؛ تنها کافیست طرح مورد نظر خود را انتخاب و سایز فضایی که کفپوش در آن قرار می‌گیرد را به متخصصین این حرفه بدهید و بقیه ی کارها را به آنها واگذار کنید.

موارد استفاده از کفپوش‌های سه بعدی

این‌گونه به نظر می‌رسد که بهترین فضا برای استفاده از کفپوش‌های سه بعدی، حمام و سرویس بهداشتی است. اما این دلیل نمی‌شود که استفاده از کفپوش سه بعدی را محدود به این مکان‌ها کنیم.

با کمی‌خلاقیت همراه با چاشنی سلیقه می‌توانید در فضاهای مختلف خانه مانند آشپزخانه، ورودی، اتاق نشیمن از این تکنولوژی بهره مند  شوید.

البته باید توجه داشته باشید که این کفپوش‌ها به لحاظ اهمیتی که دارند اغلب دارای خطوط بسیار و طرح‌های شلوغ هستند. پس بسیارمهم است که قبل از اقدام به خرید، به فضا و دکوراسیون آن محیط توجه کنید.

کفپوش-های-سه-بعدی

استفاده از این نوع کاشی‌ها در اماکن مذهبی و مساجد بسیار زیاد است. همچنین در برای تزئینات داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کاشی‌ها به عنان عایق در فضاهایی مانند آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار پر طرفدار هستند .

همان طور که می‌دانید کاشی‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که به خوبی عایق گرما و سرما بوده و در برابر تغییرات دما حداقل بازه ی ۲۰ الی ۱۰۰ درجه ی سانتی گراد بسیار مقاوم باشند تا دچار شکستگی نشوند .

همچنین امروزه کاشی‌های جدیدی که تحت عنوان سه بعدی وارد بازار شده است علاوه بر دارا بودن این ویژگی‌ها باید دارای زیبایی و طرحی چشم نواز باشد؛ جلوه‌ای که کاشی سه بعدی به منازل و محیط اطراف شما می‌دهد بسیار فراتر و زیبا و دل انگیزتر از سایر محصولات و نمونه عادی کاشی‌ها باشند.

 

جنس کفپوش‌های سه بعدی و نحوه‌ اجرای آن

جنس سطح این کفپوش‌های سه بعدی رنگ زرین اپوکسییاپل یاورتان است. این سطوح بسته به ضخامت به دو دسته تقسیم می‌شوند: لایه نازک و سطح پرشده یا سطح ضخیم که امروزه در محل‌های پر رفت وآمد بیشتر استفاده می‌شوند.

 برای حمام می‌توانید از نوع لایه نازک هم استفاده کنید که برای یک مدت طولانی ظاهر زیبایی فراهم خواهند کرد.

سرامیک‌های سه بعدی معمولا به صورت سه پخت تولید می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع نیز مربوط به این است که آن‌ها باید بتوانند بهترازسرامیک‌های معمولی جلوه کنند و مقاوم‌تر نیز باشند.

نکته بسیار مهم در اجرای کفپوش‌های سه بعدی این است که علاوه بر اینکه حتما باید مواد و متریال با کیفیت باشد، باید اجرای آن به صورت صحیح انجام شود و این کار توسط متخصص این حرفه صورت گیرد.

به گفته برخی از فروشندگان کاشی و سرامیک در بازار این روزها استفاده از کفپوش سه بعدی با درخواست زیادی مواجه شده است و دلیل آن شاید امکان انتخاب گستره وسیعی از رنگ‌ها و تصاویر باشد که جذابیتی منحصر به فرد به دنبال دارد. پس می‌توان آینده ای بسیار روشن و امیدوار کننده را برای این تکنولوژی در نظر گرفت.

کفپوش-های-سه-بعدیمزایای کاشی سه بعدی

از بیشترین مزایای این کاشی‌ها میتوان به لوکس بودن و فانتزی بودن آن اشاره کرد، اما اگر بخواهیم به صورت گزینه ای مزایای این کاشی را نام ببرید به شرح زیر است:

  • جلب توجه بیش از حد
  • لوکس بودن
  • متفاوت کردن دیزاین ساختمان
  • عمر بالا
  • کیفیت بالا
  • تنوع بالا
  • قابلیت انتخاب عکس دلخواه

معایب کاشی سه بعدی

قبلا بیشتر تصاویر سه بعدی با استفاده از پروکسی ایجاد می‌شد اما امروزه تصاویر سه بعدی را روی کاشی‌ها با کیفیت بالا چاپ و محافظت می‌کنند .

به طور کلی معایب کاشی‌های سه بعدی عبارتند از:

  • تکراری شدن تصویر
  • قیمت بالا
  • سختی در انتخاب
  • مشکل جفت شدن در برخی از مکان‌ها
  • احتمال ضربه خوردن در اثر ضربه‌های شدید
نحوه ساخت

برای ساخت کاشی‌های سه بعدی ابتدا کاشی معمولی و یا پرسلان را در سایزهای ۶۰ در ۶۰ ۸۰ در ۸۰ و ۳۰ در ۶۰ و ۳۰ در ۳۰ به کارگاههای کاشی سه بعدی می‌برند. در آنجا با توجه به طرح انتخاب شده، عکس مورد نظر را با استفاده از چاپگر‌های دیجیتال با کیفیت بسیار بالا چاپ می‌کنند. سپس لایه میکرو کریستال و شیشه بسیار با کیفیتی را روی آن می‌چسبانند و آن را وارد کوره می‌کنند. بعد از بیرون آمدن کاشی برای استفاده از کوره آن را بسته بندی و به بازار عرضه می‌کنند. 

کفپوش-های-سه-بعدی

نحوه نصب

برای نصب این کاشی‌ها بهتر است از چسب‌های مخصوص کاشی و سرامیک استفاده کنید و قبل از آن سطح زیر آن را کاملا صاف کنید. 

به علت ظرافت بیش از حد کاشی‌های سه بعدی بهتر است آن را با استفاده از دوغاب در سطح مورد نظر نچسبانیم؛ مگر اینکه از بندهای یکسان کننده کاشی استفاده کنیم. هنگام چسباندن باید حواسمان باشد که کوچکترین بندی بین کاشی‌ها وجود نداشته باشد.

قیمت کاشی‌های سه بعدی

قیمت این کاشی‌ها به نسبت سایر کاشی و سرامیک‌های معمولی بسیار بالا است. قیمت این کاشی‌ها بر اساس متراژ نوع عکس و نوع سایز و شرکت سازنده متفاوت است.

هزینه‌های استفاده از کاشی‌های سه بعدی می‌تواند بسیار گران تمام شود. مانند هر نوع کاشی، هزینه کاشی سه بعدی نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است و به مواد، رنگ و اندازه آن بستگی دارد.

 کاشی‌های سه بعدی در کشورمان به نسبت سایر کاشی‌ها از میزان عرضه کمتری برخوردار است و همین دلیل، قیمت کاشی سه بعدی را از سایر کاشی‌ها بالاتر می‌برد.

تمام آنچه باید درباره کاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی بدانیدکاشی و سرامیک‌های سه بعدی در سه نوع مختلف در بازار وجود دارد که قیمت هر کدام به قرار زیر است. قیمت هر متر مربع بین ۱۵۰۰۰ تومان تا بالای یک میلیون تومان متغیر است.

خرید کاشی سه بعدی

کاشی‌های سه بعدی پیشرفت تکنولوژی این روز‌ها در همه ی بخش‌های زندگی به خوبی قابل مشاهده است و این پیشرفت در تولید کاشی نیز بی تاثر نبوده و امروزه اگر شما به بازار کاشی بروید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند طرح و نقش‌های بسیار زیبا و خاص کاشی‌های سه بعدی است که واقعا فوق العاده می‌باشند .

تولید و عرضه ی کاشی‌های سه بعدی این روز‌ها در بازار تحول عظیمی‌ایجاد کرده است و اکثرا در طراحی دکوراسین داخلی منازل و محل کار استفاده از کاشی‌های سه بعدی بسیار زیاد شده است و این نوع کاشی اکنون جایگاه خودش را در بازار کاشی و سرامیک بدست آورده است .

یکی از دغدغه‌هایی که شرکت‌های سازنده ی کاشی‌های سه بعدی دارند این مسئله است که نقاط اتصال کاشی‌ها با یکدیگر به طور کامل حذف شود و خیلی قابل مشاهده نباشد تا طرح سه بعدی روی کاشی به خوبی و با کیفیت بالا نمایش داده شود.

تمام آنچه باید درباره کاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی بدانید

به همین علت تا به امروز شرکت‌های سازنده ی کاشی‌های سه بعدی با تلاش فراوان موفق به ساخت کاشی‌هایی شده اند که نقاط اتصال آن‌ها در نگاه اول اصلا مشخص نیست و با دقت و نزدیک شدن به کاشی‌ها مقداری از نقاط اتصال مشهود می‌شود .

برخی از افراد در هنگام خرید کاشی سه بعدی نگران این مسئله هستند که کاشی‌ها به خوبی نیستند و یا از سر جایش تکان بخورد باید بگویم که از این لحاظ خیالتان کاملا راحت باشد زیرا کاشی‌های سه بعدی با استفاده از چسب سرامیکی قوی به هم متصل می‌شوند و دیگر از جایش تکان نمی‌خورد.

انواع سرامیک سه بعدی

سرامیک‌های سه بعدی را با توجه به تفاوت آن‌ها در جنس و مرغوبیت پایه و مواد تشکیل دهنده، به سه نوع دسته بندی کرد، که هر کدام دارای قیمت‌های متفاوتی نیز می‌باشند.

معمولی

این دسته از مانند کاشی و سرامیک‌ های معمولی است و تنها تفاوت آن استفاده از طرح سه بعدی به جای طرح معمولی و ساده است.

روکش اپوکسی

این نوع مشابه دسته اول است و نحوه پیاده سازی طرح سه بعدی بر روی این سرامیک‌ها آن‌ها را از دسته اول مجزا می‌کند. در این نوع، از برچسب‌های اپوکسی با روش سه پخت برای اجرای طرح سه بعدی استفاده می‌گردد.

روکش شیشه

در این نوع سرامیک برای ایجاد خطای دید و افزایش جلوه گری از روکش شیشه ای استفاده می‌شود، که روکش شیشه ای باعث دوام و کیفیت بالاتر این نوع سرامیک می‌گردد و به نسبت دارای قیمت بالاتری نیز است. این نوع سرامیک در دیواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مناسب کاشی کف است.

مشاهده انواع دکوراسیون کاشی و سرامیک

کفپوش سه بعدی

تکنولوژی کفپوش سه بعدی روشی نوین برای تولید کف پوش‌های ساختمانی است. امکان انتخاب گستره وسیعی از رنگ‌ها، تصاویر و مواد در تولید آن ها کف پوش‌های سه بعدی را بسیار شگفت انگیز و جذاب نموده و آینده ای بسیار روشن و امیدوار کننده را برای این تکنولوژی رقم خواهد زد.

این کفپوش‌های زینتی تنها فقط یک تصویر یا یک شیء هنری در مقیاس بزرگ نیستند که صرفا تصویری را که ما در کف فضا می‌بینیم تغییر داده باشند.

کفپوش سه بعدی از یک سو یک تصویر کامل به همراه تمام سایه‌ها و بافت‌های تشکیل دهنده آن بوده و از سوی دیگر بسیار زیبا و مستحکم است؛ به‌نحوی که هنگام راه رفتن بر روی کفپوش سه بعدی حسی منحصر به فرد از خلاقیت و زیبایی به انسان منتقل می‌شود.

مخترعین و توسعه دهندگان از صنعت کفپوش سه بعدی به گسترش و جذابیت این محصول در آینده نه چندان دور بسیار امیدوارمی‌باشند.

تمام آنچه باید درباره کاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی بدانید

امروزه از این کفپوش‌ها در مراکز خرید، سالن‌های بزرگ، ساختمان‌های اداری، آپارتمان‌ها در پوشش و تزیین کف فضاهای مختلف استفاده می‌شوند.

حتی برخی از اشخاص و هنرمندان که تلاش دارند با کشیدن تصاویر سه بعدی در کف فضاهای مختلف حس کفپوش‌های سه بعدی را منتقل می‌کنند اما نکته بسیار مهم در تکنولوژی کفپوش سه بعدی استفاده از مواد مخصوص و با دوام است که با مرور زمان از بین نمیرود.

بنابراین در این نوع از پوشش‌های کف تنها زیبایی مورد نظر نبوده و کیفیت و ماندگاری تصاویر نیز بسیار مهم است.

کفپوش سه بعدی از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده و خواص کفپوش‌های تزیینی سنگی را دارد به طوری‌که این کف پوش در معرض عوامل محیطی، در فضای اطراف بوی ناخوشایند و مواد سمی ‌و مضر ایجاد نمی‌کند.

کفپوش سه بعدی مستحکم بوده و طول عمر بالایی دارد. در صورتی که این کفپوش‌های تزیینی توسط افراد حرفه ای نصب شوند مواد پر کننده و چسباننده آنها به کف برای مدت زمان زیادی دوام دارد.

رنگ، براقی و صافی سطح کفپوش با مرور زمان از بین نمی‌رود و راه رفتن با کفش‌های پاشنه دار، وجود مبلمان سنگین و گرد و خاک باعث از بین رفتن کیفیت و ظاهر سه بعدی آن نمی‌گردد.

مراقبت از کفپوش سه بعدی بسیار آسان است. سطح خارجی مستحکم، صاف و بدون شیار و حفره آن از پوششی غیر قابل نفوذ در برابر گرد و غبار، آب و رطوبت و حتی مواد شیمیایی ایجاد نموده است.

تمام آنچه باید درباره کاشی سه بعدی و کفپوش سه بعدی بدانید

مواد پرکننده زیرین این کفپوش‌ها حتی در طولانی مدت نیز در برابر مواد شیمیایی ساینده و کلر مقاومت دارد. شستشو و نظافت کف فضاها بسیار آسان بوده و زمان زیادی نمی‌برد.

نتیجه‌گیری

اگر برای ساختمان خود برای یک یا دو تصویر کوچک یا متوسط به نسبت ساختمان تان بخواهید از کاشی سه بعدی استفاده کنید که باعث می شود جلو ساختمان بسیار جالب توجه تر گردد ولی اگر از این کاشی‌ها بیش از حد استفاده شود حالت دلزدگی پیش می‌آید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments